Det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.Om TS är en riktig människa som faktiskt var här och läste har vi nog lyckats skrämma bort hen nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.Om TS är en riktig människa som faktiskt var här och läste har vi nog lyckats skrämma bort hen nu.
Det förekommer i allra högsta grad i Sverige också. Både hundgård och burhållning långt utöver vad som är lagligt.Ja utanför Sverige hålls nog mycket hundar så. Men tänkte på Sverige nu.
Tycker också det är vanligt, och ändå lite samma där när jag tänker efter: just att de plockas fram och egentligen inte orkar, de blir uppenbart påverkade av att köra ett varv och sett många som liksom inte ens orkar stå stilla för att de är så trötta i kroppen.Det förekommer i allra högsta grad i Sverige också. Både hundgård och burhållning långt utöver vad som är lagligt.
Jag funderar på att köpa en jakthund då jag jagar mycket, men schemat i livet går ju inte alltid helt ihop.
Jag jobbar 7–16 och har barn varannan vecka (7 och 9 år). Bor helt på landet och jagar mycket på hösten och vintern (helgerna när jag ej har barnen). Jag har i många år funderat på att köpa en Wachtelhund och alla i jaktlaget tycker - JA, den hunden kommer få det bättre än de flesta, medan vissa som ej håller på med jakt inte tycker så.
På tomten finns en plats som kan bli början till en stor hundgård som lätt kan göras fint så den får 10 kvm innedel och 40 kvm utedel. Jag tänker att jag varje dag innan jobbet ska vara med den i ca 15–20 min, rasta kort, ge mat och lite kontakt. Men sedan kommer jag ju inte hem förrän kl. 16:30, eller 17:00 de veckor jag har barnen. De veckorna med barnen skulle hunden kanske få 30 min runda på eftermiddagen - t.ex. springa när vi cyklar, medan de veckorna jag ej har barnen skulle den ju få minst 1 timmes aktivitet med riktiga spårövningar etc. Och självklart får den vara inne med oss innan vi lägger oss så den får social kontakt. Pluss att jag en till två ggr i veckan kör långpass med den 2-3 h, alltså spåra i skogen, så den får känna jaktarbete även när det ej är jaktsässong.
Så, vad säger ni? Är det helt galet eller får den det bättre än många innehundar?
Fast det tycker jag. Det syntes ändå en del förändring och reflektion i inläggen, jag tycker det är himla synd om någon kommer till forumet och eventuellt skulle kunna surfa runt och ta till sig en annan synvinkel jagas bort med rätt extrema anklagelser som att vara narcissist, grym, dålig människa och misogyn.Det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.
Men varför skulle någon så övertygad i sin tro överhuvudtaget göra ett inlägg på ett forum?Fast det tycker jag. Det syntes ändå en del förändring och reflektion i inläggen, jag tycker det är himla synd om någon kommer till forumet och eventuellt skulle kunna surfa runt och ta till sig en annan synvinkel jagas bort med rätt extrema anklagelser som att vara narcissist, grym, dålig människa och misogyn.
Känner mig själv rätt kass som inte rapporterade faktiskt, och som deltog.
Lek med tanken att det Inte rör sig om ett troll liksom.
Oavsett behöver man ju inte bli så otroligt otrevlig. Att avskriva någon som ett troll är något annat än en del inlägg i tråden - som absolut var riktade mot TS som person och inte som om denne trollade.Men varför skulle någon så övertygad i sin tro överhuvudtaget göra ett inlägg på ett forum?
Jag tycker det var tydligt att det var ett troll jag![]()
Jag för min del tror att just det här Trollet har varit här och stökat förut.Oavsett behöver man ju inte bli så otroligt otrevlig. Att avskriva någon som ett troll är något annat än en del inlägg i tråden - som absolut var riktade mot TS som person och inte som om denne trollade.
Var det inte ett troll så var det en rövhatt.Fast det tycker jag. Det syntes ändå en del förändring och reflektion i inläggen, jag tycker det är himla synd om någon kommer till forumet och eventuellt skulle kunna surfa runt och ta till sig en annan synvinkel jagas bort med rätt extrema anklagelser som att vara narcissist, grym, dålig människa och misogyn.
Känner mig själv rätt kass som inte rapporterade faktiskt, och som deltog.
Lek med tanken att det Inte rör sig om ett troll liksom.
Kanske det, men samtidigt skrev användaren till exempel att han ändrat sig och tänkt ha valpen i sovrummet eftersom han inte insett tidigare hur viktigt det var. OM det nu inte var ett troll är det väl mer positivt att sådana personer stannar kvar här och läser mer än att vi jagar bort dem?Var det inte ett troll så var det en rövhatt.
Nej det var inte min mening men jag kan verkligen inte tro att en seriös människa går loss på det visetOavsett behöver man ju inte bli så otroligt otrevlig. Att avskriva någon som ett troll är något annat än en del inlägg i tråden - som absolut var riktade mot TS som person och inte som om denne trollade.
Nej det var inte min mening men jag kan verkligen inte tro att en seriös människa går loss på det visetOavsett behöver man ju inte bli så otroligt otrevlig. Att avskriva någon som ett troll är något annat än en del inlägg i tråden - som absolut var riktade mot TS som person och inte som om denne trollade.
Vi har också haft en gemensam evolution - tamhundens naturliga livsmiljö är med oss och varandra. Per Jensen brukar citera en studie som visar hur duktiga människor generellt är på att läsa hundar. Det har funnits överlevnadsvärde för människor att kunna samarbeta med hundarVill en inte leva tillsammans med sitt djur ska en inte skaffa ett ensamt flockdjur.
Då får en skaffa en flock.
Om då djuret tyr sig till den flocken mer än dig är det du som gjort fel
Pratas mycket generellt att en inte ska förmänskliga djur men jag tycker nog oftare att de som säger det gör precis tvärtom.
De vägrar ge djuret sitt behov. Det den ursprungligen behövt hela tiden.
Vi har också haft en gemensam evolution - tamhundens naturliga livsmiljö är med oss och varandra. Per Jensen brukar citera en studie som visar hur duktiga människor generellt är på att läsa hundar. Det har funnits överlevnadsvärde för människor att kunna samarbeta med hundar