Det var ju kul att argumentera emot några muppar här

Jag gjorde en googling av forumet och såg att många här tom tyckte hunden skulle sova i sängen

Jodå. Värre än pippi långstrump
Men exempelvis då på kvällen, kommer den och sätter sig bredvid soffan får den ju klapp, men kommer den och piper får den ingeting. Det är inte psykisk misshandel, hunden är ju inte dum den lär sig snabbt är jag tyst får jag uppmärksamhet. Samma när den ska tas ut ur hundgården och jag står där och iggar, den lär sig snabbt tyst = få komma in. Det har den redan lärt sig märkte jag nu ikväll när den skulle tas in! Jag tycker Sally är helt perfekt för oss, vi kommer behålla henne. Denna veckan får hon dock inte en minut utan gos nu på em verkar det som. Barnens vanliga aktiviteter var tydligen något jag kunde "glömma" denna veckan
Och vem bestämmer att det ska vara "skitroligt" att vara hund, är det du? Inga barn har det skitroligt på skolan, de måste uppföra sig, vänta på sin tur, ej skrika rakt ut etc, på arbetsplatsen hade vi igår morse möte som alla andra måndagar, inte kan jag hojta "hallå, nu ska jag prata", på samma vis kan inte hunden det utan den får sätta sig lugnt och visa med kroppsspråk, sätta sig nära, vara tyst, att den vill ha uppmärksamhet. Logiskt tycker jag.
Svar, nej, inte att de inte ska synas och höras (jag har ju barn

. Men såklart måste vi alla människor uppföra oss och det gör vi i min familj. Sedan är ju hunden en hund och inget barn, jag tror inte du har dina barn i koppel och du säger sitt, ligg, vacker tass och ger dem godis för det
Jag förstår att jag inte hör hemma på detta forumet och att de som tycker som jag inte vågar skriva det. Men ni som skriver jag har två frågor som jag undrar hur sådana som ni ser på
1. Tycker ni det är fel att man ignorerar hunden i hundgården tills den är tyst och först då får den kontakt?
2. Tycker ingen av er att en jakthund eller annan hund KAN bo i hundgård för det mesta, nu tar jag in min på kvällen, men ha en som sover där förutsatt att man är hemma lite mer än vad jag är? Tycker alla att en hund ska sova inne?
För detta är enligt alla mina kretsar, FB-grupper och faktalitteratur jag läst helt vanliga saker