Julkalendern 2021 - En hederlig jul med Knyckerts!

Jag tror båda skulle må bra av det (att bli kära i varandra), de skulle förmodligen bli mycket trevligare, båda två.

Efter dagens avsnitt är jag rätt säker på att det är Bove som har skrivit brevet. Byttan skulle nog inte kunna hålla tyst så länge även om hon försökte.

Och isman har FÖRLAGT stjärnan, har springer runt i gångarna under domkyrkan och letar efter den på nätterna! 🙈

Hoppas du har rätt. Om inte Hildegun lägger ner nu när hon inte fick nåt gensvar från Frank...?

Nej, precis det har du rätt i, det hade hon ju inte!

Precis, så tror jag också att det är...stackarn...

Det som störde mig var att Frank Flink blev kär för att han blev påtvingad en puss 😉. Hade varit trevligare med lite mer frivillighet inblandat ☺️.

Stackars Isman i så fall 😅

Men precis...! Först tyckte jag det var bra att det var hon som visade vad hon ville och var framåt liksom (istället för han, normen), men det där blev väl lite dumt...
 
Har inte sett avsnittet än, men jag förstår att Frank blev kär när han fick en puss.
De här är väl ett ypperligt tillfälle att prata med sina barn om att det inte går till så i verkliga livet?
Och påminna barnen om att julkalendern inte är på riktigt.
Jag tror inte att folk såg teve som undervisning i livskunskap förr, men numera är det alltid något faktafel eller annat fel när program analyseras.
Analyseras, inte ses.....

* Jenny *
 
Åh vad jag tyckte om Paul Isman idag! :love: Och så funderar jag på om inte Hobby kan ha med stölden av julstjärnan att göra?

Jag misstänker också Hobby! Tyckte hans svar under polisförhöret var intressanta. Minns inte precis vad det var nu men mmm, lurig är han.
 
Har inte sett avsnittet än, men jag förstår att Frank blev kär när han fick en puss.
De här är väl ett ypperligt tillfälle att prata med sina barn om att det inte går till så i verkliga livet?
Och påminna barnen om att julkalendern inte är på riktigt.
Jag tror inte att folk såg teve som undervisning i livskunskap förr, men numera är det alltid något faktafel eller annat fel när program analyseras.
Analyseras, inte ses.....

* Jenny *

Jag menar inte så allvarligt. Jag hade ju inget problem med att det är tjuvar med som folk på svts instagram tycker.

Men jag kan ändå inte låta bli att störa mig på just den här grejen. ☺️.
 
Jag menar inte så allvarligt. Jag hade ju inget problem med att det är tjuvar med som folk på svts instagram tycker.

Men jag kan ändå inte låta bli att störa mig på just den här grejen. ☺️.
Såg precis programmet, och vid lucköppningen sa den programledaren att de inte var okey att pussa någon som inte vill. Hörde inte exakt vilka ord han valde, men de blev ännu tydligare att det var något att prata med sina barn om. :D

* Jenny *
 
Jag misstänker också Hobby! Tyckte hans svar under polisförhöret var intressanta. Minns inte precis vad det var nu men mmm, lurig är han.
I gårdagens avsnitt såg man dock tydligt att det var Paul Isman som gick runt med en ficklampa i grottan/tunneln. Sen kan ju Hobby ändå vara inblandad såklart :p
 
Vår teori är att Isman bara skulle titta lite på stjärnan, som då trillade ner genom ett hål i golvet och försvann. Därför har han runt där nere i källaren och letar. Jag tror inte han försökt stjäla den, och nu försöker han rätta till allt.

Men så dök dagens twist upp, att gropen och kyrkans källaren verkar vara sammankopplade. Intrigen tätnar!
 
Vår teori är att Isman bara skulle titta lite på stjärnan, som då trillade ner genom ett hål i golvet och försvann. Därför har han runt där nere i källaren och letar. Jag tror inte han försökt stjäla den, och nu försöker han rätta till allt.

Men så dök dagens twist upp, att gropen och kyrkans källaren verkar vara sammankopplade. Intrigen tätnar!

Som sagt, jag tror han skulle gömma den så ingen skulle sno den under fyrverkerierna.

Men håller med, det där med gropen är intressant.

Jag måste också säga att jag gillar Stulia!
 
Men!! Dumma Sara som kom och dummade sig när Ture och hans mamma blivit sams!! Usch.

Jag tror som sagt också att Paul Isman letar efter stjärnan, men att han antingen kan ha stulit den och sen tappat bort den eller också schabblade bort den från start. Men - även om han stal den för att Ture och familjen skulle få en fin jul, så tycker jag han är god? :)

Men - om det nu är Byttans fingeravtryck, så känns det som sagt konstigt att hon kan hålla tyst om hon nu såg nåt...

Gillar också Stulia, det där när hon först ljög, men sen tog tillbaka det när Byttan skulle bli straffad...
 
Men!! Dumma Sara som kom och dummade sig när Ture och hans mamma blivit sams!! Usch.

Jag tror som sagt också att Paul Isman letar efter stjärnan, men att han antingen kan ha stulit den och sen tappat bort den eller också schabblade bort den från start. Men - även om han stal den för att Ture och familjen skulle få en fin jul, så tycker jag han är god? :)

Men - om det nu är Byttans fingeravtryck, så känns det som sagt konstigt att hon kan hålla tyst om hon nu såg nåt...



Gillar också Stulia, det där när hon först ljög, men sen tog tillbaka det när Byttan skulle bli straffad...

Det är Byttans handavtryck, hon var ju utanför kyrkan och satt med handen på fönstret. 🙂 Men jag tror inte hon såg något (stjärnan var kanske redan borta då, hon är ju inte jättesmart), hon hade aldrig kunnat motstå att byta den kunskapen mot julmust... Om stjärnan redan var borta går ju Ture fri,tex, men det är inte alls säkert att hon kopplar det. 🙂
 
Åh, nu undrar jag om Paul Isman vet om att Hildegun Wagner är Beata von Kophot. Och om han ville stoppa Tures utredning på grund av rädsla för att Ture skulle råka illa ut.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Fototråd del II

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp