Julklappsidéer till barn (utbruten från Jultråden 2020)

Våra barn är 4 och 5. Grabbar..

De gillar magisk sand, blåljusfordon, smålego, grävmaskiner i alla former och de uppskattar sällskapsspel mycket. Även pussel och memory går hem. Actionhjältar älskar de. Gärna som utklädnad snarare än figurer. Halvan-böckerna är vällästa!

De har leksaker i överflöd så vi försöker begränsa det i önskelistan lite 🙈 Dessutom leker de grabbigt och får något vara helt en längre tid kan vi vara tacksamma..😎

Vi funderar dock på att köpa nån typ av tv-spel faktiskt, typ wee isf.
Den stora önskar sej en armbandsklocka och de kommer få smålego.
Prenumeration på någon av Bamsetidningarna har varit jätteuppskattat, det är lyckodans varje gång den kommer i brevlådan!
 
4,5-åring här som endast önskar sig smålego. Ett par Legovantar också för dom han hade har gått sönder. Han älskar Toy Story och jag hittade en Woody-legogubbe på Tradera som han nog kommer gilla. Är också sugen på att köpa de större Woody och Buzz Lightyear-dockorna med ljud, men de är dyra nya och verkar gå för mycket på Tradera också. Han får så himla mycket julklappar av släkten så vi brukar bara köpa 2-3 st.

Lillebror kommer vara 4 månader i jul och otroligt omedveten så han får väl nå kläder eller nåt :p
 
Hur bra är Kamratposten och för vilken ålder är den lämplig?

Min äldsta (snart 11) började läsa den som 7,5-åring och det har alltid varit (och är fortfarande) en högtidsdag när den kommer. Tror nog att den kommer att fungera ett par år till! Mellanbarnet som snart fyller 8 har dock inte alls varit sugen på att börja läsa den än.
 
Våra barn är 4 och 5. Grabbar..

De gillar magisk sand, blåljusfordon, smålego, grävmaskiner i alla former och de uppskattar sällskapsspel mycket. Även pussel och memory går hem. Actionhjältar älskar de. Gärna som utklädnad snarare än figurer. Halvan-böckerna är vällästa!

De har leksaker i överflöd så vi försöker begränsa det i önskelistan lite 🙈 Dessutom leker de grabbigt och får något vara helt en längre tid kan vi vara tacksamma..😎

Vi funderar dock på att köpa nån typ av tv-spel faktiskt, typ wee isf.
Den stora önskar sej en armbandsklocka och de kommer få smålego.
Prenumeration på någon av Bamsetidningarna har varit jätteuppskattat, det är lyckodans varje gång den kommer i brevlådan!
Eller Wii 🙈 😂
 
Min äldsta (snart 11) började läsa den som 7,5-åring och det har alltid varit (och är fortfarande) en högtidsdag när den kommer. Tror nog att den kommer att fungera ett par år till! Mellanbarnet som snart fyller 8 har dock inte alls varit sugen på att börja läsa den än.

Min fyller 11 år snart.
 
Ni som har mindre barn, vad ska de få i julklapp? Jag har total idétorka och är så trött på att röja upp på deras rum när de bara slänger ut allt krafs men inte leker med det :grin: Överlag så leks det inte jättemycket med leksaker, de bygger mycket kojor och leker rollekar med varandra i hög utsträckning så vill helst inte spä på mängden småsaker.

Dom är tre och sex år, framförallt den store gillar att pyssla. Båda leker en del med dockor men det har dom en hel del inklusive docksäng, kläder etc. Nåt spel till 6-åringen kanske, vad gillar era barn att spela för (bräd)spel? Treåringen älskar böcker och har tidigare lekt mycket med paw patrol-figurer men det verkar ha gått över nu.

Försökte få lite inspiration på Jollyroom men där finns ju så mycket att man blir helt översköljd... Skulle vilja ha en kompakt lista typ med "sånt här gillar barn i 3- och 6-årsåldern". Minns inte alls själv vad jag lekte med som barn och iom Corona har vi inte varit hemma hos kompisar på länge och fått inspiration den vägen. Om jag frågar barnen själva önskar dom sig allt i leksakskatalogen inklusive det dom redan har :D
Vi har också en 3 och 6 åring.
3 åringen får en stor låda med plusplus

6 åringen får othello och experimentsaker

Ett tips är att röja undan sådant de inte leker med när de inte är hemma. Jag röjer 2ggr per år
 
Både 6-åringen och 9-åringen ska få påslakan med jaguar/leopardmotiv respektive motorcrossmotiv samt arkeologiset med riktiga fossiler.
 
Både 6-åringen och 9-åringen ska få påslakan med jaguar/leopardmotiv respektive motorcrossmotiv samt arkeologiset med riktiga fossiler.

Åh, jag hittade ett påslakanset med Pokémon på till dotterns kusin! :D
Brukar bara byta julklappar/ge presenter OM vi träffas, och i år känns det osäkert hur det blir. Men de bor nära, så nu när vi hittade en så perfekt grej tror jag vi köper något till alla kusinerna oavsett! :laugh: Så får vi väl lämna det på trappen i värsta fall.
 
Ni som har mindre barn, vad ska de få i julklapp? Jag har total idétorka och är så trött på att röja upp på deras rum när de bara slänger ut allt krafs men inte leker med det :grin: Överlag så leks det inte jättemycket med leksaker, de bygger mycket kojor och leker rollekar med varandra i hög utsträckning så vill helst inte spä på mängden småsaker.

Dom är tre och sex år, framförallt den store gillar att pyssla. Båda leker en del med dockor men det har dom en hel del inklusive docksäng, kläder etc. Nåt spel till 6-åringen kanske, vad gillar era barn att spela för (bräd)spel? Treåringen älskar böcker och har tidigare lekt mycket med paw patrol-figurer men det verkar ha gått över nu.

Försökte få lite inspiration på Jollyroom men där finns ju så mycket att man blir helt översköljd... Skulle vilja ha en kompakt lista typ med "sånt här gillar barn i 3- och 6-årsåldern". Minns inte alls själv vad jag lekte med som barn och iom Corona har vi inte varit hemma hos kompisar på länge och fått inspiration den vägen. Om jag frågar barnen själva önskar dom sig allt i leksakskatalogen inklusive det dom redan har :D
Våra barn blir överösta med julklappar ifrån alla håll, både kläder och leksaker i sådana mängder att det är löjligt.
Vi kommer köpa varsin surfplatta till dem i julklapp, vi åker mkt bil/långa resor och den är tänkt som underhållning framför allt då.
 
Mina bebisar kommer vara två månader på jul, är det nån som har nåt tips på julklappar för så små barn? Vi har några skallror och ett babygym hemma men i övrigt inga leksaker.
 
Mina bebisar kommer vara två månader på jul, är det nån som har nåt tips på julklappar för så små barn? Vi har några skallror och ett babygym hemma men i övrigt inga leksaker.
Duplo och några duplodjur. De kommer nog inte kunna bygga med duploklossarna innan de är ett år, men bebisar kan pilla på klossarna och greppa djuren, stoppa djuren i munnen osv. De kommer dessutom ha glädje av sitt duplo läääänge. Man behöver inte ett stort duplopaket till att börja med.
 
Mina bebisar kommer vara två månader på jul, är det nån som har nåt tips på julklappar för så små barn? Vi har några skallror och ett babygym hemma men i övrigt inga leksaker.
Jag glömde den mest uppenbara julklappen, böcker. Så fort de kan hålla huvudet själv, kan man börja ”läsa” pekböcker med en bild på varje sida i bitvänlig kartong.
 
Jag glömde den mest uppenbara julklappen, böcker. Så fort de kan hålla huvudet själv, kan man börja ”läsa” pekböcker med en bild på varje sida i bitvänlig kartong.

Tack för tipsen! Böcker är superbra! Duplo var också en bra grej, det kommer ju som sagt funka länge så lika bra att börja samla!
 
Ni som har mindre barn, vad ska de få i julklapp? Jag har total idétorka och är så trött på att röja upp på deras rum när de bara slänger ut allt krafs men inte leker med det :grin: Överlag så leks det inte jättemycket med leksaker, de bygger mycket kojor och leker rollekar med varandra i hög utsträckning så vill helst inte spä på mängden småsaker.

Dom är tre och sex år, framförallt den store gillar att pyssla. Båda leker en del med dockor men det har dom en hel del inklusive docksäng, kläder etc. Nåt spel till 6-åringen kanske, vad gillar era barn att spela för (bräd)spel? Treåringen älskar böcker och har tidigare lekt mycket med paw patrol-figurer men det verkar ha gått över nu.

Försökte få lite inspiration på Jollyroom men där finns ju så mycket att man blir helt översköljd... Skulle vilja ha en kompakt lista typ med "sånt här gillar barn i 3- och 6-årsåldern". Minns inte alls själv vad jag lekte med som barn och iom Corona har vi inte varit hemma hos kompisar på länge och fått inspiration den vägen. Om jag frågar barnen själva önskar dom sig allt i leksakskatalogen inklusive det dom redan har :D

Gå på second hand och titta efter lite utklädningskläder.
 
Ni som har mindre barn, vad ska de få i julklapp? Jag har total idétorka och är så trött på att röja upp på deras rum när de bara slänger ut allt krafs men inte leker med det :grin: Överlag så leks det inte jättemycket med leksaker, de bygger mycket kojor och leker rollekar med varandra i hög utsträckning så vill helst inte spä på mängden småsaker.

Dom är tre och sex år, framförallt den store gillar att pyssla. Båda leker en del med dockor men det har dom en hel del inklusive docksäng, kläder etc. Nåt spel till 6-åringen kanske, vad gillar era barn att spela för (bräd)spel? Treåringen älskar böcker och har tidigare lekt mycket med paw patrol-figurer men det verkar ha gått över nu.

Försökte få lite inspiration på Jollyroom men där finns ju så mycket att man blir helt översköljd... Skulle vilja ha en kompakt lista typ med "sånt här gillar barn i 3- och 6-årsåldern". Minns inte alls själv vad jag lekte med som barn och iom Corona har vi inte varit hemma hos kompisar på länge och fått inspiration den vägen. Om jag frågar barnen själva önskar dom sig allt i leksakskatalogen inklusive det dom redan har :D
Min 5 snart 6åring pysslar jättemycket pärlplatta. Vi har förvaringsboxar med 6 fack i varje våning. En färg i varje fack. Vi har över 20 färger, ett 10-tal olika plattor och plockar mönster från Pinterest.

Hon tycker om sällskapsspel. Vi spelar försvunna diamanten, kalaha, Uno och skip-bo.

Hon ritar en del. Älskar post-its. Hon färglägger i målarböcker. Har massor av olika pennor. Hon tycker om trickiga pysselset som finns för typ 50kr på Ica.

I övrigt leker hon med sina käpphästar, sitt schleich-stall med hästar och bygger kojor. Hon tycker om att klä ut sig.

Ute cyklar hon, åker sparkcykel och lär sig att åka inlines.

Hon kommer i år få:
En ny ridhjälm
Pysselbok, en sån man skrapar fram mönster
Jeans
En stjärnkikare (från farmor och farfar)
En rymdbok (från moster)
En bok, nr 2 av i Ylvania-serien av Ylva Hällen

Hoppas något gav lite input 😊

Mvh Miks
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp