Bukefalos 28 år!

Julkalendern 2021 - En hederlig jul med Knyckerts!

Jag tror inte att Isman skulle sätta Ture i den sitsen som han är i, i kalendern. I andra Knyckertz böcker verkar han rätt mån om Ture. Men Lisa har lyckats charma honom i en bok och jag tror det var Lisa som stulit "lull lull" i tidigare bok (i den hade hon nog grävt en tunnel mellan fängelset och Ismans källare)
 
Tror också mer på Isman. Han sa ju idag att han skulle vara borta hela natten och inte komma hem förrän gryning, och i nästa klipp hör man någon gå mot stjärnan i mörkret!
Därför kan han också vara så säker på att det inte är Ture som gjort det.
Och tyckte han reagerade lite misstänksamt när de visade honom knappen :p

Och direkt efteråt tog han en skjorta ur garderoben och åkte hemifrån. Inte för att jag egentligen tror han medvetet tog en som saknade en knapp ifall de skulle kolla.

Isman känns ju klart rimligast. Men frågan är ju varför då? För Tures skull så hans familj inte åker in i finkan? 😅

Det tänker jag skulle vara anledningen i sådana fall!

Jag hade hoppats på att rosen trillat ner bara! Men undrar verkligen hut Byttan kan vara tyst om att hon var i fönstret utanför kyrkan?!

Och vad Stulia syftade på när hon först pratade i sömnen om Franks hemlighet. Innan hon började fejka 😆
 
Exakt! Han har säkert varit uppe på någon dammig vind där stjärnan är gömd. Kyrkans vind? Eller klocktorn? Då sprang han säkert upp för någon trappa när han stal stjärnan, och därför såg man inte hur någon sprang ut ur kyrkan. Han gömde sig säkert kvar där uppe 😁 En teori i alla fall…

Isman känns ju klart rimligast. Men frågan är ju varför då? För Tures skull så hans familj inte åker in i finkan? 😅

Tänk om "rosen" helt enkelt har lossnat och ramlat ner bakom julkrubban, så att det inte är någon alls som har stulit den?

Och direkt efteråt tog han en skjorta ur garderoben och åkte hemifrån. Inte för att jag egentligen tror han medvetet tog en som saknade en knapp ifall de skulle kolla.



Det tänker jag skulle vara anledningen i sådana fall!

Jag hade hoppats på att rosen trillat ner bara! Men undrar verkligen hut Byttan kan vara tyst om att hon var i fönstret utanför kyrkan?!

Och vad Stulia syftade på när hon först pratade i sömnen om Franks hemlighet. Innan hon började fejka 😆

BVK= Byttan Vid Kyrkan? 😁 Eller Bove von Knyckertz?

Det lutar ju helt klart åt att det är Isman ja! Fast, jag tror också som @Vinterbad att den nu har ramlat ner nånstans, tror inte Isman vet vart den är nu, utan det är därför han är ute på nätterna, han letar efter den...?

@the_connemara fast Stulia fejkade väl hela tiden tror jag..?

@Cheval_Elin Åh, Bove von Knyckertz hade jag inte tänkt på... känns lite konstigt om det vore han, men det passar ju faktiskt in...
 
Det lutar ju helt klart åt att det är Isman ja! Fast, jag tror också som @Vinterbad att den nu har ramlat ner nånstans, tror inte Isman vet vart den är nu, utan det är därför han är ute på nätterna, han letar efter den...?

Hade den ramlat ner hade den väl bara legat på golvet? 🙂 Eller försökte han gömma den och tappade den?

@the_connemara fast Stulia fejkade väl hela tiden tror jag..?

Det tror jag också..

@Cheval_Elin Åh, Bove von Knyckertz hade jag inte tänkt på... känns lite konstigt om det vore han, men det passar ju faktiskt in...

De heter ju inte "von" än, men om de kan lägga vantarna på stjärnan...
 
Det lutar ju helt klart åt att det är Isman ja! Fast, jag tror också som @Vinterbad att den nu har ramlat ner nånstans, tror inte Isman vet vart den är nu, utan det är därför han är ute på nätterna, han letar efter den...?

@the_connemara fast Stulia fejkade väl hela tiden tror jag..?

@Cheval_Elin Åh, Bove von Knyckertz hade jag inte tänkt på... känns lite konstigt om det vore han, men det passar ju faktiskt in...

Det gjorde hon kanske? 😅
 
Jag gillar inte julkalendern mer om Frank Flink blir kär i Hildegun Wagner. Blir han det är han inte vid sina sinnens fulla bruk.

Fast han verkade ju skriva åt någon Gunilla, så han kanske har ett annat kärleksintresse. Eller var hon hans chef?
 
Jag gillar inte julkalendern mer om Frank Flink blir kär i Hildegun Wagner. Blir han det är han inte vid sina sinnens fulla bruk.

Fast han verkade ju skriva åt någon Gunilla, så han kanske har ett annat kärleksintresse. Eller var hon hans chef?

Men vad fasen. Jag hade visst inte kollat klart på avsnittet när jag skrev ovanstående.
 
Jag gillar inte julkalendern mer om Frank Flink blir kär i Hildegun Wagner. Blir han det är han inte vid sina sinnens fulla bruk.

Fast han verkade ju skriva åt någon Gunilla, så han kanske har ett annat kärleksintresse. Eller var hon hans chef?

Nej, det är hans chef. Jag tror båda skulle må bra av det (att bli kära i varandra), de skulle förmodligen bli mycket trevligare, båda två.

Efter dagens avsnitt är jag rätt säker på att det är Bove som har skrivit brevet. Byttan skulle nog inte kunna hålla tyst så länge även om hon försökte.

Och isman har FÖRLAGT stjärnan, har springer runt i gångarna under domkyrkan och letar efter den på nätterna! 🙈
 
Nej, det är hans chef. Jag tror båda skulle må bra av det (att bli kära i varandra), de skulle förmodligen bli mycket trevligare, båda två.

Efter dagens avsnitt är jag rätt säker på att det är Bove som har skrivit brevet. Byttan skulle nog inte kunna hålla tyst så länge även om hon försökte.

Och isman har FÖRLAGT stjärnan, har springer runt i gångarna under domkyrkan och letar efter den på nätterna! 🙈

Det som störde mig var att Frank Flink blev kär för att han blev påtvingad en puss 😉. Hade varit trevligare med lite mer frivillighet inblandat ☺️.

Stackars Isman i så fall 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp