Jeopardy 905

Sv: Jeopardy 905

Var o kollade på hopptävlingar idag, såg en avkomma efter Jeopardy, hoppade fin fint :)
 
Sv: Jeopardy 905

**KL**
Gammal tråd, men det står så mycket spännande i den ;)..
Jeopardy har tyvärr dåligt ben-blup, hur ser benen ut på avkommorna? Är det samma svagheter på flera avkommor eller varierar det?
/U
 
Sv: Jeopardy 905

båda mina jeopardyavkommor är "nöjaktigt korrekta" i sina ben. Iof är den ena bara knappa året gammal men ser bra ut just nu i alla fall. 6åringen har däremot lite dåliga hovar.
 
Sv: Jeopardy 905

tack för era svar, hoppas att fler fyller i.. På era svar så låter det ju inte som benen är så illa..

Samma fråga fast när det gäller typen. Tycker det verkar som många av avkommorna ser anständiga ut, men han har gansla lågt typ-blup. Vad är det med typen på avkommorna som inte är så bra?
 
Sv: Jeopardy 905

Jag har nyss börjat rida en Jeopardy-avkomma. Han är väldigt snygg, fin i kroppen och proportionerlig. Dock är han väldigt stor (över 180cm) och hopptekniken är väl inget utöver det vanliga. Helt OK psyke (dock grymt ouppfostrad men inget som har med stammen att göra skulle jag tro:grin:). Stora, långsamma gångarter, lugn och rund galopp. Sök på Chianti de Fino för bilder :)
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 371
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
610
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 184
Senast: Fiorano
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
Svar
19
· Visningar
3 945
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp