Julkalendern 2021 - En hederlig jul med Knyckerts!

Det kan det ju ha varit, men jag tror att Wagner är inblandad i så fall. Annars tror jag inte att hon (Byttan) hade kommit ut från fängelset. Det är nog också nästan den enda som hade kunnat få henne att vara helt tyst.

Varför annars göra sig så mycket besvär och bryta armen på ordinarie fängelsechef för ett vikariat precis vid rätt tid? 🙂
Håller med i dina tankar. Wagner är definitivt skum, tyckte det från början när hon kom och blev vikarie bara sådär.

Men sen han Gisslander med, vad vill han?
 
Håller med i dina tankar. Wagner är definitivt skum, tyckte det från början när hon kom och blev vikarie bara sådär.

Men sen han Gisslander med, vad vill han?

Men tror ni att Wagner på allvar är förtjust i Frank, eller spelar hon bara för att få fördelar framöver?

Gisslander är väldigt skum; jag tycker att det är svårt att avgöra vilken sida han tillhör. Det rör ju honlm inte i ryggen att de planerar kupper och inbrott iaf.
 
Men tror ni att Wagner på allvar är förtjust i Frank, eller spelar hon bara för att få fördelar framöver?

Gisslander är väldigt skum; jag tycker att det är svårt att avgöra vilken sida han tillhör. Det rör ju honlm inte i ryggen att de planerar kupper och inbrott iaf.

Jag tror nog det kan vara allvar, hon är säkert inte van vid att bli emotsagd (heter det inte så?), så han vann nog lite respekt där..

Åh, jag tycker kalendern blir bättre och bättre. Men, jag tycker det är tråkigt att hon flickan, Sara, inte är på Tures sida...
 
Senast ändrad:
Håller med om att Wagner känns misstänkt i den här stölden. Gillar också att det faktiskt är sonen i familjen som är rättrådig och tjejen som är en blivande buse. Snälla duktiga flickor finns det gott om i litteraturens värld. Tycker kalendern blir bättre för varje dag. Gillar skarpt gisslantagaren i sällskapet med tycker det är en skön karaktär!

Gillar poliserna också tycker Claes Malmberg funkar rätt bra i rollen och tycker det är jätteroligt att fru Knyckerts alltid säger åt honom om mössan när han kommer in till dem och han alltid gör det. Blir nog en kul fortsättning!

Helt OT Danmarks nya utrikesminister hade ju lätt platsat i familjen också eftersom han heter Jeppe Kofod. :D
 
Jag tror nog det kan vara allvar, hon är säkert inte van vid att bli emotsagd (heter det inte så?), så han vann nog lite respekt där..

Åh, jag tycker kalendern blir bättre och bättre. Men, jag tycker det är tråkigt att hon flickan, Sara, inte är på Tures sida...

Säkert inte. Det ska bli spännande att se hur det påverkar hennes planer.

Jag tror det kommer. 🙂

Men håller med om att dagens avsnitt var riktigt bra. Det ska bli väldigt spännande att se fortsättningen!
 
Åh vad jag tyckte om Paul Isman idag! :love: Och så funderar jag på om inte Hobby kan ha med stölden av julstjärnan att göra?

Åh, jag också!

Hobby? Det har jag inte ens tänkt på. Det vore ju en väldigt bra hämnd för fyrverkerierna, och han verkar ju veta en del om larm. Faktiskt inte alls omöjligt, särskilt mtp vad han och Kriminellen pratar om domkyrkans larmsystem. Det enda är väl att den saknar orginalförpackning... 😁
 
Såg avsnittet nyss, och sen såg jag era kommentarer ang Hobby för jag tänkte just att
Rosen från Sinai skulle kunna vara gömd i pepparkakshuset som Kriminellen vill ha. Eller om det är ett sidospår för att förvirra oss vuxna tittare? 🤔😅

Jag gillade också Isman idag. Hoppas att han, Ture och biskopens dotter kan lösa det här tillsammans.
 
Hmm... känns som om det inte hände så mycket i dagens avsnitt egentligen?

Jag tänker att brevet är från Wagner, eller?
 
Redan hunnit se dagens pga av att jag inte kan sova och ännu fler frågor dök upp. Förstår inte hur de ska hinna lösa de här på de dagar som är kvar 🤣 Men de är ju adventskalenderns charm 💁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp