Bukefalos 28 år!

Jultråd 2018

Igår tjuvstartade jag lite och åt min första rödbetssallad, mums mums :) :). Kommer bara aldrig ihåg från år till år vilken jag gillar bäst haha :p Vilken tycker ni är godast?
 
Åh, älskar rödbetssallad! Är inte kräsen så jag äter alla sorter.

Visst är det gott! Den jag har ätit av nu (åt lite till lunch idag också :p:d) är Icas, den är god, men inte den godaste jag smakat. Har något svagt minne av att Willys har någon sort jag gillar och även Coop ska ha någon god! Får prova mig fram!
 
Nu har jag hängt upp stjärnor i vardagsrummet och köket, plus sytt gardinen som behövde fållas till köket. Ska byta gardiner i vardagsrummet ikväll tänkte jag, Nu blev det vilopaus :p Hade tänkt vara ute idag och göra grantomtar men det var lite för kallt för mina händer för det så det fick vänta!
 
Tydligen har en annan enhet på jobbet startat en tävling mot oss i vem som har bäst julpynt i sin korridor. Vår områdeschef ska vara domare. Vi har ju redan gått all in men nu känns det som att vi behöver steppa upp ännu mer! Vilken stress det är med julpynt!
 
Nån som har tips på en alternativ adventsljusstake? Förra året hade jag motorblocket från en av mina bilar som ljusstake, men hade velat ha nåt annat coolt i år :).
 
Jag tror att jag har blivit knäpp på såna där ljusslingor :o
Hade ju köpt tre stycken i falska grangrenar till uteplatsen, sen köpte jag en till en glasburk som blev snygg. Då det skulle kunna vara fint som julklapp köpte jag och gjorde en till som min syster ska få (med vita stenar i botten - det ser ut som snö! :love:), och då köpte jag en annan ljusslinga till och har den i en ljushållare (heter det så?) i mitt sovrum.
Nu tänker jag på vad man kan ha för mera ljusslingor .... :o funderade om jag inte kunde köpa en liten falsk gran som kunde stå på en byrå och ha bara en ljusslinga i den.

...
Jäklar :cautious:
 
Har pysslat idag när vi hade lite terminsavslutning med handarbetsgruppen :)
IMG_20181129_203642.jpg
 
Jag tror att jag har blivit knäpp på såna där ljusslingor :o
Hade ju köpt tre stycken i falska grangrenar till uteplatsen, sen köpte jag en till en glasburk som blev snygg. Då det skulle kunna vara fint som julklapp köpte jag och gjorde en till som min syster ska få (med vita stenar i botten - det ser ut som snö! :love:), och då köpte jag en annan ljusslinga till och har den i en ljushållare (heter det så?) i mitt sovrum.
Nu tänker jag på vad man kan ha för mera ljusslingor .... :o funderade om jag inte kunde köpa en liten falsk gran som kunde stå på en byrå och ha bara en ljusslinga i den.

...
Jäklar :cautious:
Jag gick just bara ett par meter från badrummet till sängen och såg minst fem ställen där jag kunde ha en ljusslinga :meh: Fick strängt säga åt mig själv att nu överdrev jag. :o
 
Jag gick just bara ett par meter från badrummet till sängen och såg minst fem ställen där jag kunde ha en ljusslinga :meh: Fick strängt säga åt mig själv att nu överdrev jag. :o

Älskart 🤣

Jag har en liten slinga med flugsvampar från Jysk jag varvat med IKEAs blandade kulor i mörkrött o grönt i min stora salladsskål. Så mysigt :love: Var jag elak nu? :angel::laugh:

Edit: Fan, insåg just att jag ju köpte den där skålen att göra julköttbullar i förra året så den måste ju tömmas tillfälligt snart :meh:
 
Jag tror att jag har blivit knäpp på såna där ljusslingor :o
Hade ju köpt tre stycken i falska grangrenar till uteplatsen, sen köpte jag en till en glasburk som blev snygg. Då det skulle kunna vara fint som julklapp köpte jag och gjorde en till som min syster ska få (med vita stenar i botten - det ser ut som snö! :love:), och då köpte jag en annan ljusslinga till och har den i en ljushållare (heter det så?) i mitt sovrum.
Nu tänker jag på vad man kan ha för mera ljusslingor .... :o funderade om jag inte kunde köpa en liten falsk gran som kunde stå på en byrå och ha bara en ljusslinga i den.

...
Jäklar :cautious:

Vi har ljusgardiner och ljusslingor inne i huset i mängder! Jag räknade alla små LED-lampor för nån dag sen... lite över 400 stycken... så kör på! Det är jättemysigt! Heja heja!!
 
Vi har ljusgardiner och ljusslingor inne i huset i mängder! Jag räknade alla små LED-lampor för nån dag sen... lite över 400 stycken... så kör på! Det är jättemysigt! Heja heja!!
:eek:
Det är dock inte jag som betalar elräkningen :angel: tur att de jag köpt hittills går på batterier. Känns inte så miljövänligt heller :o
 
:eek:
Det är dock inte jag som betalar elräkningen :angel: tur att de jag köpt hittills går på batterier. Känns inte så miljövänligt heller :o

De går på timer så de är tända från kl. 5-8 och sen från kl. 16-22. Så inte dygnet runt. En av dem (80 lampor) är tänd mycket kortare tid än så. Och det är bara såna små små LED-lampor. Inte stora lampor alls.
 
Älskart 🤣

Jag har en liten slinga med flugsvampar från Jysk jag varvat med IKEAs blandade kulor i mörkrött o grönt i min stora salladsskål. Så mysigt :love: Var jag elak nu? :angel::laugh:

Edit: Fan, insåg just att jag ju köpte den där skålen att göra julköttbullar i förra året så den måste ju tömmas tillfälligt snart :meh:
Ha :devil: rätt åt dig :p
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 779
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
493
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 403
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
18 340
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod
  • Simskola?
  • Joggingvagn

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp