Bukefalos 28 år!

Julkalendern 2021 - En hederlig jul med Knyckerts!

Men jag kom att tänka på en sak. Går de inte i skolan?
Har för mig att det här med skolan var lite samma förra året. De var knappt i skolan, och när det väl var en skoldag så var det på en lördag... Alltså så svårt kan det ju inte vara att kolla upp datum och veckodag i förväg.Kriminellen skulle dock kunna passera som 5/6 år och därmed gå sista året på förskolan och skulle då slippa skolplikten. Men Ture däremot är ju något äldre, om man nu ska vara petig 😅

Efter dagens avsnitt har jag svårt att gilla mamman över huvud taget. Har tyckt att hon varit lite lagomt anarkistisk innan, men efter mötet med biskopen blev hon bara osympatisk.

Gillade att Kriminellen var stjärngosse ist för lucia. Tycker det var ett smidigt sätt att vända lite på könsrollerna i ett program som ju ses av många barn i olika åldrar 😊
 
Jises! Jag gick in på svt:s instagram och det var förvånansvärt många som tycker att kalendern är hemsk och omoralisk och helt förfärlig. Jag hade ingen aning om att den väckte så upprörda känslor 😅.

Tror kanske inte målgruppen är de yngsta barnen, men vet i alla fall femåringar som gillar den. Och har svårt att tro att de skulle bli fördärvade för det :p
 
Jises! Jag gick in på svt:s instagram och det var förvånansvärt många som tycker att kalendern är hemsk och omoralisk och helt förfärlig. Jag hade ingen aning om att den väckte så upprörda känslor 😅.

Tror kanske inte målgruppen är de yngsta barnen, men vet i alla fall femåringar som gillar den. Och har svårt att tro att de skulle bli fördärvade för det :p
Här sitter både jag, 4-åringen och 7-åringen bänkade varje dag. 4-åringen det dessutom glatt om varje avsnitt 3-4 gånger 🤣
 
Jises! Jag gick in på svt:s instagram och det var förvånansvärt många som tycker att kalendern är hemsk och omoralisk och helt förfärlig. Jag hade ingen aning om att den väckte så upprörda känslor 😅.

Tror kanske inte målgruppen är de yngsta barnen, men vet i alla fall femåringar som gillar den. Och har svårt att tro att de skulle bli fördärvade för det :p
Om inte annat så skapar den ju ett gyllene tillfälle för diskussion i sådana fall :up: !

Nä, jag kan verkligen inte tänka mig att barn skulle påverkas negativt av den.
 
Jises! Jag gick in på svt:s instagram och det var förvånansvärt många som tycker att kalendern är hemsk och omoralisk och helt förfärlig. Jag hade ingen aning om att den väckte så upprörda känslor 😅.

Tror kanske inte målgruppen är de yngsta barnen, men vet i alla fall femåringar som gillar den. Och har svårt att tro att de skulle bli fördärvade för det :p
Det är så fascinerande med föräldrar som tror att TV ska uppfostra barnen. Tror inte barn har ett dugg svårt att avgöra vilka som är ”goda” och ”onda” i en sån här saga, eller får för sig att det är kul att sno saker och sitta i fängelse.
 
Har för mig att det här med skolan var lite samma förra året. De var knappt i skolan, och när det väl var en skoldag så var det på en lördag... Alltså så svårt kan det ju inte vara att kolla upp datum och veckodag i förväg.Kriminellen skulle dock kunna passera som 5/6 år och därmed gå sista året på förskolan och skulle då slippa skolplikten. Men Ture däremot är ju något äldre, om man nu ska vara petig 😅

Efter dagens avsnitt har jag svårt att gilla mamman över huvud taget. Har tyckt att hon varit lite lagomt anarkistisk innan, men efter mötet med biskopen blev hon bara osympatisk.

Gillade att Kriminellen var stjärngosse ist för lucia. Tycker det var ett smidigt sätt att vända lite på könsrollerna i ett program som ju ses av många barn i olika åldrar 😊

Hmm, jo fast förra året var de ändå i skolan lite, nu har de ju inte varit där alls... men det är kanske som någon skrev, inställt pga viruset/sjuka lärare... hmm.

Ja, mamman var rätt hård hos biskopen... :/

Jises! Jag gick in på svt:s instagram och det var förvånansvärt många som tycker att kalendern är hemsk och omoralisk och helt förfärlig. Jag hade ingen aning om att den väckte så upprörda känslor 😅.

Tror kanske inte målgruppen är de yngsta barnen, men vet i alla fall femåringar som gillar den. Och har svårt att tro att de skulle bli fördärvade för det :p

Haha, kan tänka mig det :P men det går väl inte att göra alla nöjda hur man än gör så :P Vissa hade hittat något att anmärka på vad kalendern än hade handlat om...
Jag tror mer och mer på att Sara är tjuven. Men bra att hon äntligen tror på Ture!

Hmmm... jag tror inte det är Sara, men funderar lite över polisen Flink? Ingen annan som tycker han verkar lite skum? Tyckte det i början och sen funderar jag på det Ture sa också hur en "riktig polis" skulle ha gjort.. och tyckte det var konstigt när han avbröt alla förhör mitt i...
Fast det är ju sympatiskt att han inte verkar gilla Hildegun iaf^^...

Här sitter både jag, 4-åringen och 7-åringen bänkade varje dag. 4-åringen det dessutom glatt om varje avsnitt 3-4 gånger 🤣

Haha, det gör jag också XD Ser om avsnitten alltså :P

Idag tyckte jag det var väldigt bra det här med Ture och Bove att båda uttryckte att alla får vara olika! :)
 
Jises! Jag gick in på svt:s instagram och det var förvånansvärt många som tycker att kalendern är hemsk och omoralisk och helt förfärlig. Jag hade ingen aning om att den väckte så upprörda känslor 😅.
Jag har arbetat på svtbarn(konsult inom it), men kallendern får alltid massor massor av kritik och vilken som väntas diskuteras alltid innan 😂 både den troligaste och de mindre troliga scenariona.
 
Sett ikapp en bunt avsnitt, lite lättare att hänga med när man tar flera på en gång tycker jag.
Älskar den. När Flink skulle in till Pål Isman. Toppen. 😁
Får ont i hjärtat varje scen när Isman sitter ensam i sitt spartanska hem.

Biskopens dotter är himla skum.

Men mamman är en riktig satmara. Sjukt elak.
Förhoppningsvis blir hon en snäll mamma senare men att säga om och åt sin son att han inte är en av dom och antyda att han är en råtta det är rätt oförlåtligt faktiskt.
 
Tänkte att Ture skulle gå till Isman (älskar förresten namnen i denna serie :D), den enda som trodde honom eller vad han nu skrev.

Tror fortfarande inte Sara är tjuven. Wagner dök ju upp så lägligt, så funderar på henne. Men det kanske är väl enkelt.
 
Jag tror att Isman har stjärnan. Han var sist i domkyrkan, det stämmer med brevet och Frank Flink tappar nog inga knappar... Sedan tror jag inte att han tänker behålla den, han skulle nog bara gömma den under fyrverkeriet, men så kom Ture...

Känns inte omöjligt nu!

Jag började också fundera lite på Isman...! Han är ju den minst misstänkta egentligen...

Men vem tror ni skrev brevet?
 
Jag tror inte det är någon i familjen Knyckertz ( Fia, Bove, Ture, Elllen) som är skyldig.
Av poliserna tror jag mer på att Frank skulle vara skyldig än att Paul är det.
Hildegun Wagner känns som det mest tänkbara kandidaten av de två kriminalvårdarna, Anne Fink tror jag inte är skyldig.
Av de som sitter i fängelset, så är det väl Byttan Bing Bång eller Lisa som skulle kunna vara någon av de skyldiga. Blev Lisa förkyld av att vara i gropen eller efter hon varit ute bland folk?
TA Gisslander vet jag inte riktigt vad jag tror om, men han var väl i närheten också?
Biskopen Kikki var mest fixerad av att hon skulle vara centrum dagen när stölden begicks.
Hobby är svårt att få grepp om. Sara tror jag inte är skyldig.
 
Tror också mer på Isman. Han sa ju idag att han skulle vara borta hela natten och inte komma hem förrän gryning, och i nästa klipp hör man någon gå mot stjärnan i mörkret!
Därför kan han också vara så säker på att det inte är Ture som gjort det.
Och tyckte han reagerade lite misstänksamt när de visade honom knappen :p
 
Tror också mer på Isman. Han sa ju idag att han skulle vara borta hela natten och inte komma hem förrän gryning, och i nästa klipp hör man någon gå mot stjärnan i mörkret!
Därför kan han också vara så säker på att det inte är Ture som gjort det.
Och tyckte han reagerade lite misstänksamt när de visade honom knappen :p

Och varför var Isman så dammig vid flera tillfällen?
 
Tror också mer på Isman. Han sa ju idag att han skulle vara borta hela natten och inte komma hem förrän gryning, och i nästa klipp hör man någon gå mot stjärnan i mörkret!
Därför kan han också vara så säker på att det inte är Ture som gjort det.
Och tyckte han reagerade lite misstänksamt när de visade honom knappen :p

Ja, precis det reagerade jag också på, att han skulle vara ute hela natten...

Och varför var Isman så dammig vid flera tillfällen?

Just ja...! Hmmm!
 
Och varför var Isman så dammig vid flera tillfällen?
Exakt! Han har säkert varit uppe på någon dammig vind där stjärnan är gömd. Kyrkans vind? Eller klocktorn? Då sprang han säkert upp för någon trappa när han stal stjärnan, och därför såg man inte hur någon sprang ut ur kyrkan. Han gömde sig säkert kvar där uppe 😁 En teori i alla fall…
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp