Jultråd 2014

Jag råkade handla lite juldekorationer igår... En ljusslinga med vita bollar, den sitter redan uppe i vardagsrummet :angel: Hrrmm julgardiner till köket...

Och den här söta renen! :love:
925940_299587540238613_1912422155_n.jpg

Sambon bara skakar på huvudet. Mitt svar: "Du visste vad du gav dig in på!" :D

Renen heter numera Ruben och bor på en hylla i hallen. Jag råkade köpa hans rådjurskompisar också... :cautious:

Min farmor har käkat upp sin första julskinka för denna vinter, hon kommer nog hinna med ett flertal till innan "säsongen" är slut :p Själv har jag bara knaprat på ett par pepparkakor, och sneglat på glöggen som blev kvar sen förra vintern, Dufenkroks Blåbär & Lingon, som i princip är den enda glöggen jag dricker! Polkagrisljus från Ikea har jag också införskaffat och även tänt ett, men tyvärr luktade dom inte jättemycket :(

@tolksele Det blir nog fint! Tror inte det passar i vårt badrum men jag ska definitivt leta vidare. Så svårt att julpynta badrummet!

@Mineur Visst är den! Så skönt att någon förstår mig :D Ruben är köpt på Rusta! Kanske går att beställa? De hade även rådjurshona med kid (som jag också råkade köpa hehe), isbjörn och siberian huskey :p

Eftersom vi nu åker bort så vet jag inte om jag orkar hålla på med riktig gran i lägenheten. Har en 150cm hög fejkgran också men den får nog bli kvar i källaren. Köpte istället den här skapelsen på 60 cm idag :D
77231051.jpg

Jag har knallrosa som accentfärg i vardagsrummet så den här rosalila lilla granen funkar bra till det. Lagomt avancerat. ;)

Ska ta mig ner på stan nån dag också och köpa en ny Uppsalakula eftersom Alice hade sönder min förra. Den fick jag i julklapp av svärföräldrarna julen när jag var gravid, dvs första julen när jag var del i den familjen så den har ju stort sentimentalt värde för mig!

O jag behöver klura ut årets tema på julkorten. Sen behöver jag införskaffa materialet till julkorten för att till slut bygga dem. Byggandet är det som är roligast. :)

@tolksele Det blir nog fint! Tror inte det passar i vårt badrum men jag ska definitivt leta vidare. Så svårt att julpynta badrummet!

@Mineur Visst är den! Så skönt att någon förstår mig :D Ruben är köpt på Rusta! Kanske går att beställa? De hade även rådjurshona med kid (som jag också råkade köpa hehe), isbjörn och siberian huskey :p

Den var ju jättefin :love:

Jag hoppar in från ungdom, för jag verkligen älskar julen. Den är så fruktansvärt mysig! Familjen samlad och inga som helst måsten under en hel dag, bara tid att umgås, mysa och må bra :love:

Såg att pepparkaksdegen kommit ut i affären, men har inte köpt någon än. Såg nämligen att jag har kvar en hel burk från förra årets stora julbak:o Får nog satsa på att göra mycket mindre i år. Tips på annat att julbaka tas tacksamt emot! Här blir det mest pepparkakor, lussekatter och knäck.

Julpynt är verkligen min grej, men sedan förra året har jag bytt rum och jag har börjat inse att bara en bråkdel av mina fina tomtar kommer få plats. Kanske får jag låta mina tomtar pryda resten av huset istället, en smärre katastrof för mig men högsta vinsten för mamma:rofl:

Såg att pepparkaksdegen kommit ut i affären, men har inte köpt någon än. Såg nämligen att jag har kvar en hel burk från förra årets stora julbak:o Får nog satsa på att göra mycket mindre i år. Tips på annat att julbaka tas tacksamt emot! Här blir det mest pepparkakor, lussekatter och knäck.
Jag gör egen pepparkaksdeg efter mormors recept den är bara helt enkelt suverän ... med riktig tjock vispad grädde. Brukar göra ½ sats för det blir så mycket av den.

Jag gör egen pepparkaksdeg efter mormors recept den är bara helt enkelt suverän ... med riktig tjock vispad grädde. Brukar göra ½ sats för det blir så mycket av den.

Åh, vill du dela med dig av receptet? Skulle vilja ha ett riktigt bra recept, tycker annars att köpepepparkakorna alltid är godare.

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med... 19 20 21
Svar
418
· Visningar
15 798
Senast: Lingon
·
Hemmet Dags för årets balkongtråd? Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 345
Senast: Mia_R
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 606
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka