karamelldrottningen

Trådstartare
Ni som julpyntar, hur mycket sätter ni upp?
Har ni gemensam pyntardag eller gör alla lite när de vill? Eller är det en som pyntar allt?

Gärna bilder :)!
 
Jag är feg med färg, men gillar vintrigt pynt. Byter ut mina bords-stilleben och tar in mer barrväxter i snittform under vintern. Hade gärna haft gran men det känns så meckigt.
Nu ber jag sambon hämta upp lådan med pynt när jag känner för att pynta, och det tar mig 1-2 timmar att hämta in granris eller tall och pynta hela lägenheten, :)
Skärmavbild 2018-11-26 kl. 16.05.04.png
 
Jag är feg med färg, men gillar vintrigt pynt. Byter ut mina bords-stilleben och tar in mer barrväxter i snittform under vintern. Hade gärna haft gran men det känns så meckigt.
Nu ber jag sambon hämta upp lådan med pynt när jag känner för att pynta, och det tar mig 1-2 timmar att hämta in granris eller tall och pynta hela lägenheten, :)
Visa bifogad fil 21917
Jag menar specifikt i stallet, utanför stallet och i/runt sadelkammaren :)
 
Vi har pyntardag med stallfika, ibland har vi pynttävling också. Var och en brukar sätta på boxarna, och så kanske vi sätter en krans på stalldörren.
 
Vi har gemensam pynteftermiddag med fika. Inget tvång att pynta om man inte vill, men alla hästarna brukar få halm i fönstren, har breda fönsterkarmar bakom gallren. De flesta brukar göra lite mer än så, hänga upp lite dekorationer och så.
 
Vi har inget pynt i stallet men krans på dörrarna , och jag brukar hänga in lite granris i boxen till hästen under just julveckorna som uppskattas mycket att plocka i 😄
 
Jag är feg med färg, men gillar vintrigt pynt. Byter ut mina bords-stilleben och tar in mer barrväxter i snittform under vintern. Hade gärna haft gran men det känns så meckigt.
Nu ber jag sambon hämta upp lådan med pynt när jag känner för att pynta, och det tar mig 1-2 timmar att hämta in granris eller tall och pynta hela lägenheten, :)
Visa bifogad fil 21917

Förlåt @spinxx för att jag skrattade lite, men alltså ditt gulliga inlägg trots att det var hästforumet och helt klart avsåg pyntning i stallet 💜
 
Har inte pyntat till jul i nått stall på länge. Där jag stod sist sattes det upp ljusslinga ute och det var det. När jag red på ridskola ordnades en pynthelg där det sattes upp granris utanför alla spiltor också fick dom skötarna som anmält sig pynta med julpynt till sin häst. Ofta med äpplen och knäckebröd :) Var julmusik å julfika efter, det var väldigt mysigt. Gjorde det flera år 🎶🎅✨
 

Liknande trådar

Gnägg Kanske alldeles för tidigt att fråga...🙈 Men ändå, hur brukar ni julpynta i stallet? Nu när vi har en egen ponny kan vi ju fixa som vi...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: skogaliten
·
  • Artikel
Hästnyheter För ett tag sedan frågade vi efter tips från er läsare på hur man kan julpynta på ett hästigt och säkert sätt. Förslagen rullade in och...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ja hur julpyntar ni? Sätter ni upp julgardiner och ställer fram alla tomtar ni har? Ställer ni fram adventsljusstaken, sätter upp...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 795
Senast: Linn-Nora
·
  • Artikel
Hästnyheter Många vill göra fint i stallet inför julen och skapa en speciell och hästvänlig julstämning bland hästar, halm, granris och rimfrost på...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp