Jag är advokat på affärsjuridisk advokatbyrå. Jag försöker att jobba hemifrån minst en dag i veckan och förlägger dessutom en del av min dagliga arbetstid hemma nästan varje dag, för att få ihop planeringen med barn och hästar samt pendling.Har sett i trådar att en del jobbar hemifrån.
Vad jobbar ni med?
För och nackdelar?
Tycker det toppen att jobba hemifrån!
För mig som pendlar nästan en timme enkel väg varje dag är en dag hemma rena guldgruvan. På lika lång tid som jag annars är borta från huset får jag gjort två rena timmar extra arbetstid. Dessutom skippar jag ofta lunch eftersom det är trist ensam så käkar framför datorn och sparar på så vis in ännu mer tid, precis som att jag kan gå rakt ur sängen och sätta mig i arbetsrummet och på så vis sparar in den där halvtimmen av dusch/påklädning/fix som jag genomlider varje kontorsdag. Det ska inte heller förringas värdet av att ibland INTE vara tillgänglig för allsköns frågor och småprat, även om jag är alltför social för att inte vilja vara merparten av tiden på kontoret med mina kollegor.
Enda egentliga nackdelen med att jobba hemifrån är när tekniken strular, eftersom jag inte har vår it-personal tillgänglig på plats utan endast på fjärranslutning, men bortsett från den stressen så är mina hemmadagar rena livlinan för att komma ikapp och kunna fortsätta leverera utan att göra alltför stort avkall på livet utanför jobbet.