Jobbar du dagtid?

Jobbar du "dagtid"? Mån-fre och aldrig röda dagar.

  • Ja

    Röster: 188 62,0%
  • Nej

    Röster: 115 38,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    303
Jag tycker att det var en konstig benämning i startinlägget.
Om någon frågar mig "Jobbar du dagtid?" Är svaret solklart Ja. Jag jobbar mellan 08.00 och 17.00. Aldrig tidigare och aldrig senare, däremot jobbar jag så gott som varje helg.

Såg sedan att det gällde Sverige, men jag känner generellt att mitt nuvarande yrke täckte ungefär samma tider där. :)
 
7-16 vardagar.

Inga kvällar/klämdagar/helger/röda dagar.

Bara om det är särskilda beställningar. Vilket mest bara händer ibland. (Lite ovanligt i mitt yrke, kock. )
 
Vissa dagar, inte alltid.
Jag lägger mina tider själv. Vissa dagar hamnar det inom det tidsspannet och andra inte. Det beror på om jag måste passa andras tider eller ej.
Jag hatar mornar och börjar gärna senare.
Tidigare har jag endast jobbat de tiderna på ngt sommarjobb. Som tränare jobbar man ju oftast då andra är lediga om man ska ha lektioner och inte bara träna träningshästar.
 
Jag jobbar vaken natt, 21-08. Går på rullade schema så jobbar alla veckans nätter oavsett röd dag beroende då på hur schemat rullar. Det är bara dagen före julafton och julafton som vi har stängt så då jobbar jag aldrig.

Däremot ligger alla möten, planeringsdagar, utbildningar osv på dagtid. Så det händer att jag jobbar dagtid även om det är typ en gång/månad.
 
Jag tycker att det var en konstig benämning i startinlägget.
Om någon frågar mig "Jobbar du dagtid?" Är svaret solklart Ja. Jag jobbar mellan 08.00 och 17.00. Aldrig tidigare och aldrig senare, däremot jobbar jag så gott som varje helg.

Såg sedan att det gällde Sverige, men jag känner generellt att mitt nuvarande yrke täckte ungefär samma tider där. :)
Ja, frågan borde väl ha varit Jobbar du kontorstid, inte ”dagtid”. Kontorstid täcker ju in månd-fred 7-18.
 
Bukes sanning. Fundering på hur världen (Sverige) egentligen ser ut vad gäller arbetstid dök upp i "röda dagartråden". Så nu undrar jag hur Bukes befolkning har det med arbetstider. Med dagtid menar jag att arbetstiden är förlagd någonstans mellan klockslagen 07.00 och 18.00

Jag röstade nej fast min arbetstid är förlagd 07-17.00 (2 h lunch-brejk) men jag jobbar både helg och röda dagar också beroende om det är "min dag" eller ej på vårt rullande schema.
Ingen skillnad på lön oavsett
 
Jag anser att jag jobbar dagtid. Jobbar 6-14.30, vardagar. Inga röda dagar, inga helger och om jag jobbar klämdagar (det gjorde jag igår) är det på övertid.

Jag har flextid och min arbetstid är egentligen förlagd 7-15.30, men för att ha bästa möjliga förutsättning att göra mitt jobb väljer jag att börja 6.
 
Jobbar 06.00 och slutar någonstans mellan 16.00 och 19.30 beroende på vilka jobb som är inne. Brukar bli någon längre paus under dagen. Jobbar Måndag-Onsdag samt Fredag-Lördag oavsett helgdagar. Ingen extra lön om det är helg. Timlön så jag är glad för varje timmes jobb.
 
Verksamheten styr min arbetstid. På 4 veckor jobbar jag 160h, börjar alltid 0730, men sluttiden varierar utefter verksamhet.
I grunden är vi lediga röda dagar och kan ha halvdag dag före röd dag, men kräver verksamheten att jag jobbar så jobbar jag.
Dock ger det mig vissa kompensationer, krångligt att förklara, men jag tjänar mer än OB på att jobba röd dag.
 
På mitt jobb där jag är fast anställd arbetar jag 7-15,40. Där har jag dock inte varit på länge pga tjänstledig för studier, studierna ”ska” vara mellan 8-17, ej helger eller röda dagar. På mitt extrajobb arbetar jag alltid söndagar, dock inte vid röd-röda söndagar!
 
Nja. Jag börjar allt från 4.44-7.53 och slutar 11.11-17.01. Så väldigt olika från dag till dag. Jobbar röda dagar och varannan helg.
 
Jag jobbar dagtid men vid hård belastning kan vi vara tvugna att jobba på en annars ledig dag, men det är inget som sas ingår i schemat. Jobbade tex i torsdags.
 
Ja jag jobbar vardagar. Växlar mellan tider från 6.30 och 18.00. Inga helgdagar eller röda dagar.
 
Jag pluggar, så just nu ja.

Annars nej. Har inte haft något sådant jobb :p (om jag inte jobbade så en schema-period på bussarna).
 
Jag jobbar vardagar enbart, inte röda dagar men alltid på klämdagar. Det fungerar helt ok, men mycket är för att jag slutar hyfsat tidigt och har mycket nära till jobbet. Jag hade hatat att jobba vanliga kontorstider och dessutom haft restid som inneburit att jag kommit hem sent.
 
Jobbar 7-16 på vardagar, ledig röda dagar och helger, jobbar klämdagar (men vi brukar dela upp oss så att vi i det stora hela kan ta semester varannan gång). Frivillig övertid då och då på våren, när vi har mycket att göra på kort tid. För 4 timmars övertid får vi en hel dags komp.

I vintras hade jag kunnat svara Nej. Har jobbat oregelbundet och till stor del utanför dagtidsramarna sedan 2001. Inbeordringar, snabba schemaändringar, plötsliga övertidsbehov, osäkerhet kring schema både kortsiktigt och långsiktigt, jobb på dygnets alla tider och årets alla dagar.
 
Jag jobbar måndag-fredag 7:00-15:30. Har flex. I vanliga fall är jag inte ledig klämdagar, men just Kristi Himmelsfärd slutar vi kl 13 på onsdagen och är hellediga fredagen... :) Annars är jag "bara" ledig röda dagar.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 766
Senast: Saeta
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 533
Äldre Nu startar jag en väldigt känsligt ämne men jag har på sistone blivit väldigt involverad i detta på alla håll och kanter och känner att...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 870
Senast: Bison
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 664
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp