Tror det bottnar i osäkerhet. Att de är rädda för att själva inte längre vara tillräckligt intressanta när du vidgat dina perspektiv.
För det är ju verkligen sjukt att speciellt släktingar uppmanar dig att hålla dig nere. De om några borde uppskatta framstegen inom familjen.
Bra jobbat av dig förövrigt och grattis!
Jag hoppas att du iaf fått stöttning av dina föräldrar.
Ingen stöttning av föräldrarna. Framför allt min mamma var den största motståndaren. Trots att hon under mina grundskoleår tjatade om att jag var tvungen att skaffa mig en utbildning för att bli självständig. Gränsen visade sig dock gå vid gymnasieutbildning
När jag sedan valde lämna ett fast jobb som läkarsekreterare för att plugga systemvetenskap för 20 år sedan då bröt helvetet lös. Min pappa var då inte längre i livet - han hade förmodligen inte blivit lika upprörd som mamma.
Min mamma var missundsamheten personiferad...
Jag bestämde mig tidigt för att inte bli ett offer utan stå för mina val. Den enda personen som kan påverka hur jag lever och mår - det är jag själv! Det enda jag kan ångra är att jag inte började pluggare tidigare än vad jag gjorde, men det blev bra ändå. Och om jag inte hade jobbat som läkarsekretare en massa år då skulle jag ha missat den erfarenheten jag samlade på mig då
/Lizzie