Jultråd 2018

Tiny vet minsann var man gar for "the good stuff":D Det ser ut som om det redan har blivit dags for vissa reparationer av skorstenen infor nasta ar. :p

TinyCalendar.jpg
 
Har fortfarande inte julpyntat. Ja i stallet gjorde vi förra helgen så där är det massa julstämning :D
Men här inne har jag bara kommit så långt att jag lagt julpyntet i de rummen de ska vara men inte satt upp något i fönsterna ännu. För insåg att de är alldeles för skitiga så måste tvätta fönster innan. En syssla som tar en hel dag :arghh:.
Så får prioritera: köket, vardagsrummet och matsalen. Resten får ha skitiga fönster fram till våren. Nån måtta får det va :mad:
 
Just det, måste ju tipsa om den juliga drinken som håller mig sällskap nu när jag sitter och slår in julklappar: vitvinsglögg med champagne/prosecco/cava! Dricks kallt, med mycket is och gärna en apelsinskiva i glaset. Så himla gott! :love:
 
Just det, måste ju tipsa om den juliga drinken som håller mig sällskap nu när jag sitter och slår in julklappar: vitvinsglögg med champagne/prosecco/cava! Dricks kallt, med mycket is och gärna en apelsinskiva i glaset. Så himla gott! :love:
Har du gjort den själv eller köpt på flaska? Om köpt vad heter den?
 
Äntligen börjar julen på riktigt här hemma!

Bakade och dekorerade pepparkakor hela natten. Inte bakat pepparkakor på 6 år men de blev ju helt perfekta! :love:

y1XVM6y.png


Gjorde också två versioner av äggfri kristyr, en med citron och en med lime och det blev löjligt gott det med. Dekorationsfärdigheter har jag dock inga och att göra sånt här när man är lite övertrött klockan 4 på natten rekommenderas inte. :D Men här är i alla fall några vi blev nöjda med. Tyckte speciellt jag fångade både Watsons och Sherlocks uttryck! Fladdermössen är ett internskämt. Hundarna är från typ en labbeform men jag försökte ändå göra dem till bedlisar, så de blev långt ifrån perfekta. Men äh, jag har blivit så mycket bättre på att hantera att allt inte blir som jag vill. :heart

HPLCSIp.png


På måndag läggs allt krut på att dekorera balkongen och på tisdag kommer förhoppningsvis äntligen granen upp. :love:
På torsdag ska vi testa att baka lussebullar vilket jag inte har gjort på 20 år. :nailbiting:
 
Har ni provat årets glögg från blossa?
Jag tyckte inte den var så god varm, men då gillar jag inte så alkoholstark glögg heller.
Men kall blandad med lite sötare cava eller prosecco är den sjukt god! :love: En citronskiva och en rosmarinkvist i så blir det riktigt tjusigt. Passade bra både som aperitif och till mat.

Vi ska köpa gran i veckan. Ska kolla IKEA först men vet att deras granar brukar ta slut fort. Finns det ingen där har jag sett en handlare vid macken som såg ut att ha fina i bra storlek.
Blir en kungsgran igen. Jag gillar egentligen den klassiska rödgranen då de går att hitta i den där perfekta konformen med många och täta grenar, men jag klarar verkligen inte av barret! De barrar så vansinnigt mycket och hundarna drar runt på barren så de är överallt.
På så sätt är det skönt med kungsgranar som liksom bara torkar in :p
Ni som har riktigt gran, vad föredrar ni? :)
 
Har ni provat årets glögg från blossa?
Jag tyckte inte den var så god varm, men då gillar jag inte så alkoholstark glögg heller.

Jag gillade smaken jättemycket, till skillnad mot de senaste åren. Dock kan jag bara dricka några små sippar. Hatar den starka alkoholsmaken. Liksom.....varför? Alkohol i sig är ju inte gott eller är det faktiskt någon som tycker det? Får känslan av att "det ska vara så" istället för att det är gott.

Med reservation, då jag bara gillar drinkar som döljer all alkohol så mycket som möjligt för det är superäckligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 392
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
422
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 595
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 638
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Sitter och sover + torrfoder
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp