Jultråd 2014

pepparkakor.jpg
[/URL]
Fler som ville ha så här är det. VARNING ni kommer aldrig att äta några andra resten av livet.
Ps. Det bör helst vara lite deg kvar till utbaket, konstigt nog så går degen åt väldigt fort.
Nu har jag gjort degen efter ditt recept och helt plötsligt hamnade det en ettåring vid kylen som säger "meee meeeee"... Hm.. :o

Vi ska inte ge jukllappar till vuxna i år utan har istället bestämt att alla ska köpa vars en julklapp värd ca 150:- och sedan spelar vi ett julklapsspel med utgången att alla får en julklapp. Det ska alltså vara ngt som passar alla.. Har klurat lite på det där och vad tror ni om en snygg brandsläckare (2kg pulver) och lite hemmagjort godis till det?

Hänga dem från taket i en fiskelina kanske?
Har betongtak och ingen slagborr tyvärr. Men bra idé, speciellt om jag hade fler! :love:
De får nog hänga i köksfönstret, där kommer inte katterna åt de. Eller i taket från en draperihängare, känns trist att ha de i en rak linje då bara :) Eller kanske fixa en krans att hänga upp i taket, så kan de få hänga i den som en mobil :D

Nu har jag varit och hämtat dörrkransen :bump: Ska flörta lite med maken och se om han vill sätta upp den också bara :p
Det blev även sådana där kvistar med röda bär som ska ner i en vas samt 3 vita hyacinter, mossa och lite småkulor. Fotade vårt miniväxthus och fick jättebra tips så nu är det färdigpyntat. :love: Skulle ha köpt en vit amaryllis också med de kommer inte in förrän senare idag så det får vänta till imorgon (kanske).

Slänger upp bilder sen när kransen och kvistarna också är uppe.

Jag har tjuvstartat och satt ihop adventsljusstaken idag! Till mitt försvar så jobbar jag faktiskt i helgen :p Det blev en väldigt "blek" historia i år, jag funderade ursprungligen på att torka apelsinskivor och ha med men jag vet inte...
1509728_10154928933980061_7159491436108369019_n.jpg

Hmm, kan inte ändra så jag får spamma tråden :p.
Det går bra att göra degen på laktosfritt smör också, den blir inte lika rund i smaken men det är helt ok.
Gjorde det i många år pga laktosintolerant sambo.

Jag är ungefär världens mest icke-rysch-pyschiga människa men i år har jag faktiskt ansträngt mig lite :p

1382366_10153299657791102_2475081998195095505_n.jpg

Den lilla stjärnljusstaken står i dotterns rum. Hon har också en vanlig adventsljusstake. I vardagsrumsfönstret ut mot trädäcket står en större version av stjärnljusstake. Det kommer ställas fram adventsljusstake i form av fyra små, rödglittriga tallrikar med vita, märkta (1-4) blockljus på köksbordet. Krans på dörren och ljusslinga vid entrén får fullborda det hela.

Dukar och gardiner är onödigt så det får ni andra pyssla med :)

Jobbar på att komma i julstämning men det går lite segt. Provade att sätta på lite julmusik, men det kändes bara fel, som att lyssna på det mitt i sommaren. Vad triggar er att komma i stämning? Jag vill ju också pynta och mysa :p

Det var en härlig dag på Tivoli! Trots avsaknad av snö så infann sig julstämningen tycker jag. Speciellt eftersom jultomten himself hälsade oss välkomna direkt innanför grindarna ;) jag som var på jakt efter en fin julgransprydnad har flera st med hem :D bilder kommer när jag kommer hem och orkar blogga! :)

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med... 19 20 21
Svar
418
· Visningar
15 799
Senast: Lingon
·
Hemmet Dags för årets balkongtråd? Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 368
Senast: Mia_R
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 606
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka