Jeopardy 905

Sv: Jeopardy 905

Hej!

Detta är iockförsig en ganska gammal tråd, men rätt forum för att ta upp mina funderingar. Det är ju nu när man har gott om tid som man sitter och funderar på nästa års hingstval :) Det blir ganska många timmars sökande efter information framför datorn...
Jag har faktiskt funderat på Jeopardy till 2009, det kanske gäller att passa på med tanke på att han börjar bli lite till åren...

Var jättekul att se bilderna på avkommorna i tråden, men jag skulle vilja se mer! Kan inte ni som har en avkomma efter Jeopardy berätta lite och lägga med lite bilder! :bump:
 
Sv: Jeopardy 905

Är det verkligen ingen här som har lite nytagna bilder på Jeopardyavkommor???
Så några har han ju inte betäckt, kom igen nu ni som har, och dela med er ;)

Såg att han fanns med på hemsidan över VDL:s hingstar för 2009, får se om det blir en liten Jeopardyfölis för min del 2010 :love:
 
Sv: Jeopardy 905

Jag är som sagt inne på min 2a avkomma efter honom.

Nuvarande är ett sto född 2003, ue. Aladin Z. Hon är ungefär 170cm hög, väldigt lätt i typen med långa ben. Hon har en helt otrolig inställning till arbete, och dessutom hoppar hon bra och har mycket kapacitet. Har ganska mycket humör och mycket nerv men absolut ingenting till det negativ i ridningen iaf (förutom att hon lätt blir lite väl ambitiös och laddad), det ska tydligen komma från mödernet så vet inte om det är så genomgående för hans avkommor.

Jag köpte henne i oktober 2007, då var hon bara inriden och hoppad nga gånger. Har under året utvecklats stadigt hela tiden utan nga direkta bakslag, och startade i BT där hon gick till final.

Resten får du avgöra själv, eller fråga om det är nåt speciellt! :)

Film från BT-finalen:
http://www.youtube.com/watch?v=db5pi_DklYM&feature=channel_page
Finns många fler filmer på henne på min youtube, om du vill se nåt mer.

September 2008:
23386111.jpg


Nga tävlingsbilder från sommaren/hösten 2008:
24330596.jpg

22364979.jpg

22364982.jpg

21735018.jpg
 
Sv: Jeopardy 905

Tack snälla för du delade med dig av bilder, film och information :bow: :bow:

Jättefin häst du har, verkligen :). Mycket trevlig modell av häst i mitt tycke! Kul att få se filmen också !

Får se om det dyker upp lite halvsyskon framöver....
 
Sv: Jeopardy 905

Tack :) Det var så lite så.

Blev tvungen att kila en sväng, men här kommer nån bild på förra avkomman jag hade också.

Ett sto född 1999, ue Gibraltar. Ca 165cm. Lite speciell häst att rida i markarbetet, men en klocka i hoppningen! Går på allt, inte det minsta tittig.
Tävlade henne en säsong upp till 125 med placering, skulle starta 130 men då blev hon skadad och sen sket sig allt.. Supertråkigt för det var en sån himla trevlig häst, och hon var en ängel att hantera!
(Finns nån film på henne med på min youtube)

10397615.jpg

10397607.jpg

12194677.jpg
 
Sv: Jeopardy 905

Kan också bjuda på en film på min häst:
http://s6.photobucket.com/albums/y249/md5krist/?action=view&current=130LRK.flv

Till våren är det tänkt att en av våra uppfödningar e. Last Liberty, som nu ägs av bekanta till oss, ska få en Jeopardy-bebis. Ska bli kul att se.
Kunde, som jag tidigare skrivit i tråden, mycket väl tänka mig att använda Jeopardy på något av våra ston, men tyvärr finns han ju bara på naturligt.


Vad roligt att få se lite filmklipp :bump:
Hade varit kul om man kunde fått se er uppfödning e Last Liberty! Har nämligen en sådan avkomma på G om allt vill gå vägen. Kollade henne förra veckan på 140 dygn och det var en lite krabat som sprattlade där inne :)

En kompis till mig har en 2 åring e Last Liberty och det är verkligen en jättetrevlig häst!

Är det fler därute som vill dela med sig blir jag jättetacksam :bow: :bow:
 
Sv: Jeopardy 905

Jag skulle också hemskt gärna vilja se bilder på er Last Liberty uppfödning då jag funderar på honom om det blir betäckning i vår.
 
Sv: Jeopardy 905

Jag skulle också hemskt gärna vilja se bilder på er Last Liberty uppfödning då jag funderar på honom om det blir betäckning i vår.

Vad är det för stam på stoet, lite nyfiken......

Stoet jag har betäckt är e Master ue Stanford o Chagall i tredje led. Vi får se om och vad det blir för något.....
 
Sv: Jeopardy 905

Kan bjuda på två små filmer (de enda jag har på honom..). Han är f.2000 ue.Beaujolais-Ramiro Z
http://www.youtube.com/watch?v=z73-5k5f7BA
http://www.youtube.com/watch?v=gAYlqarXDcA

Det här är väl det närmaste en exteriörbild jag har ...
DSCN0569.jpg

Han har verkligen ett helt underbart temprament och inställning, dock en hel del humör. I vintras växte han ytterligare lite och börjar nog närma sig 175, dessutom är han ganska lång i kroppen men ändå relativt lätt typ med väldigt långa ben. Hoppar med bra teknik och härlig inställning, rör sig också ganska bra, med en mycket utvecklingsbar trav.
DSCN0529-Kopia.jpg
 
Sv: Jeopardy 905

Det finns visst lite information därute och hämta ;)

Jättekul med bilder och filmer :rofl:

Ja smidiga hoppare med trevligt temperament verkar ju gå som en röd tråd när det gäller avkommor efter Jeopardy. Intressant........
 
Sv: Jeopardy 905

SLD och Camaro, fler bilder finns på min hemsida (kolla ganska långt ned på sidan "våra hästar").

Så här såg hon ut som föl:
calize.jpg
 
Sv: Jeopardy 905

Det finns visst lite information därute och hämta ;)

Jättekul med bilder och filmer :rofl:

Ja smidiga hoppare med trevligt temperament verkar ju gå som en röd tråd när det gäller avkommor efter Jeopardy. Intressant........


Finns det mer :bump: ?????
 
Sv: Jeopardy 905

**KL**
Hur lättsåld är en Jeopardyavkomma över lag? Vissa hingstar levererar ju mer lättsålda avkommor än andra. Hur uppfattar ni det?
/U
 
Sv: Jeopardy 905

Finns det filmer på hingsten i fråga eller avkommor? Jag såg att det fanns en länk till en film tidigare i tråden, men länken ville inte med mig.
/U
 
Sv: Jeopardy 905

Finns det filmer på hingsten i fråga eller avkommor? Jag såg att det fanns en länk till en film tidigare i tråden, men länken ville inte med mig.
/U


Satt och sökte lite på youtube men fick inte upp något på Jeopardy själv. Däremot 2 av hans avkommor, båda finns representerade här i tråden. Den ena är filmad då hon hoppar bana i Flyinge, ser riktigt trevlig ut tycker jag!

På vdlstud.se står han ju med bland övriga VDL hingstar med bild och info, men tyvärr inget filmklipp. Det hade varit intressant att se ett filmklipp på honom! Där står att han kommer finnas på Delér stuteri iår också.

Har ett par bilder på Jeopardy i datorn då jag träffade honom förra sommaren. Han gav ett positivt intryck. Han lär ju vara känd för sitt trevliga temperament. Har försökt lägga in de bilderna här, men datorn är inte riktigt med mig ikväll :crazy: Kanske lyckas jag bättre senare...
 
Sv: Jeopardy 905

Vet inte om det var min länk du syftade på, den funkade hur som helst inte. :grin: Här är en ny:
http://s6.photobucket.com/albums/y249/md5krist/Resume/?action=view&current=130LRK.flv

Jag skulle kanske inte tro att J-hästarna är jättelättsålda som föl. Så många avkommor har han inte och är därmed inte så välkänd. Fast å andra sidan verkar ju alla vara positiva till honom, se bara den här tråden till exempel. Det är sällsynt att det inte är någon som har negativa erfarenheter av en hingst och dess avkommor.
Kan man tänka sig att behålla avkomman tills den är inriden/tävlad och sedan siktar på att sälja den då, tror jag dock att det kan vara en mycket bra affär. Min häst har det kommit ganska många förfrågningar på genom åren, exv från amerikaner i samband med Breeders när hon var ung.
 
Sv: Jeopardy 905

Tackar!
Hon ser ju riktigt trevlig ut, det var spännande att se.

Det finns en del fina hingstar som inte får så många ston, men det som förbryllar mig lite med Jeopardy är att det är så få som visats så jag får inget grepp om vad jag kan tro om förvärvning. Jag har inte hittat en enda avkomma som blivit mindre än modern, samtidigt verkar det som endast ett fåtal blir markant större än modern. Typen verkar oftast liggga runt 7:or och 8:or, det samma gällor HHB, tror inte jag sett något sämre, möjligtvis en 9:a. Benen verkar också ligga på 7-8, bortsett från en 4:a. Hoppningen ligger spridd, men det verkar inte vara många som fått fantastiska resultat. Däremot verkar det vara fler som tävlas senare än som visas, och det kan ju kännas lite farligt med tanke på hur stor vikt det läggs vid 3- års test och kvalitetsbedömningar när en hingst skall avelsvärderas. Tror det är en bit kvar tills han får sina 15 visade avkommor så att han kan få ett blup (och det är ju lite farligt med tanke på eventuella V som kan komma om avkommorna inte bedöms.) Finns det anledning till att de inte bedöms tidigare? Är de senare? Samma uppfödare (plural) på flera årgångar som inte väljer att visa så tidigt utan satsar endast på tävling? Annat?
/U
 
Sv: Jeopardy 905

Har ett par bilder på Jeopardy i datorn då jag träffade honom förra sommaren. Han gav ett positivt intryck. Han lär ju vara känd för sitt trevliga temperament. Har försökt lägga in de bilderna här, men datorn är inte riktigt med mig ikväll :crazy: Kanske lyckas jag bättre senare...

det hade varit spännande!
/U
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 371
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
610
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 187
Senast: Fiorano
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
Svar
19
· Visningar
3 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp