Jultråd 2018

Alltså ni är ju underbara :rofl:

Jag har varit hemma sjuk från jobbet men piggade till mig nu på kvällskvisten (efter x antal timmar i sängen med ett julspel en kollega tipsade om :angel:) så nu är min tredje och sista adventsljusstake upp. Skönt! Ska byta duk på bordet, fixa julkort och börja slå in lite julklappar också det närmaste.

Men till helgen ska jag hem till några vänner i min hemstad och vi ska till Jul på Liseberg :love: och på söndagen ska jag till Gekås imnan jag kör hemåt igen! Ska köpa röda handdukar och juliga sängkläder till min gästsäng (hade inte en tanke på det sist jag köpte till min säng :wtf:). Och titta på allt juligt o fint :love:
 
Klart och tydligt tappat det helt med pyntet!

Visa bifogad fil 22302

Sambon funderar på att dra och komma tillbaka framåt våren istället :laugh:

l_f7e3be8987854669a7e3f51a8aa28d841.gif~c200


:angel:
 
Jag har börjat slå in julklappar! :banana: väntar på 2 paket, ett med garn så att jag kan sticka ett par vantar jag skall ge bort, och ett från Lyko som jag beställde den 23e men det har inte kommit än. Tur jag ändå var ute hyffsat i tid. Skall byta gardiner i ett rum till också. Idag bytte jag kuddöverdragen i soffan :p
Och pyntade...hunden. :angel: :rofl:
47571801_2099849480076233_9138438611899777024_o.jpg
 
Håller på att baka saffransbullar. Har dock sjukt dålig feeling. Tror inte de kommer bli bra. Kommer säkert jäsa dåligt...
 
Då passar jag på att dela med mig av en bild från en väldigt fin och julig bar jag besökte igår kväll (för andra gången den här julen :D). Det här är utsikten om man tittar upp vid bardisken :love:

Visa bifogad fil 22386
Och såhär ser baren ut utifrån:

20181124_171852.jpg


(och ja, stället är lika populärt som det ser ut. Vi fick slåss med näbbar och klor för att få ett bord!)
 
Det har ar verkligen en kul trad ... sarskilt nar jag bestamt att inte satta upp nagon dekoration alls i ar. :cautious: Jag far helt enkelt leva leva med era jul dekorationer i ar. :p

Jag har dock gjort klart barnbarnets kalender och levererat den. Den innehaller smagrejor, mest godis, i tandsticks askarna, det finns inte sa mycket annat en 2-aring kan ha i den storleken :angel:, och en leksak eller kladesplagg i ett paket om dagen.

IMG_6458.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 406
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
424
Senast: Praefatio
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 641
Senast: skogaliten
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 683
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Flytta eller ej?
  • 112 Appen

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp