Bukefalos 28 år!

Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Antibiotikan kan absolut ha hunnit börja verka! Man kan bli väldigt under isen av uvi, så förhoppningsvis får du mycket mer krafter nu. :) Gamla människor t ex kan bli helt förvirrade när de har uvi, till den grad att man upplever dem som dementa. Så mycket av ditt mående kan säkert vara relaterat till din uvi.
Ja, jag är inte lika väck i huvudet, kan också prata bättre och utan att sluddra men om jag behöver tänka samtidigt som jag pratar så funkar det inte riktigt ännu. Inte lika skakig och törstig men det är nog mer påverkat av litiumen. Lite mer krafter. Jag blir fortfarande sjukt trött och andfådd efter att jag har gjort något i bara några minuter men jag är iallafall medveten om vad jag gör och ligger inte bara i sängen halvt om halvt borta. Så helt klart bättre men fortfarande väldigt mycket som är fel
 
Ja, jag är inte lika väck i huvudet, kan också prata bättre och utan att sluddra men om jag behöver tänka samtidigt som jag pratar så funkar det inte riktigt ännu. Inte lika skakig och törstig men det är nog mer påverkat av litiumen. Lite mer krafter. Jag blir fortfarande sjukt trött och andfådd efter att jag har gjort något i bara några minuter men jag är iallafall medveten om vad jag gör och ligger inte bara i sängen halvt om halvt borta. Så helt klart bättre men fortfarande väldigt mycket som är fel
Ja, jag har ju förstått att du har en del annat som är jobbigt också. :heart Men skönt att det har lättat lite i alla fall! Hoppas att det fortsätter åt rätt håll. :heart
 
Missat att litiumen var slut så tog sista i lördags eller fredags. Har huvudvärk så inihelvete och mina migräntabletter är också slut. Tagit blodprov idag (försökte cykla dit men det gick inte utan jag fick använda cykeln som stöd istället för jag var så andfådd) och njurvärdena är fortfarande fel, kaliumet är för lågt och TSH för högt. En del av det beror ju säkert på att jag inte tagit litium, men ändå.

Försöker göra så mycket som möjligt men jag orkar inte tillräckligt mycket så lägenheten är en svinstia 😞 Djuren har det rent men resten är katastrof och jag mår så dåligt av det. I princip alla aktiviteter utanför hemmet är obefintliga. Jag släpar mig ut med hundarna så de får bajsa och kissa och sedan in igen. Jag är tacksam för skitvädret för hundarna vill inte vara ute en sekund längre än nödvändigt
 
Varit relativt pigg (eller ja, ”pigg”) i två dagar så igår var jag ute på en promenad med boendestödet så hundarna fick springa lösa och de var så glada för jag har inte orkat gå till den ängen på flera veckor. De har fått springa lite lösa på andra ställen men jag känner mig inte riktigt trygg med att släppa dem helt fritt där. Pärla satt inlindad i en varm filt i sin väska för hon skulle INTE gå 😅
Idag var jag först hos osteopaten och jag har sned både här och där så han tryckte och hade sig rätt mycket. Sedan var det städning med boendestödet och det gick också bra, men så fort hon hade gått så bara rasade allting och nu är jag så trött och har så mycket ångest 😭 Skulle till posten men jag har inte klarat det trots att jag lovat att jag skulle posta idag 😭 Så jag gissar att jag kommer att vara helt golvad de närmaste dagarna för att det har gått för bra idag och igår 😞
 
Idag har jag faktiskt varit piggare igen. I torsdags kom pojkvännen och hjälpte mig att ta mig till posten och såg till att jag fick lite ”vettig” mat (pizza 😅) i mig och igår låg vi båda och slöade länge efter att djuren fått mat och blivit kissade så det blev mer lättsam vila än när jag är ensam. Jag somnade nog redan vid nio igår så var vaken tidigt men dagen har ändå funkat rätt okej. Har grejat med garderoberna och försökt att organisera så bra det går. Lyckades även ta mig ut på en lite längre runda med hundarna. Jag tror att mycket beror på besöket hos osteopaten
 
Peppar peppar så har jag varit piggare de senaste dagarna. Jag har äntligen orkat städa och organisera extrarummet färdigt och det känns så jäkla skönt med iallafall ett rum utan kaos! I lördags hjälpte jag en vän att köra till tippen och skjutsa henne så hon kunde köpa julklappar. Tyvärr orkade jag inte köra mitt skräp också. Men trots att jag gjorde så mycket så var jag inte helt väck i söndags. Jag var väldigt trött men inte väck. Igår var jag igång i flera timmar med bara kortare pauser. Det gick inte fort men det gick framåt och jag fick klart extrarummet och städade marsvinsburen. Idag är jag jättetrött men har ändå pysslat en liten stund. Måste försöka vila så mycket som möjligt idag så jag inte riskerar att krascha igen men jag hade verkligen behövt köra till tippen och köpa julklapp till julklappslotteriet och den julklappen måste jag köra fyra mil för att fixa 😓 Måste också låna bil för att kunna göra något av det.

Det som är allra svårast just nu är att ta mig ut. Jag får ångest bara av tanken att gå ut så det har inte blivit mycket promenader för hundarna 😞 Iofs så hatar de detta vädret så de vill ändå inte gå ut men jag får ändå dåligt samvete. Fördelen med att inte klara att gå ut är att jag har inte kunnat ta mig till affären och köpa en massa skräpmat så jag har faktiskt hållit min matbudget denna månaden. Nackdelen är att när jag väl lyckas ta mig till affären så köper jag för mycket mat som jag sedan äter för mycket av så jag har ändå gått upp i vikt 😞
 
Jag är så jävla trött och arg och ledsen och stressad 😭 Jag hade en vecka som var lite bättre men nu blir det värre och värre igen 😭
 
Jag är dessutom inne på tredje eller fjärde dagen med huvudvärk, migrän och illamående och det gör ju inte humöret bättre. Är så fruktansvärt trött men jag kan inte sova. Har nog bara fått sova ut en natt på två veckor, vilket såklart inte heller hjälper 😞
 
Usch... det är klart ingenting funkar om man inte får sova ordentligt. :(

Gjordes det förresten något med din järnbrist eller vad det var, som upptäcktes nu i höstas?
 
Usch... det är klart ingenting funkar om man inte får sova ordentligt. :(

Gjordes det förresten något med din järnbrist eller vad det var, som upptäcktes nu i höstas?
Nej precis. Lyckats vila lite så är på väg till pojkvännen nu men tågen är försenade pga vädret, signalfel, mötande tåg osv så jag borde nog ha stannat hemma men det är ju lite sent påkommet nu 😕

Järnöverskott. Än så länge har jag inte hört någonting 😞
 
Jag var en timme på praktiken idag. Först tänkte jag att en timme var alldeles för lite men det visade sig att det var över gränsen för vad jag klarade för jag var så trött efter att bara ha hängt upp lite galjar så jag orkade inte mer. Men det var roligt att komma dit och träffa alla! Det måste vara flera månader sedan jag var där vid det här laget. Hela 2022 är bara ett suddigt töcken

Och fortfarande ingen tid till sjukhuset 😞
 
Bra kämpat att ta dig dit och jobba lite i alla fall! :) Var snäll med dig själv och ta det lugnt imorgon, nu.
Jag fick hjälp med skjuts av hon som håller i dagliga verksamheten. Nästa vecka ska jag till tandläkaren men vi har bestämt att vi ska göra samma två måndagar till efter det 🙂 För det största problemet är att ta mig dit för det är så långt att gå och cykla så jag är redan helt slut redan innan jag är framme. Det kommer ju inte bli så mycket gjort ändå trots att jag får skjuts men jag kommer dit iallafall och det är det viktigaste!

Ska kanske åka och hämta en torktumlare ikväll och måste fixa till djuren men förutom det blir det nog inte mycket gjort idag
 
Yay. Vaknade för en stund sedan och hade sovit förbi djurens mattid så fick upp och mata alla och kissa hundarna. Så nu lär jag väl knappats somna om 😫
 
Usch. Jobbigt. Jag känner igen det där. Hoppas att du ändå kunde somna om sedan. ♥️
Jag lyckades somna om till slut men hela dagen blev ju fel pga det. Dock fick jag äntligen sova ut ordentligt för jag sov länge på morgonen så igår var jag faktiskt piggare än på länge! Både städade med boendestödet och körde och hämtade en torktumlare på kvällen. Hundarna fick också en bra runda. Här känns fortfarande inte rent för jag hann inte damma men golven, badrummet och marsvinsburen är ordentligt rena ☺️ Och det ska bli så skönt att kunna tumla bort allt hundhår från kläderna och lakanen! Det kommer förhoppningsvis att minska dammet rejält! Har egentligen inte råd men den kostade bara 920kr med bensinen inräknad. Plus en lyxshake på Max på vägen hem 😅😋 Mu får jag bara hoppas att den inte pajjar efter tre omgångar 😬
 
60mg elvanse och jag är ändå halvt däckad trots att jag knappt gjort något idag. Jag typ rusar till posten varje gång den kommer och hoppas på en tid till sjukhuset men ingenting alls 😞 Nu har det ju gått så lång tid att alla proverna jag tog knappt borde kunna räknas längre
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 766
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 249
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp