Bukefalos 28 år!

Jaktprov? (retriever)

Sv: Jaktprov? (retriever)

Jag har också märkt det. Billie är MYCKET stadigare i apporteringen nu när vi haft uppehåll över vintern och påbörjat fortsättningskursen.
 
Sv: Jaktprov? (retriever)

Så är det ju med människor också!! Man måste pausa så att det inlärda får mogna lite!:)

Min hund måste vara klar för elitklass efter den här pausen då...:cool: :rofl:
 
Sv: Jaktprov? (retriever)

Jag tränar o startar på jaktprov med min hundar :crazy: En 1:a i ukl med den nu 2-åriga tiken har det blivit... Valpen kommer nog att startas nästa vår...
 
Sv: Jaktprov? (retriever)

Jag har också märkt det. Billie är MYCKET stadigare i apporteringen nu när vi haft uppehåll över vintern och påbörjat fortsättningskursen.
Jag vet inte om det gäller för alla raser, men våra retrievers mår ofta väldigt bra av en paus i träningen - särskilt märkbart tycker jag det är under lydnadsträningen. Om man har tränat intensivt ett tag och sedan tar en paus på ett par, tre veckor och tränar nåt helt annat (jaktträning, kanske) så är det precis som om det får "mogna till sig" och då brukar lydnadsmomenten funka kanonbra! Detta har funkat likadant på alla mina golden, vid det här laget ganska många ;)
 
Sv: Jaktprov? (retriever)

Ja jag planerar träningen med Billie helt annorunda än med min förra hund. Han föredrog omväxling och vi mixade lydnad, agility och spår utan större problem. Men en paus på 2-3 dagar innan tävling fick honom peppad.

Med Billie däremot tänker jag satsa våren och sommaren på apporteringen och påbörja Lydnaden till hösten-vintern. Beroende på hur det gått med det så blir det ev. agility nästa vår (samt mer apportering förstås).

Jag har haft sån otur med mina djur så bara det att kunna planera ett helt år (:eek: :D ) framåt är STORT för mig. Nu får hon hålla sig hel och frisk bara... *peppar peppar*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp