Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Nej du blir inte bitter.. Du kommer hitta en vettig partner så småningom! Nu när du vet vad du inte ska ha för en människa i ditt liv!
Om nåt hoppas jag att du med distans kan se tillbaka på den här tiden med viss tacksamhet. (kan ta några år innan du kommer till den punkten). Du har vuxit något enormt, du har fått veta att du är en lejonkvinna som formligen klarar allt. Jag själv har en period långt bakom mej som jag då hatade och trodde skulle bli min undergång. Idag är jag glad för den perioden. Men det är för att den gör inte ont i själen längre. Jag tror du kommer dit. Du kommer aldrig sitta bitter och ensam.
Jag är så glad att flytten äntligen knackar på din dörr! Nu börjar ditt nya liv :D
 
Sv: Jag kvävs

<snip>
Tillägg: Han har fortfarande inte badat barnen. Tror att det nu är över en månad, närmare 1½ månad sen han badade barnen och då var det på direkt uppmaning av mig. Självklart har jag gjort det däremellan, men det klickar inte på den punkten för honom kan man väl säga.

Fast det kan ju ocksa bero pa att han vet att du finns dar och tar hand om det aven om han inte gor det.

Vi vill gärna fortsätta vara med på resan. Om vi får.

Många tänker på dig och den både yttre och inre röra du är i.

vi bryr oss.

Sköt om er.

/tanten

Tack Tanten, precis sa ar det. Du ar nu nastan som en familjemedlem som vi alla varnar om.

<snip> Jag hoppas innerligt att jag inte blir bitter över det här.

Det tror jag inte ar ens mojligt. Du ar aldeles for klarsynt for det.

Nar jag blev lamnad av mitt ex larde jag mig en viktig sak. Inte exact vad jag ville ha ... jag larde mig att saga ifran vad jag INTE ville ha, bade fran en partner och rent generellt och jag larde mig att se till det positiva och focusera pa det bade for mig och barnen. Livet har varit sa roligt och det har hant sa mycket fantastiska saker sedan dess for mig ... visst har det funnits nedgangar och trakigheter ocksa, men jag valjer medvetet att losa problem och sedan bortse fran dem. Pa det sattet blir allt sa mycket ljusare och det ar lattare att sta rakryggad med ett leende genom livet. :)
 
Sv: Jag kvävs

Det är den initiala chocken.han kan absolut inte begära att ni ska börja planera då detta är nått NYTT för dig-uppenbarligen inte för honom.klart du inte har en plan ännu.
Jag förstår känslan av kvävning,man kan gråta i dagar tills man en dag slutar. Men du Har barn! Bara det,många känner en hopplöshet att möjligheten till att få ens ett inte kommer uppstå.
Man har känslor o minnen i sina djur o boende men du får ta en sak i taget-oavsett vart du bor kommer du väl ha dina barn o skapa nya minnen med dom? Hästar,även om du älskar dom kanske det längre fram kommer dyka upp möjlighet igen.

Man märker det aldrig när man famlar i mörkret men när det kommer såna här svängar i livet så kommer också alltid en silverkant i sluter,såfort man accepterar man hamnat kan nya möjligheter erbjudas.
Förstår det känns tungt! Kräv tid-det behöver man!
 
Sv: Jag kvävs

Japp, idag smäller det. Inte flytten, men klockan 15 sker överlåtelsen.

på torsdag flyttar jag ut de sista sakerna från gården.

Väldigt blandade känslor vill jag lova. Stress, ångest, lättnad, sorg, glädje, makalös trötthet, nyfikenhet, hopplöshet.

Jag har ännu inte riktigt satt mig ner och varit ledsen på riktigt.

Jag hoppas innerligt att jag inte blir bitter över det här.

Nej, det blir du inte. Ledsen, arg, ja, bitter, nej. Glad igen nån gång, ja. Kär igen, ja. Allt detta ligger i den framtid som alldeles snart är din att lära känna.

Tänker på den resa du har gjort sedan första inlägget och allt som hänt. Tack för att vi fick vara med på din resa. Det kommer att gå fint för dig och dina barn, tack vare DIG SJÄLV och din egen kraft. Så finns vi här och stöttar, men glöm inte att det DU SJÄLV som har gjort det!
 
Sv: Jag kvävs

Jag stämmer in i kören här! Har följt din tråd och imponerats och rörts av dig, du verkar vara en underbar människa. Stark, klok, omtänksam. Alla kan ibland känna sig otillräckliga, svaga osv - det betyder ju bara att du är mänsklig.

Jag tror inte heller att du kommer bli bitter. Jag blev fri från ett dåligt förhållande för 6 år sedan nu, min exsambo hade bl.a. alkoholproblem och förhållandet var egentligen på alla sätt och vis skadligt för mig. Det har funnits perioder där jag känt mig "märkt för livet", som att han förstört mig, men man kommer förbi det. Jag är inte skadad, jag ser det som att mina erfarenheter stärkt mig. Det har bara format mig som person, annars hade jag inte varit den jag är nu och jag är glad för den jag är. Ingenting av det man upplever är förgäves eller i onödan. Jag tror du kommer känna likadant så småningom.

För mig blev flytten till mitt nya hem det första steget på mitt nya underbara liv. Ibland forsade tårarna, det kanske dina också kommer göra så småningom för du har mycket tungt framöver dig även nu. Men jag är säker på att det stegvis kommer kännas lättare och bättre. Många styrkekramar!
 
Sv: Jag kvävs

Hej TS, hur har du det?

Lite dålig tillgång på internet och fullt flyttstök, men jag är inflyttad och det rullar på. Jag kommer att uppdatera så snart det lugnar sig.

Säger bara - fy sjutton vad jag har mycket saker att sälja/skänka bort. Vill ALDRIG flytta så här mycket igen ;)
 
Sv: Jag kvävs

Välkommen ut ifrån den mörka tunneln och ut i ljuset igen. Härligt att du äntligen har kommit till nästa kapitel av ditt liv :)
Jag hoppas att du fortsätter uppdatera lite då och då så att vi får veta hur det går för dig.

Jag tror inte heller att du kommer bli bitter för du kommer ha fullt upp med att njuta av ditt nya liv. Visst kommer det vara dagar då det känns tungt och tårarna rinner men då får det vara så just då och sedan när du har gråtit färdigt så får du ta nya tag. Det är inget fel med att sörja det som inte blev som man trodde och önskade men nu har du chansen att svänga in på nya vägar. Jag kan ärligt säga att jag är glad att jag inte stannade hos mina barns pappa för då hade jag aldrig haft det jag har idag.

Hoppas att du får den hjälp och stöttning du behöver så att du kommer i ordning och jag hoppas att det ordnar sig med umgänge och allt runt omkring.

Kramar
 
Sv: Jag kvävs

Härligt att höra av dej!! Det blev då så pirrigt och spännande nu när dagarna med flytten äntligen kom!! Man kan tro att jag är där med dej:o:D..

Hoppas allt går bra och att du har stödet omkring dej!!!
 
Sv: Jag kvävs

Hej igen alla!
Jo, jag har haft toppenstöd med att flytta in. Allt är uppe och fungerar (utom internetet där några nötter till leverantörer inte står så högt i kurs just nu), men det är självklart mycket lådor som står ouppackade i källare och i garage.

Första dagen på dagis för min numera 1-åring. Självklart så gick jobbet före umgänget, så han hämtade barnen kvart över tre i stället för halv tio. Samma imorgon. Jag sa att han faktiskt får skärpa sig och ta ansvar för dem i alla fall på fredag när det är dags igen, men den som lever får se.

Nästa helg, inte nu till helgen, så skulle han ha dem hela helgen. Men hoppsan, då hade han visst bokat flyttbuss för att kunna flytta, så han vill inte ha barnen alls. Ingen annan helg skulle passa heller, så återigen har han bestämt att jag ska se till att hans liv fungerar. Han har ju stämt av med ett gäng vänner som ska hjälpa till. *suck* Får se hur han gör på "hans" dagar nästa vecka.

Hur det känns? Det är betydligt m ycket lugnare än de senaste månaderna, men det känns overkligt. Som om jag är på semester i mitt eget hus. Men huset är fint och trädgården också. Inget oväsen, trots att jag bor i samhället och inte ens på helgen var det något ståhej. Känns bra. I övrigt är jag varken särskilt glad, eller särskilt ledsen. Det känns mest som "jaha". Lite tyst och ensamt när han har barnen, men jag ska väl reda mig ;-)
 
Sv: Jag kvävs

Ingen annan helg skulle passa heller, så återigen har han bestämt att jag ska se till att hans liv fungerar.
Vill du att han ska ha barnen på de dagarna han har sagt, så är det nu du måste sätta ner foten.

"Jaha, har du bokat annat när du har barnen? Ja, men då får du väl fråga någon att vara barnvakt då! Det är ju du som ville ha barnen såhär och då får du ta ansvar för det också. Mitt liv och framför allt barnens liv fungerar inte ifall du ändrar hela tiden. Jag har andra planer så du får sköta detta bäst du vill. Det är inte mitt ansvar dessa dagar."

Men vill du ha barnen så mycket som möjligt så är det ju klart att du inget ska göra mer än att njuta av att han inte ens klarar av det mest grundläggande utan hjälp från andra.
 
Sv: Jag kvävs

Jag håller med om att försöka sätta ner foten, men tycker det är bättre att vinkla det att han får boka om sina planer istället för fixa barnvakt. Ska han ha ungarna så får han ju planera sina andra aktiviteter utifrån det. :D
 
Sv: Jag kvävs

Säger som Korven.. Jaha är bättre än .....:D

Jag tycker det känns så skönt att du flyttat. Känns som en lättnad.. Nu kan du börja med ditt liv. (galet att man kan bli så engagerad i någons liv, speciellt när man aldrig träffat någon:o)
Visst, han styr ännu lite på ett hörn. Men det kommer säkert lätta med tiden. Nu i början är det kanske svårt att sätta ner foten och sen kanske du njuter av att ha barnen lite extra.
Med tiden kommer du nog hitta hur du vill göra och leva och därefter sätta dina gränser.

Du har alltigenom det här varit helt fantastisk!!!!
 
Sv: Jag kvävs

Första dagen på dagis för min numera 1-åring. Självklart så gick jobbet före umgänget, så han hämtade barnen kvart över tre i stället för halv tio. Samma imorgon.

Läst men ej förstått. Han hämtade ettåringen fem timmar för sent på dagis hennes första dag? Hoppas jag läst fel.

Jag sa att han faktiskt får skärpa sig och ta ansvar för dem i alla fall på fredag när det är dags igen, men den som lever får se. Nästa helg, inte nu till helgen, så skulle han ha dem hela helgen. Men hoppsan, då hade han visst bokat flyttbuss för att kunna flytta, så han vill inte ha barnen alls. Ingen annan helg skulle passa heller, så återigen har han bestämt att jag ska se till att hans liv fungerar. Han har ju stämt av med ett gäng vänner som ska hjälpa till. *suck* Får se hur han gör på "hans" dagar nästa vecka.

Hur vill du att livet ska vara? Vill du kunna göra planer på dina barnfria dagar? Planera in sånt som tandläkarbesök eller kanske rentav gå på en fest eller date eller ta tillfället i akt när du är barnledig och bjuda hem kompisar eller slappa? Eller vill du behöva ändra dina planer och avboka sånt du har planerat, för att han plötsligt ändrat sig, och likaså ändra på sådant du har planerat ihop med barnen för att han får för sig att NU passar det att vara pappa?

Du måste kunna lita på att han har barnen på sina dagar. Oavsett om dessa dagar är få eller många. Annars kommer du att bli galen i längden. Låt det aldrig börja slira, är mitt råd.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 737
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 707
Senast: Madalitso
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 693
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp