Sv: Jobba som adminstratör
Man kan ju vara administratör inom en miljard olika saker och ha väldigt många olika uppgifter. Det beror ju helt på vad du hamnar på för företag. På ett kanske det är rent av skittråkiga uppgifter och på ett annat helt fantastiskt!
Personligen är jag en sådan som gillar att bygga upp saker och utveckla saker men tycker inte det är speciellt kul att förvalta något som redan fungerar som tåget. Den roligaste admintjänsten jag suttit på var faktiskt den första jag hade. Jag fick helt fria tyglar för stt bygga upp deras administration och skapa rutiner!
Under tiden utvecklades verksamheten och då fick även administrationen struktureras om. När det sedan började gå som tåget, alltså det fanns ett svar på alla frågor och rutiner för allt så var det inte lika kul längre.
En väldigt bra egenskap som administratör är att kunna överblicka saker och se kvicka och tydliga lösningar så att administrationen funkar smidigt och att man inte gör saker på omständliga sätt eller i onödan.
När jag jobbade som det hade jag egentligen ingen utbildning mer i ryggen än gymnasiet. Däremot var jag väldigt duktig på att hugga tag i saker och älskade ordning. Ordning är ju lite A och O och tricket är som sagt att hitta den smartaste och smidigaste ordningen.
Jag könner att jag upprepar mig men det är nog så specifikt vad varje företag kan tänkas vilja ha/behöva, så det är lite svårt.
Men bra att kunna är ju typ Office paketet/motsvarande, goda språkkunskaper, veta hur man uttrycker sig på ett formellt sätt i tal och skrift. Vissa admintjänsten kan ju innebära väldigt mycket kundkontakt och det kan innebära att man behöver vara duktig på att ta människor och att man kan bita sig i tungan ibland

många admintjänster agerar nog också "spindeln i nätet" med allt vad det innebär.