Bukefalos 28 år!

Jakthund till lydnad? Rätt eller fel?

Sv: Jakthund till lydnad? Rätt eller fel?

Om det funkar beror ju på träningen ;) Men helt klart, vissla (Jag har två korta signaler) innan maten duktigt ett tag.

Jag är lat och gör inte det nått mer, men de är iaf duktiga med pipan. Jag använder den otroligt sällan, så det blir aldrig utnött. Det är alltid lika roligt så att säga...

Jag använder också pipa vid stoppsignal. Blås (jag har en lång signal) och så kan man kasta iväg en sak. Det gör också att man får ett blixtsnabbt stannande och hunden riktigt vänder i luften!

Jag kan kalla in de otroligt mycket bättre med pipa. Den försvinner ju inte babblet (som man alltid babblar med hundarna) Men är min äldre hund ute och söker, då får inget in henne...
 
Sv: Jakthund till lydnad? Rätt eller fel?

då ska jag prova det. har inte heller tänkt att använda den annat än i "nödfall". de lyder nästan alltid på "hit".
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nej nu måste jag få skriva ur mig lite frustration runt våran (hittills) helt misslyckade spårträning. Kom just in efter ännu ett...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: dpmatte
·
H
Hundavel & Ras Jag har lite funderingar kring detta med att välja rätt ras för ändamålet. Har suttit med några vänner och disskuterat raser. Jag är...
2
Svar
25
· Visningar
2 804
Senast: Gnist
·
M
Övr. Hund Vi har haft hund innan som ni kanske vet. Idag har vi inte det. Våra grindar står alltid öppna nu när vi inte har hund längre. När jag i...
2
Svar
26
· Visningar
3 528
Senast: Haukur
·
D
Övr. Hund Hej Jag har för ett par månader sedan tagit mig an en amstaffmix på tre år, alltså omplacering. Den förre ägaren hade låtit honom...
2
Svar
25
· Visningar
2 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp