Vår hund har slaktat min fina tomte som jag köpte för några veckor sedan och dessutom suktat efter i flera år 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vår hund har slaktat min fina tomte som jag köpte för några veckor sedan och dessutom suktat efter i flera år![]()
Ge bort hunden i julklapp, till någon som ogillar julen förslagsvis (typ Grinchen)...!!
Fy, jag hatar när djuren förstör.. Eller när barnen råkar ha sönder något.. Eller vem som helst egebtligen. Och de ska ju alltid råka ha sönder något av det man är mer rädd om än det andra, av någon anledning.
@Koppen Det har du nog rätt i!
Jag älskar alla ljus i fönstrena, jag kommer att få en balkong att sätta ljus på och... Ja![]()
Är det ett helt fönster eller liksom flera fönster bredvid varandra? Om det är uppdelat så tror jag inte att det skulle se så konstigt ut med flera hissgardiner, eller varför inte kanske två uppsättningar med kappor och längder? Om längderna hamnar bredvid varandra vid en "avdelning" så borde ju inte det se konstigt ut heller? Bara en tanke :P
Kl
Jag längtar så till julen! Det "värsta" är nog att vi flyttar i dagarna och ska komma iordning innan man ska tänka på julpynt och allt vad det är, jag kommer vara tvungen att köpa nya gardiner och ja, en hel del egentligen. Kan man inte få extra bidrag till julshoppande?Jag hoppas dock hitta en del på någon återvinningsaffär, där brukar man ju kunna fynda en del.
Och julfirandet.. Det är svårt, jag älskar julen medan maken inte lägger lika stor vikt vid det. När jag var liten/ yngre så firade vi alltid jul med min mormor och morfar och när de gick bort så blev det aldrig samma sak igen, tyvärr. Nu har man egna barn och vill skaffa egna traditioner, men än är de ju så små (den ena inte född än, men hen kommer om några dagar..) att de inte riktigt lägger märke till allt vad jul är heller.
Vi har iaf firat hos min mamma sedan vi blev ett par, problemet nu är egentligen det att mamma skaffat hund och maken är allergisk.. Jag har därmed tänkt tanken att vi antingen firar jul själva hemma eller så bjuder vi hem mamma med make till oss istället. Det är ju inte kul att ha en som blir sjuk på julen menar jag, men samtidigt blir det väääldigt mycket att göra på rätt kort tid om vi ska vara hos oss.. Fast med kommande föräldraledighet för oss båda så borde det inte ta så lång tid att komma iordning heller, det värsta är ju att vi ska få hem en målare som ska tapetsera om två rum i november.. Men det löser sig på något vis! Jag hoppas iallafall att jag kommer få iordning med lite julpynt hemma till advent!
Har ni några speciella traditioner som ni håller stenhårt på?
Åh, de ljuslyktorna är ju verkligen superfina!! Och inte helt billiga.. Fy, man blir så ledsen när det händer!Hatar också när djuren förstör :/ Förra året hade min kära katt ner en jättefin värmeljushållare från PartyLite som såg ut som en jättestor grön julgranskula, hur fin som helst! Han lyckades ha ner den från fönstret och den gick i tusen bitar![]()
Och partlite som är så billigt liksom...Hatar också när djuren förstör :/ Förra året hade min kära katt ner en jättefin värmeljushållare från PartyLite som såg ut som en jättestor grön julgranskula, hur fin som helst! Han lyckades ha ner den från fönstret och den gick i tusen bitar![]()
exaktOch partlite som är så billigt liksom...![]()
Förra året var första året med gran.. Vi köpte den "i butik" och alla såg så små och glesa ut, sen såg jag Den granen!!Nä det hade nog inte jag gjort!
Föresten när tar ni in era julgranar?
Och hur brukar de se ut?
Jag brukar ta in min runt lucia. Den går i rött och guld med silvrigt slängglitter och 300 minilampor. Världens finaste om jag får säga det själv![]()
Det är flera bredvid varandra. Tre fönster, sen en snäppet bredare dörr, och så ett litet fönster intill det. Blir skitstört alldeles oavsett. Men jag beställde metervara så jag ska försöka sy ändåÄr det ett helt fönster eller liksom flera fönster bredvid varandra? Om det är uppdelat så tror jag inte att det skulle se så konstigt ut med flera hissgardiner, eller varför inte kanske två uppsättningar med kappor och längder? Om längderna hamnar bredvid varandra vid en "avdelning" så borde ju inte det se konstigt ut heller? Bara en tanke :P
Håller med!Första julklappen inhandlad! Det är bland det roligaste som finns att köpa julklappar, när man har kommit på något riktigt bra.![]()