Jag vill ha tips vad man kan träna...

E

emmis86

Hej jag vill ha massor av aktiveringstips till min schäferhane Diezel som är 3mån...
Tacksam för alla svar och tips ja kan få...
MVH...
 
Sv: Jag vill ha tips vad man kan träna...

Sök. Göm nåt gott som han tycker om, låt han lukta på det. Låt han sitta kvar och göm det under en matta, kudde eller bakom något. Be han söka sedan. Följ med honom de första gångerna, när han hittar det, massor med beröm. Detta höll jag på med dagligen, han var sååå stolt över berömmet. Sen fick han för det mesta äta upp det som belöning, men inte varje gång. Hundar älskar ju att vara till lags. Sen en grej till som han gillade var en "boll" med ett hål i som man duttade i små torrfoderbitar. Han älskade att rulla denna över golven och vips kom en godis ut. Fin sysselsättning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 212
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 012
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
675
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp