Julkalendern 2021 - En hederlig jul med Knyckerts!

Lite långsam start men kan kanske bli okej. Nästan-fyraåringen tittade, ställde MYCKET frågor (så den är kanske lite för komplicerad för honom) men gapskrattade åt lucköppningen så när allt var klart sa han att han ville se mer. :D
 
Jag har sett de första två avsnitten (efter att SVT löst det så att vi utlandsboende också kan se den) och tycker den är helt okej! Inte fantastisk på något vis, men lite småmysig sådär och med en hel del fyndiga detaljer som vi lite äldre (ehm, vuxna) kan fnissa gott åt. Gillade till exempel att ålderdomshemmet fått namnet Sista Villan :D
 
Brukar också antingen älska eller hata kalendrarna. Denna hamnade direkt på älska! Mysigt stämning och lagom handling tycker jag. Kollar aldrig i förväg och tittar helst på alla avsnitt ett om dagen.
 
Nu har jag också kollat dagens avsnitt (samtidigt som jag testade min ansiktsmask från Yves Rocher julkalendern från igår). Det här är helt klart decembers mysstund i soffan! 🥰

Jag älskar att handlingen kretsar kring en familj med så dålig moral (förutom Ture då). Det känns uppfriskande i en julkalender. Kanske något som inte är lika kul för barn, eller snarare för föräldrar som kan komma behöva förklara en del om rätt/fel. Men förhoppningsvis slutar den med att det faktiskt blir en hederlig jul så att eventuell moralpanik stillas.

Stavningen till pickadoll/docka och liknande grejer som går över huvuden på barn men blir kul för vuxna gillar jag verkligen. Kan tänka mig att den kommer fortsätta med många liknande skämt också. Jag är helt klart fortsatt positivt inställd!
 
Kul att vi är så många som gillar den!! :D Jag såg nyss andra avsnittet och tycker den blir bättre och bättre!

Jag gillade det där med "Om man ger barnen tillräckligt mycket kärlek så blir dom kriminella till slut" "ja, eller tvärtom"... och det där med pickadollen och dockan ja :P Kul med sånt för oss vuxna ja!

Tror denna kan bli super faktiskt!
 
Sett dagens avsnitt nu och tycker fortfarande den är jättebra! Den har överträffat mina förväntningar, kul! :laugh: :bump: Fast, lite väl otäckt det där med armen kan jag tycka...
 
Sett dagens avsnitt nu och tycker fortfarande den är jättebra! Den har överträffat mina förväntningar, kul! :laugh: :bump: Fast, lite väl otäckt det där med armen kan jag tycka...
Älskar att alla ”onda” är kvinnor. Även hos Knyckerts är det ju mamman och dottern som är mest ”ohederliga”.
Hon som bröt armen på fängelseföreståndaren påminner mig om hemska Proffessor Umbridge i Harry Potter. Hon kommer nog ställa till med mycket problem 😆
 
Älskar att alla ”onda” är kvinnor. Även hos Knyckerts är det ju mamman och dottern som är mest ”ohederliga”.
Hon som bröt armen på fängelseföreståndaren påminner mig om hemska Proffessor Umbridge i Harry Potter. Hon kommer nog ställa till med mycket problem 😆
Åh ja det har du rätt i, väldigt lik Umbridge.

Den blir ju mer våldsam och mindre barnvänlig, men för min del gör det inget 😅

Ni har väl kollat lucköppningen efteråt, eller specifikt inslaget "julköket" som kommer direkt efter öppnandet. Tycker det är löjligt kul, märks att de som är med har kul också!
 
Har sett ungefär 10 min på hela kalendern så här långt. Hann se en kvinna som slog en annan person så den föll på golvet. Tänkte vad fan är detta för kalender :crazy:
Sökte sen på kalendern och den handlar om tjuvar visst. Men folk verkar tycka att det är i sin ordning?
Förra årets var så bra och denna handlar om buffel och båg 👎
 
Har sett ungefär 10 min på hela kalendern så här långt. Hann se en kvinna som slog en annan person så den föll på golvet. Tänkte vad fan är detta för kalender :crazy:
Sökte sen på kalendern och den handlar om tjuvar visst. Men folk verkar tycka att det är i sin ordning?
Förra årets var så bra och denna handlar om buffel och båg 👎
Om du såg en kvinna som slog, så måste du ha börjat på tredje avsnittet, vilket ju blir fel och inte ger en bra bild av kalendern enligt mig. Ja, den handlar om en familj som vill (frånsett sonen) vara tjuvar, men jag är 100% säkert att det kommer ändras. Det kommer finnas en moral så att säga i den. Sen tar ju den upp, vid flera tillfällen, att stjäl man så riskerar man fängelse så...
 
Om du såg en kvinna som slog, så måste du ha börjat på tredje avsnittet, vilket ju blir fel och inte ger en bra bild av kalendern enligt mig. Ja, den handlar om en familj som vill (frånsett sonen) vara tjuvar, men jag är 100% säkert att det kommer ändras. Det kommer finnas en moral så att säga i den. Sen tar ju den upp, vid flera tillfällen, att stjäl man så riskerar man fängelse så...

Jag tycker den hanterar dessa frågor direkt och bra hittills! När lillasystern låter bli att snatta för storebror inte vill osv. Tycker det varit många bra sådana moments!
 
Har kollat ikapp på alla tre avsnitt hittills nu och gillar den. Förmodligen inget för de yngre barnen (sonen på snart 4 gillade den inte, han föredrar tecknat) men kul för mig som vuxen. Gillar att det är juligt och småmysigt. Ser fram emot att läsa böckerna om familjen Knyckertz sen när ungarna blir äldre.
Gillar att de varierar målgruppens ålder från år till år.
 
Jag tittade ikapp avsnitten imorse, barnen har tittat men inte jag. Jag tycker att den är både spännande, rolig och ger julstämning. Mina barn som är 7 år och 5,5 år tycker väldigt mycket om den :D
 
Jag har sett de första avsnitten och ska fortsätta titta, trots att jag inte har barn. Jag brukar kolla ikapp på helgerna. Gillar också skämten som riktar sig till vuxna (föräldrar?) Dom nämnts i tråden.

Jag har absolut inga problem med att det handlar om tjuvar. Helt uppenbart hur det kommer sluta och att alla barn lär sig att det är fel att stjäla. Det förstod jag när de släppte titeln, 'En hederlig jul'...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp