Bukefalos 28 år!

Jultråd 2018

;)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20181126-194435_Chrome.jpg
    Screenshot_20181126-194435_Chrome.jpg
    93,5 KB · Visningar: 82
För ett par veckor sedan var jag inne på den lokala te-butiken och kollade efter jultéer, hittade inte speciellt mycket att hänga i granen direkt, men när jag frågade skulle de få in mer i förra veckan. Så i fredags var mannen där efter jobbet och shoppade hem fyra olika sorter åt mig :heart Nu vill jag tillbringa resten av december sittandes i soffan, med tända ljus och dricka te :love: Helt okej anledning att släppa ut hästen på lösdrift och stanna hemma från jobbet va? :angel:
 
För ett par veckor sedan var jag inne på den lokala te-butiken och kollade efter jultéer, hittade inte speciellt mycket att hänga i granen direkt, men när jag frågade skulle de få in mer i förra veckan. Så i fredags var mannen där efter jobbet och shoppade hem fyra olika sorter åt mig :heart Nu vill jag tillbringa resten av december sittandes i soffan, med tända ljus och dricka te :love: Helt okej anledning att släppa ut hästen på lösdrift och stanna hemma från jobbet va? :angel:

Absolut!
 
Nu är undervåningen adventspyntad med julgardiner i köket och tvrummet och stjärnor i fönstren :) Ikväll tänkte vi ta övervåningen. Maken och barnen började rensa och sortera på ungarnas rum igår medan jag stökade nere.
 
Jaha, nu måste jag skicka julkort! Har gjort flera stycken nu och har väl egentligen ingen att skicka till. Kan med lite god vilja skicka till fyra (svärfar, svärmor, farmor och makens mormor) sen tar det stopp. Har ingen kompis eller så att skicka till och ingen släkting heller. Jag behöver en anledning att göra ännu mer kort! :D

Jag har dessutom tillverkat en helt hög med små askar, kanske 5*5*5 cm (stå stort man kan skära ut ur ett vanligt A4). Vad kan jag lägga i dem? Funderar på att fylla med små godisar och ge till systers barn men finns det inget mer smått man kan ha i? Inte bara till barn, gärna nåt som passar vuxna. Jag gillar att göra askar och annat pyssel men vet inte vad jag ska ha det till :angel:
 
Jaha, nu måste jag skicka julkort! Har gjort flera stycken nu och har väl egentligen ingen att skicka till. Kan med lite god vilja skicka till fyra (svärfar, svärmor, farmor och makens mormor) sen tar det stopp. Har ingen kompis eller så att skicka till och ingen släkting heller. Jag behöver en anledning att göra ännu mer kort! :D

Jag har dessutom tillverkat en helt hög med små askar, kanske 5*5*5 cm (stå stort man kan skära ut ur ett vanligt A4). Vad kan jag lägga i dem? Funderar på att fylla med små godisar och ge till systers barn men finns det inget mer smått man kan ha i? Inte bara till barn, gärna nåt som passar vuxna. Jag gillar att göra askar och annat pyssel men vet inte vad jag ska ha det till :angel:

Skicka till några här på Buke. :)

Små askar....? Har du höns? Jag viker askar, lägger i 2-5 ägg och ger bort.
 
För ett par veckor sedan var jag inne på den lokala te-butiken och kollade efter jultéer, hittade inte speciellt mycket att hänga i granen direkt, men när jag frågade skulle de få in mer i förra veckan. Så i fredags var mannen där efter jobbet och shoppade hem fyra olika sorter åt mig :heart Nu vill jag tillbringa resten av december sittandes i soffan, med tända ljus och dricka te :love: Helt okej anledning att släppa ut hästen på lösdrift och stanna hemma från jobbet va? :angel:
Vilka sorter blev det?
 
Jaha, nu måste jag skicka julkort! Har gjort flera stycken nu och har väl egentligen ingen att skicka till. Kan med lite god vilja skicka till fyra (svärfar, svärmor, farmor och makens mormor) sen tar det stopp. Har ingen kompis eller så att skicka till och ingen släkting heller. Jag behöver en anledning att göra ännu mer kort! :D

Jag har dessutom tillverkat en helt hög med små askar, kanske 5*5*5 cm (stå stort man kan skära ut ur ett vanligt A4). Vad kan jag lägga i dem? Funderar på att fylla med små godisar och ge till systers barn men finns det inget mer smått man kan ha i? Inte bara till barn, gärna nåt som passar vuxna. Jag gillar att göra askar och annat pyssel men vet inte vad jag ska ha det till :angel:
Du har inte tänkt på att sälja dem? Tex på en julmarknad.
 
Vilka sorter blev det?

Ett rött med smak av pepparkaka (hade tänkt mig svarta, men detta var roligt att bryta av med!) och tre svarta, ett med smak av saffran och apelsin (sååå gott :love:), ett med julkryddor, apelsin och mandel (också mumma :bow:) och ett med vanilj, apelsin, ingefära och gran (helt okej, men jag har lite svårt för vaniljen).
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 607
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
465
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 054
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
18 030
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp