Jeopardy 905

Sv: Jeopardy 905

Tackar!
Samma uppfödare (plural) på flera årgångar som inte väljer att visa så tidigt utan satsar endast på tävling? Annat?
/U

Stor del av hans avkommor har väl fötts upp av hans tidigare ägare (har sett många där) och därifrån är det nog ganska få som visats tror jag.
 
Sv: Jeopardy 905

Stor del av hans avkommor har väl fötts upp av hans tidigare ägare (har sett många där) och därifrån är det nog ganska få som visats tror jag.



Lite synd... Med tanke på att de verkar ha kapacitet så borde fler visats, hade varit bra för den hingsten!

Tycker med han är av en modern typ trots sin ålder...
 
Sv: Jeopardy 905

Jeopardy 905
Står för naturlig betäckning på stuteri Deler i Hörby,skåne
kolla på vdlstud.se eller delerstuteri.com för mer info ang jeopardy
 
Sv: Jeopardy 905

Hej här kommer info om Jeopardys´avkommer :
Tellus fyra års championatet deltagare
Undine 1,45 hoppning med Annika Gustavsson
Resume 7:a i Breeders final som 5 ååring
Potergiset , Zangershide unghäst vm, såld efter det sedan Svår hoppning
Pinacolada 140 hoppning.....
Wepsy final breeders 2008
 
Sv: Jeopardy 905

Jag hittar inte så mkt info om honom på webben. Har ngn koll på exteriörbedömningen? Vad tycker ni om honom? Har ngn sett en avkomma? Är han underskattad?

Hit me :D
LIte info om "jeppes" avkommer dom e inte så många men % elt så presterar dåm mkt bra.............:banana:
Tellus fyra års championatet deltagare
Undine 1,45 hoppning med Annika Gustavsson
Resume 7:a i Breeders final som 5 ååring
Potergiset , Zangershide såld efter det sedan Svår hoppning
Pinacolada 140 hoppning...
Wepsy final breeders 2008
 
Sv: Jeopardy 905









Hittade två bilder till som jag hade i hästmappen på min dator :)
 
Sv: Jeopardy 905

jo men det har jag läst på hemsidan. Roligt att avkommorna tävlas iallafall :), det verkar ju gå ganska bra med. Hur påverkar sådand blup? Om en hingst inte har tillräckligt med unghästar visademen de presterar på tävlingsbanan? Jag vill minnas att det är en av avkommorna som går msv dressyr med. Säkert flera på väg upp i klasser som syns i statistiken.
/U
 
Sv: Jeopardy 905

Ja men det är nog den galoppbilden som gjorde att jag bestämde mig för att kolla en gång till på hingsten. Han ser ut att ha kanongalopp på den bilden, hade som jag skrivit tidigare, varit spännande att se galoppen. Någon måste ju ha filmat hingsten?
/U
 
Sv: Jeopardy 905

Räknade på det och jag har för mig att han hade 14 avkommor som var visade så han borde ju få ett blup snart. :laugh:
 
Sv: Jeopardy 905

Det finns information om Jeopardy på sidan vdlstud.se
 
Sv: Jeopardy 905

Det finns information om Jeopardy på vdlstud.se


:bump::banana:
 
Sv: Jeopardy 905

Räknade på det och jag har för mig att han hade 14 avkommor som var visade så han borde ju få ett blup snart. :laugh:

men så bra, jag hann inte gå genom alla avkommor. Har alla resultat från i år hunnit att reggas? När är det nu Blup uppdateras?
/U
 
Sv: Jeopardy 905

Rent krasst.. nu är jag igång igen, men en hingst som fått åtmonstånde dessa avkommor som tävlar:
(enligt hingsthållarens hemsida) och enligt blup har en del i lätta klasser (har inte sammanställt allt)

Poltergeist 1997 ue.Abdullah
- som vunnit MB i Tyskland och startade i unghäst-VM i Zangersheide 2003, och går nu svår klass.

Resumé 1998 ue. Furidant
- var 7:a i Breeder´s Trophyfinalen (5år). Flertalet placeringar MSV hopp

Chandler 1997 ue. Roderik
- startade bland 6-åringarna på Flyinge 2003 och har därefter exporterats till Norge. Flera placeringar MSV hopp


Tellus 2000 ue.Porter
- kvalade till semifinalen i 4-åschampionatet i hoppning 2004.

Undine 2001 ue.Nimmerdor
- 1,45 hoppning med Annika Gustavsson

Pinacolada, 1997 ue. Gibraltar
- 1,40 hoppning

Wepsy, 2003 ue.Aladin Z
- final breeders 2008

Tayani 1996 ue. Florett x
- Msv B Dressyr


på 76 registrerade avkommor till och med 2003 borde väl inte vara så pinkenödig? 8 avkommor är nämnda ovan och det blir 10,5%, skulle jag ta med alla tävlande avkommor skulle det bli mer.
/U
 
Sv: Jeopardy 905

Ok, jag kunde inte låta bli att kolla genom Blup som troligen saknar uppgifter, men lite rätt är det kanske, hittade ytterligare 13 tävlande avklommor.

Tayani 1996 ue. Florett x
- Msv B Dressyr

Othello 1996 ue.Happy Day
- plc Lätt Hopp
- plc Lätt Dressyr

Malicka 1997 ue. Love Trail xx
- plc Lätt Hopp

Physical Attraction 1997 ue.Furidant
- plc MSV Hopp


Mykella 1998 ue. Erbstein
- plc Lätt Hopp

Ronja 1998 ue.Modesto
- plc Lätt Hopp

Rififi 1998 ue. Beaujolais
- plc Lätt Hopp

Spader Dam 1999 ue. Gibraltar
- plc MSV Hopp

Samuraj 1999 ue.Modesto
- plc Lätt Hopp

Razzia 2000 ue. Furidant
- flertalet plc MSV Hopp


Tamina 2000 ue.Emilion
- plc MSV Hopp

Thea 2000 ue. Casanova
- plc MSV Hopp

Ultra 2001 ue.Casanova
- plc Lätt Hopp

13+8=21 =27, 6 % avkommor som tävlas så pass att det kommer med i BLUP.
 
Sv: Jeopardy 905

Ok, jag kunde inte låta bli att kolla genom Blup som troligen saknar uppgifter, men lite rätt är det kanske, hittade ytterligare 13 tävlande avklommor.

Tayani 1996 ue. Florett x
- Msv B Dressyr

Othello 1996 ue.Happy Day
- plc Lätt Hopp
- plc Lätt Dressyr

Malicka 1997 ue. Love Trail xx
- plc Lätt Hopp

Physical Attraction 1997 ue.Furidant
- plc MSV Hopp


Mykella 1998 ue. Erbstein
- plc Lätt Hopp

Ronja 1998 ue.Modesto
- plc Lätt Hopp

Rififi 1998 ue. Beaujolais
- plc Lätt Hopp

Spader Dam 1999 ue. Gibraltar
- plc MSV Hopp

Samuraj 1999 ue.Modesto
- plc Lätt Hopp

Razzia 2000 ue. Furidant
- flertalet plc MSV Hopp


Tamina 2000 ue.Emilion
- plc MSV Hopp

Thea 2000 ue. Casanova
- plc MSV Hopp

Ultra 2001 ue.Casanova
- plc Lätt Hopp

13+8=21 =27, 6 % avkommor som tävlas så pass att det kommer med i BLUP.



Det var en riktig efterforskning du gjort, intressant...

Jag tror att den hingsten är underskattad, han har säkert en hel del mer att tillföra svensk hoppavel, siffrorna ovan talar ju sitt tydliga språk...
 
Sv: Jeopardy 905

Hade definitivt allvarligt övervägt det om han bara funnits på TAI. Nu känns det inte aktuellt (har förhoppningsvis sto med föl vid sidan).
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 371
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
610
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 187
Senast: Fiorano
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
Svar
19
· Visningar
3 946
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp