Jultråd 2018

Vi kör också paket hemma. Dock inte varje dag, utan varannan - var tredje dag fick barnen förra året.
Var blandat med "bra att ha - men inte så kul att få (strumpor var ingen poppis :D ), med aktiviteter (vi har julbak, åkte och badade mm). Sen var det inte så många paket kvar att fylla med smågrejor/pyssel.
Kravet när vi gör kalendrarna är dock att det ska inte vara skräp, utan saker som de kommer använda mer än 10 minuter efter att paketet öppnats. Så får de hellre kosta några kr mera. :)
 
Första julklappen, till sambon, beställd. Måste bara ha nåt till mor och bror med. Funderar på fotobok till mamma, från förra årets höstresa. Måste bara få tid att göra den också.
 
Jag är redan lite juldeppig, mina döttrar har just beställt en resa til Kuba, förra året firade de jul och nyår i Indien. Ena dottern har inte varit hemma på jul sen 2014. Jag vill ju gärna fira med dom samtidigt så unnar jag dom att resa iväg på så härliga resor som inte är riktigt genomförbara när som helst pga semester och annat.

Sonen däremot kommer vara i Sverige i jul, han har pluggat i Sydney en termin, men jag vet ju inte om han planerar att vara hemma hos mig, jag hoppas iofs det.

Julsaker har jag ens tänkt på ännu - men julgranen ska vi ta i skogen bakom huset i allafall och jag har ju massor av pynt att välja på. Förra året hade jag lila och turkosa pyntsaker
 
Vi hade (har) julstrumpa som tomtenissen kom med under natten till julafton, som vi fick öppna på julaftonsmorgonen. Det brukade vara en tidning, lite julgodis, en frukt och en julklapp. Nu är ju jag och brorsan vuxna men så länge vi firar jul hemma så kommer fortfarande tomtenissen :angel: :love:
 
Vi hade (har) julstrumpa som tomtenissen kom med under natten till julafton, som vi fick öppna på julaftonsmorgonen. Det brukade vara en tidning, lite julgodis, en frukt och en julklapp. Nu är ju jag och brorsan vuxna men så länge vi firar jul hemma så kommer fortfarande tomtenissen :angel::love:

Jag har också fått en julklapp på julaftons morgon under min uppväxt. Nu när jag har egen familj så har vi fortsatt med det men utökat det till att hela familjen får öppna en julklapp på morgonen. Det är en riktigt mysig stund :-) Julklappsöppning och sen en god frukost tillsammans
 
Jag o mamma var på Vellingeblomman i över 3 h idag! (Och efter det IKEA med genomvandring och sedan kollade vi allt på julavdelningen.... :D) Tomtebyn har öppnat. Köpte lite halvt på tips av er hyacinter där att testa! Kunde inte låta bli att pynta dem redan idag med vit mossa o små röda bär. Woho! Ska plocka bort halloweenpyntet i morgon eller under veckan vad jag hinner o börja med julen. Har hängt upp min ledboll i ena fönstret på sovloftet och en tunn ledkrans från IKEA inköpt till det andra o upphängd idag. Så mysigt!!
 
Julkalendrar var det ja... :angel:

20000_sinful_julekalender_dk_q100_06.jpg


Alla gör tydligen sådana nu för tiden :rofl: :rofl:
 
Kan man få julstjärna att blomma om? Har en som börjar bli riktigt stor (köpt för 5kr efter jul :D) och grenar sig som ett litet träd, men kan man få tillbaka de röda bladen?
Jag hade en julstjärna i ca 5 år, andra året efter jag köpte den kom det röda blad igen.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 388
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
422
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 577
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 632
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp