Jobba med hund en dag någon annanstans än kontoreten?

Bukefalos 30 år!

__sofia__

Trådstartare
Jag jobbar i Linköping (universitetet, så mycket kontorsjobb), men bor 40-45 min bort med bil (5,5 mil enkel resa). Helt flextid så länge vi inte har möten eller undervisning, och vi behöver bara vara på plats 3 dagar i veckan.

En dag nästa vecka ska jag in på gravidkoll i Linköping en runda på morgonen, så att jag nog är klar där ca 8:30, och sen ska jag vara inne i (lite utanför) Linköping igen vid 15:30-16 för rehab för ena hunden. Och försöker nu komma på hur jag löser det på smidigast sätt (dvs utan att köra in två gånger, och dubbla restid och bränslekostnad).

Det enklaste hade varit att ha med hunden på kontoret den dagen, så att jag tar med henne redan på morgonen (en halvtimme i bilen under gravidkoll är inga problem), men det är inte tillåtet att ha med hundar in i byggnaderna - och jag vill inte att hon ska spendera hela dagen ensam i bilen. Det är för trist väder för att sitta ute hela dagen och jobba.

Finns det någonstans man kan sitta en dag och jobba, med en dator och en hund?

Jag jobbar i Linköping (universitetet, så mycket kontorsjobb), men bor 40-45 min bort med bil (5,5 mil enkel resa). Helt flextid så länge vi inte har möten eller undervisning, och vi behöver bara vara på plats 3 dagar i veckan.

En dag nästa vecka ska jag in på gravidkoll i Linköping en runda på morgonen, så att jag nog är klar där ca 8:30, och sen ska jag vara inne i (lite utanför) Linköping igen vid 15:30-16 för rehab för ena hunden. Och försöker nu komma på hur jag löser det på smidigast sätt (dvs utan att köra in två gånger, och dubbla restid och bränslekostnad).

Det enklaste hade varit att ha med hunden på kontoret den dagen, så att jag tar med henne redan på morgonen (en halvtimme i bilen under gravidkoll är inga problem), men det är inte tillåtet att ha med hundar in i byggnaderna - och jag vill inte att hon ska spendera hela dagen ensam i bilen. Det är för trist väder för att sitta ute hela dagen och jobba.

(som det ser ut nu är det ju två rundor som det lutar mot, men tåg på förmiddagen så att jag kan jobba under tiden)

Man får ha hund med på alla Espresso House om jag minns rätt 🙂

Jag hitta en lista;
Backen Ölcafé
Bageri Normandie
Berget café & tehus
Bierhaus Linköping
Bistro Mejeriet
Bokcaféet
Brasserie Grand Linköping
Brödernas Linköping
Cirkuscaféet
Clarion Collection Hotel Slottsparken
Dahlboms Mat & Bar
De Klomp
Don Luigi Linköping
Ekenäs Slott
First Camp Glyttinge Linköping
Jureskogs Linköping
Kappa Bar Linköping
Kebab House Linköping
Meetly Vallastaden
Mideli Berget Linköping
Noi Tre Linköping
NoriKa
Öhrberg Laveryd Bageri
Ölhaket Linköping
Pinchos Linköping
Quality Hotel Ekoxen
Quality Hotel The Box
Restaurang Husman Linköping
Scandic Frimurarehotellet
Scandic Linköping City
Simons Rosteri och Bageri
Skönfärgaregården våffelstuga inredning
Sky Hotel Apartments
Smedstad Ridsportcenter kafé & restaurang
Sol & Ris
Stadsmissionens Café
Steve's Linköping
The Horse & Hound
Tropikhuset Restaurang & Café
Turbulens Bistro
Waynes Coffee Linköping

Hur länge kan man sitta på ett café eller Espresso House eller liknande, utan att det blir konstigt? Om jag köper t.ex. en macka och dryck på förmiddagen, hur länge kan jag sitta där? Jag kollade nu, och det finns ju i alla fall två Espresso House i centrum - så jag hade kunnat vara på den ena på förmiddagen, sedan gå en runda och sen sitta på det andra runt lunch :idea:

Problemet med café är att jag är gravid, och just nu även har graviddiabetes - inget kaffe, det enda te jag gillar är rooibos vilket jag just nu inte får dricka, och jag ska inte äta (eller dricka) en massa söta saker eller onyttigt vitt bröd och liknande. Espresso House verkar dock i alla fall ha någon caesarsallad, surdegsmacka, grekisk yoghurt etc., som nog borde kunna fungera

Hur gör du de dagar du måste vara på kontoret?

Poängen här var väl att hunden behöver vara med eftersom det är den som ska på rehab på eftermiddagen?

Så det är inte ett hundpassningsproblem utan ett mer tillfälligt problem skapat av att det faktiskt är hunden som har en bokad tid på eftermiddagen :)

Exakt. Dagtid i vanliga fall är hunden hemma, tillsammans med de andra hundarna, och med fri tillgång till huset och trädgården.

Så problemet nu är just att hunden ska vara inne i Linköping på eftermiddagen, samtidigt som jag ska vara inne i Linköping i annat ärende på morgonen - och jag däremellan ska försöka hinna jobba en del.

Hur länge kan man sitta på ett café eller Espresso House eller liknande, utan att det blir konstigt? Om jag köper t.ex. en macka och dryck på förmiddagen, hur länge kan jag sitta där? Jag kollade nu, och det finns ju i alla fall två Espresso House i centrum - så jag hade kunnat vara på den ena på förmiddagen, sedan gå en runda och sen sitta på det andra runt lunch :idea:

Problemet med café är att jag är gravid, och just nu även har graviddiabetes - inget kaffe, det enda te jag gillar är rooibos vilket jag just nu inte får dricka, och jag ska inte äta (eller dricka) en massa söta saker eller onyttigt vitt bröd och liknande. Espresso House verkar dock i alla fall ha någon caesarsallad, surdegsmacka, grekisk yoghurt etc., som nog borde kunna fungera
Tänker att det är lättare om man nu och då köper någonting nytt att gnaga på :) o dricka, zero läsk kanske? och att det finns tomma säten för folk.

Här i stan har en del ställen förbjudit datorer/plugg/jobb i restaurangen/caféet. Något av dem är litet med bara ett fåtal sittplatser, men övriga är inte alls särskilt små. De vill helt enkelt inte att en sitter där väldigt länge "bara för att ha någonstans att sitta", utan vill att platsen lämnas till andra gäster när en fikat/ätit/umgåtts klart. Något som kan vara värt att kolla upp lite.

Annars tänker jag att en får köpa ny dricka t ex så att en ändå lite regelbundet faktiskt köper något = är en betalande gäst (kund) när en tar upp bordet. :)

Kolla på scandic hotell, jag betalade en slant och kunde sitta och jobba i deras foajé, fri tillgång till kaffe och de flesta scandic brukar vara hundvänliga. :)

Jag har jobbat från Espresso House flera gånger, i lite olika städer, och min uppfattning är att de är extremt obrydda om hur länge man stannar eller hur mycket man köper under tiden. Det är ju en stor kedja och deras caféer har oftast väldigt gott om plats, så du gör knappast någon skada genom att sitta där i några timmar. Hade det varit ett mindre (både rent fysiskt och sett till företagets storlek) ställe hade det varit en annan grej men här tjänar de ju faktiskt på att du är där ändå eftersom du trots allt kommer att köpa ett par grejer under tiden och (förmodligen) inte tar upp platsen för någon annan. Tycker överlag att det är ett toppenställe att jobba från och gör det gärna när jag är i Sverige!

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!
  • Arbetsintervju

Barn

Hund

Katt, Andra Djur