Julkalendern 2021 - En hederlig jul med Knyckerts!

Det är Byttans handavtryck, hon var ju utanför kyrkan och satt med handen på fönstret. 🙂 Men jag tror inte hon såg något (stjärnan var kanske redan borta då, hon är ju inte jättesmart), hon hade aldrig kunnat motstå att byta den kunskapen mot julmust... Om stjärnan redan var borta går ju Ture fri,tex, men det är inte alls säkert att hon kopplar det. 🙂

Hmm, jag tror jag missat några viktiga sekunder... jag minns att jag såg någon i fängelsekläder smita från kyrkan, jättesnabbt klipp, men inte mer än så?
Och nu hittar jag inte igen det? Men måste ju vara i avsnitt 7, det är ju då stölden händer...

Åh, nu undrar jag om Paul Isman vet om att Hildegun Wagner är Beata von Kophot. Och om han ville stoppa Tures utredning på grund av rädsla för att Ture skulle råka illa ut.

Det tror jag inte han vet... jag tror bara han inte vill att Ture ska veta att det var han som tog den... men vi får se! :)

Åh nej! Nu börjar det hända grejor!

Ja verkligen! Det här var ju ett händelserikt avsnitt...! Men, det är ju bara 5 kvar nu :( ...
Men då fick man ju förklaringen till skumma Hildegun, det hade jag inte gissat, fast man ju fattade att hon var skum...

Men, varför hjälper Sara Bove och Kriminellen nu bara sådär helt plötsligt...?
 
Men, varför hjälper Sara Bove och Kriminellen nu bara sådär helt plötsligt...?

Jag tror hon ångrar att hon blev osams med Ture. Fast det är väl att gå långt att hjälpa Kriminellen och Bove, hon gillar ju inte Tures familj. Men det är nog ändå det att hon vill bli sams med Ture. Kanske.
 
Jag tror hon ångrar att hon blev osams med Ture. Fast det är väl att gå långt att hjälpa Kriminellen och Bove, hon gillar ju inte Tures familj. Men det är nog ändå det att hon vill bli sams med Ture. Kanske.

Jo, precis, hon saknar väl Ture, men ja... hon är konstig :p

Förresten @Mineur hur går det med tävlingen om vad som är i luckorna? :)
 
Tror inte hon blivit utsläppt! Väntar med spänning på morgondagens avsnitt 🤪
Hoppas att Stulia och Ture får kontakt med varandra under natten. (Kanske Isman är ute på en kvällstur i tunneln och hör dem då också).

Men det kändes liiite långsökt att Hildegun var en von Kophot, hade väl kunnat bytt till ett namn som var lite lättare att klura ut för oss tittare 😅
 
Är Stulia kvar i Gropen? I så fall borde hon höra Ture snart.

Smart! Så långt hade inte jag tänkt... men så bör det ju bli såklart!

Hoppas att Stulia och Ture får kontakt med varandra under natten. (Kanske Isman är ute på en kvällstur i tunneln och hör dem då också).

Men det kändes liiite långsökt att Hildegun var en von Kophot, hade väl kunnat bytt till ett namn som var lite lättare att klura ut för oss tittare 😅

Hmmm! Jag tänkte som att stjärnan fanns i någon tunnel vid kyrkan...? Fängelset känns som det ligger en bit bort...? Fast det gör det kanske inte iofs när Kriminellen kunde ta sig dit den där natten och Byttan tog sig till kyrkan....!

Håller med där... fast samtidigt visste man att det var nåt skumt med Hildegun, fast inte vad...
 
Men, varför hjälper Sara Bove och Kriminellen nu bara sådär helt plötsligt...?

Jag tänkte att de kom ju dit för att försöka hitta vem som tog rosen från sinai och biskopen vill ju väldigt gärna ha tillbaka den och Sara göra polisgrejer.

Jag funderar på om Hildegun klätt ut sig till Byttan? Hade dock behövt se om det där avsnittet innan jag uttalade mig 😅
 
Jag funderar på att se om alla avsnitt för att försöka lista ut något. Såg om delar av avsnitt 7 nu. Det går inte att avgöra vem det är som tittar in i kyrkan 🤔. Vad menar Hobby med "det är fullbordat?"
 
Jag blev nästan tårögd när de fick bort stenblocket och kunde kolla på varandra i gropen 🥲

Jag tillhör dom som också missat nån i fönstret avsnitt 7, så ska kolla det igen nu på en gång. (Och för att få höra Kriminellens kommentar om att danskarna också var utanför kyrkan, den var kul tyckte jag då iaf😁)
 
Jag tror att Isman går ner och lyckas hitta rosen. Samtidigt hittar han Ture och Stulia och befriar dem. De burar in Beata och lämnar tilbaka rosen till kyrkan där fam Knyckertz lyckas stjäla den på riktigt, åker in i finkan och får sina klackringar. Isman adopterar Ture som får bli polis på riktigt och alla lever lyckliga i resten av sina dagar! 🤷🏻‍♀️😂
 
Och jag är imte alls övertygad om att det stulna i utpressningsbrevet är rosen från sinai utan ngt helt annat. Rosen nämnd ju inte, det stod "ngt värdefullt" så alla tar för givet att det är rosen.

Så kan det ju mycket väl vara, men det är nog ändå Isman som har tagit rosen... Väldigt spännande, det här! 😀
 
Jag funderar på att se om alla avsnitt för att försöka lista ut något. Såg om delar av avsnitt 7 nu. Det går inte att avgöra vem det är som tittar in i kyrkan 🤔. Vad menar Hobby med "det är fullbordat?"

Att iaf jag tror att det är Byttan är för mössan och halsduken. Men det kan såklart vara någon annan.

Då trodde jag att det var fyrverkeriet han menade, men det kan ju vara något annat. Han kanske är Beatas uppdragsgivare, eller något ditåt. Jag menar, det är svårt att leva på att ha den affär där man vägrar sälja saker... 😁 (Fast det där är vilda spekulationer som jag inte vet om jag tror på själv... 😉)
 
Samtidigt så ville de nog inte avslöja för tidigt att Hildegun är Beata och att hon nog troligtvis har något med det här att göra 😁 Lite spänning måste de få vara! Fast börjar undra om inte hennes intresse för Frank bara är för att hon ska få reda på vad polisen vet 🧐
Jag tror att Hildegun/Beata är kär i Frank på riktigt, och att det är en minst sagt oväntad komplikation. 😂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp