Jag kom in!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack!!

Jag har en lägenhet på rivningskontrakt så jag letar ju lägenhet lite smått, och stallplats är inte klart än heller, så alla tips mottages tacksamt!

Jag har flyttat runt en hel del under mina 4,5 år här men det bästa tipset är väl att ställa sig i alla köer du hittar, gärna typ för tre år sedan :p. Även facebook-grupper är en bra idé. Det kan vara klurigt att hitta boende men det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Ett boende hittade jag via en klasskompis som sålt sin häst till en som hade ett hyreshus med en ledig etta. Nästa boende var en jättemysig stuga en bit utanför Uppsala som hyrdes ut terminsvis, hittades via blocket. Tredje boendet var en nyproducerad lägenhet som min sambo fick kontrakt på, vi trivdes dock inte så nu bor vi i en studentlägenhet som jag efter flera års kötid hade tillräckligt med poäng för att få. Första tiden var jag inneboende, det hittade jag tack vare en facebook-grupp tror jag.

Stallplats vet jag inte riktigt men även där är nog facebook och Hästnet ett bra tips, om man inte har kontakter i området sedan innan vill säga. Finns ju mycket stall och hästar häromkring men det kostar ofta en hel del, i alla fall i jämförelse med vad jag är van med sedan innan. Jag insåg ganska snart att jag inte skulle ha råd att ha häst här samtidigt som jag pluggar vilket var min plan från början, men jag vet samtidigt flera som klarar det så omöjligt är det ju inte. :)
 
Jag har flyttat runt en hel del under mina 4,5 år här men det bästa tipset är väl att ställa sig i alla köer du hittar, gärna typ för tre år sedan :p. Även facebook-grupper är en bra idé. Det kan vara klurigt att hitta boende men det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Ett boende hittade jag via en klasskompis som sålt sin häst till en som hade ett hyreshus med en ledig etta. Nästa boende var en jättemysig stuga en bit utanför Uppsala som hyrdes ut terminsvis, hittades via blocket. Tredje boendet var en nyproducerad lägenhet som min sambo fick kontrakt på, vi trivdes dock inte så nu bor vi i en studentlägenhet som jag efter flera års kötid hade tillräckligt med poäng för att få. Första tiden var jag inneboende, det hittade jag tack vare en facebook-grupp tror jag.

Stallplats vet jag inte riktigt men även där är nog facebook och Hästnet ett bra tips, om man inte har kontakter i området sedan innan vill säga. Finns ju mycket stall och hästar häromkring men det kostar ofta en hel del, i alla fall i jämförelse med vad jag är van med sedan innan. Jag insåg ganska snart att jag inte skulle ha råd att ha häst här samtidigt som jag pluggar vilket var min plan från början, men jag vet samtidigt flera som klarar det så omöjligt är det ju inte. :)
Haha!
Ja det verkar inte lätt!
Jag har bara stått i kö sen i höstas tyvärr. Men jag hoppas att jag ska kunna få något annat. Till sommaren när mitt kontrakt går ut så gissar jag att många andra kanske flyttar, så kanske kan man ha lite tur då :)
 
Min gamla stallägare kanske har ledigt, det var en bit utanför stan (Björklinge) men ridavstånd till två ridhus och inte så dyrt trots helinackordering. Då stannade bussen ute vid stora vägen och gick direkt från SLU, men var några år sedan jag flyttade..
 
Min gamla stallägare kanske har ledigt, det var en bit utanför stan (Björklinge) men ridavstånd till två ridhus och inte så dyrt trots helinackordering. Då stannade bussen ute vid stora vägen och gick direkt från SLU, men var några år sedan jag flyttade..
Skicka gärna kontaktuppgifter och pris om du vill :)
Stall fågelsången har en ledig plats vet jag, men det är ju lite dyrare iom halvservice inkl foder och ridhus. Men har en kompis som trivs superbra där. :)
Hur mkt är lite dyrare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 229
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Med lite mer information om arbetsförmågetest och vägen till arbete. När jag kom på plats, var det folk som själva var "inskrivna", som...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp