Journalister...

För det första har jag inte sagt att den lågställda fanns från början. Det har hela tiden funnits en spridning av de olika typerna av JR. Nu vill jag även säga att lågställd är inte likamed en krumbent hund som dessutom har vid/stort bröstomfång! Min JR som är mönstrad i den nya JR rasen har lika långa ben som många av JRTCs JRs dock har en något mer rektangulär kropp.

Den lågställda fungerar lika bra i gryt och att följa med hästar som den högställda. Den lågställda har lite längre rygg vilket gör att den får lite bättre galopp eftersom den kan sätta under sig baken bättre.

http://childsplaykennels.com/kennel/Trump.jpg
 
DET var väl ändå inte vad jag skrev??? Då får du nog läsa en gång till....

Vad är det då, som du skriver, säger att de stora hundarna är farliga??? Ska vi förbjuda alla hundar över 30 cm i mankhöjd??? För en APBT är minsann inte så stor...

det finns tidningar som skriver om allt möjligt, men ibland undrar jag ifall det verkligen var så oprovocerat som de vill få det att låta som, det är det jag vill få fram. I DETTA fallet och många fall var det antagligen oprovocerat, det säger artikeln. Läste för många år sedan i en tidning om en "familjehund" (av vanlig "svensson-ras") som bet en liten flicka mycket illa. Ägarna till hunden kunde inte förstå varför... Jag vet inte heller, men jag har sett hur elaka barn kan vara och hade jag varit hund så hade jag nog inte heller varit så vänlig alltid...

jag tycker det är hemskt med "kamphundar", de som verkligen är det, skulle inte vilja ha min hund uppäten av en sådan, men det vi diskuterade här var ju hur journalister framställer det hela utan fakta. Då kan de skriva om den dolda hustrumisshandeln i stället för det händer BETYDLIGT oftare än dessa attacker. De visste ju inte ens vilken ras eller blandras hunden var av..

Denna debatten har vi haft så många gånger, så varför drar vi ens upp det???

//E
 
Den lågställda fungerar lika bra i gryt och att följa med hästar som den högställda. Den lågställda har lite längre rygg vilket gör att den får lite bättre galopp eftersom den kan sätta under sig baken bättre.

Det va heller inte det jag syftade på :D
har själv en lågställd som inte blev inmönstrad pga överbett, men hon är mer av "häst russell" typ dvs något krumma ben med lång rygg..
 
Håller med fullständigt! Tänk om folk kunde ta o ta reda på lite fakta innan de öppnar käften. Tänk va många skulle bli förvånade om de fick reda på att det finns fler andra raser som statistiskt orsakar långt fler bitolyckor än Pitbull. Tror att Pitbullen är den hund som får ta skiten bara för att folk har bestämt sig för att kalla alla incidenter som inträffar för "kamphundsattack" även om det kanske visat sig att det varit ex en Golden Retriver.

Jag skulle hellre förbjuda alla jäkla tokar som skaffar hundar av denna sort bara för att ha dem som "respektingivande dekoration". Jag har läst en del om Pitbull och min åsikt är att det är helt klart att det är människorna som är boven i dramat.

:mad:
 
Så du tycker därför att det inte gör något om en eller annan liten hund eller barn går åt på köpet. Ty du tycker att det försvinner i det stora trafiksvinnet. Bara folk får ha friheten att ha sina stora farliga hundar så. För vi lever ju i ett fritt land, eller hur?

Ja, ta bort alla otäcka stora farliga hundar........ Vet du vilka som är stora farliga hundar?? och vem är det då som ska få avgöra att de är det?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 507
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 187
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 023
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp