Jag har fått mjölk!

Sv: Jag har fått mjölk!

Hejsan på er!

Heter Cassandra och är en aussie (australisk terrier)

Jag lider med er och vill dela med mig av mina erfarenheter.

Det där med koppleträning kan vara ganska trevligt om man har en lillhusse, de brukar gå att träna ganska bra, så efter ett tag går de dit man säger åt dom!
Men om man har en vuxen matte, de som är blonda är envisast!, så är det bäst att hålla de på gott humör och göra som de säger, för då brukar man slippa kopplet 'tips'

Sen var det där med valpar, jag lider efter att läst om era erfarenheter. Men här hemma snackar vi om tortyr! Tror matte varit på kurs på Guantanamo...
Jag och golvmoppen löpte samtidigt men bara hon fick träffa kille. Vilken orättvisa 'sur' inte släppte hon mig så jag fick leka med de trevliga spanska grabbarna heller.
Nu, för 6 dagar sedan, fick moppen 5 små valpar. Tror ni jag får hjälpa till med att ta hand om dom? Icke! Matte har satt upp galler in till rummet de är i, jag har fått nosa på de när matte hållt i dom, men de duger inte.

Så idag när gallret var öppet och moppen var ute i köket så passade jag på att kolla upp de där små, heeelt underbara, tvättade de och lade mig ner för att se om de ville ha lite mat, men då kom matte och körde ut mig 'snyft'

Ni kan väl tänka er vilken tortyr det är att veta att det finns ljuvliga valpar andra sidan ett kompostgaller och inte få hjälpa till så mycket man vill?!

Min matte gillar att motionera oss. Hon tar finnspetsen i koppel och mig lös och så cyklar hon iväg. Men alltså hallå! En finnspets är betydligt större än mig och har därmed längre ben, är inte det ojuste att jag ska hänga med i det tempot?? Fast där satte jag de allt på plats och sprang om, jag är väl terrier!!

Fast när det kommer till käket ska jag inte klaga, på detta stället fylls matskålen på när vi tömt den, fri tillgång.

Nu ska vi tydligen ut en sväng, tjingeling så länge!
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Hej och välkommen
Vilken elak matte som inte låter dig hjälpa till med valparna.Det kan väl vara skönt för mamman att få lite ledigt.
Motion tjatas det om hela tiden men igår hämnades jag minsan. Igår var det lite åska så jag gömde mig inne på toan men matte hittade mig och asade ut mig på kvällstur men tji fick hon inte kunde jag göra något då.Jag hatar åska .Så jag väckte henne vid 24 ,då behövde jag gå ut så hon fick snällt stiga upp och gå ut med mig:devil:
Idag fick jag gå en lång tur i värmen :eek:sen satte matte mig i den hemska hundgården medan hon pysslade om den där stora fyrbeningen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 691
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Satt och tittade på tv i sängen och min hund, en viszla på 4 år låg bredvid mig. När hon hoppade ner upptäcker jag en pöl i sängen...
Svar
2
· Visningar
1 767
Senast: Piraja
·
Övr. Barn Hej! Finns det fler som har barn med ADHD som har svårt att få i sig tillräckligt med mat/energi och inte går upp i vikt? Det tar så...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 033
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp