Jultråd 2018

De går på timer så de är tända från kl. 5-8 och sen från kl. 16-22. Så inte dygnet runt. En av dem (80 lampor) är tänd mycket kortare tid än så. Och det är bara såna små små LED-lampor. Inte stora lampor alls.
Timer är inte så dumt, får kanske köpa en. :idea::up:
 
Timer är inte så dumt, får kanske köpa en. :idea::up:

Jag tycker att det är jättebra! Det är så mysigt att det är tänt när jag kommer ner på morgonen men det är ju onödigt att ha det tänkt dygnet runt. Så då känns timer som en bra grej! Har en som man kan styra via en app i telefonen och ställa schemat där.
 
NU har mannen kommit på att han nog också vill ha en adventskalender... Han blev nog avundsjuk på min :angel::rofl:
Så imorgon, lite lagom i tid sådär, ska vi till systemet så att jag får välja ut 24 olika roliga ölar och sedan montera dem. Jag tror att jag kanske går förbi Konsums lättölshylla nu på lunchen dock och inhandlar lite "vardagsöl" till luckorna mitt i veckan :devil:
 
NU har mannen kommit på att han nog också vill ha en adventskalender... Han blev nog avundsjuk på min :angel::rofl:
Så imorgon, lite lagom i tid sådär, ska vi till systemet så att jag får välja ut 24 olika roliga ölar och sedan montera dem. Jag tror att jag kanske går förbi Konsums lättölshylla nu på lunchen dock och inhandlar lite "vardagsöl" till luckorna mitt i veckan :devil:

Åh, vilken rolig idé :) Och ja, klart han är avis, jag förstår mig inte på folk utan kalender :p

Snart dags nu! ^^

Idag ska jag o min mammas sambo baka pepparkakor:) o imorgon mysfrukost till julkalendern! Sen på em/kv hem o julpynta o koka gröt o så adventsfika och julskyltning med vänner på sön! Hej mysmånad! :heart
 
Jag drömde, på fullaste allvar, att jag missade Lucia i år. Alltså hela dagen. I drömmen vaknade jag på morgonen den 14 och mamma frågade hur vi hade haft det på Luciakonserten i Edinburgh. Då insåg jag att jag helt glömt bort allt vad Lucia heter, och fyyy vad ledsen jag blev! Lucia är en av mina favoritdagar på hela året, så det var verkligen en mardröm för mig :laugh:

(jag trooor att drömmen kan komma sig av att jag faktiskt missade Luciafirandet förra året p.g.a vinterkräksjukan, tänkte hoppa över just den biten i år!)
 
Gjorde en krans idag, hade tänkt överraska mamma med den men nu blev jag sugen på att behålla den själv :angel:
IMG_20181130_131103.jpg
 
Michael Bublè i högtalarna, vittvinsglögg i koppen och så kom granen på plats idag 😁
(Min skräpmobil gör inte granen rättvisa dock, den är mycket finare irl!)

DEF3E7D4-7DB9-4E9D-88D7-3F1D90CE0C3D.jpeg


Ja den där riktiga lilla granen i kruka ska givetvis också få sig en ljusslinga! Brukar landa i en 15-16 st allt som allt i vår 3a på 70kvm..
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 793
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
496
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 453
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
18 391
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp