Jultråden 2021

Ja, jag läste igenom hela listan sedan 2003 och med många namn tänkte jag faktiskt "hur tänkte de där?".... :o
Är det några särskilda du tänker på? Jag kollade igenom listan jag med och jag tyckte ändå inte att de har träffat SÅ fel. Men det kanske beror på vilka förväntningar man har på julvärden. Blossom, Gina Dirawi och Marianne Mörck är väl iofs exempel på värdar som jag inte alls förstår motiveringen av mer än att de var "populära" precis just då. Men annars tycker jag att de flesta på listan kan uttrycka den där varma hjärtligheten man vill ha av en julvärd. :D
 
Jag ser fram emot tiden innan och runt jul men jag har lite krypande ångest över själva julaftonsfirandet. Jag vägrar principiellt fira med min fästmans familj (eftersom de alltid åker till hans systers familj, vilket är kaotiskt på alla sätt möjliga och ingenting jag mår bra av eller vill vara en del av). Förra året firade vi helt ensamma eftersom mina föräldrar ställde in pga coronascare i sista sekund.

Har blivit inbjuden av min brors familj men vet inte om jag vill. Mina föräldrar velar också.

Åh, jag inser att jag låter SÅ gnällig och otacksam som har flera platser att vara på men inte "vill" något av dem. Det är bara det att ingen av dem känns sådär ideal-tryggt, lugnt och önskvärt. Jag mäktar verkligen inte med hets, stress, eller julklappsslitande.

Min fästman känner sig såklart lite klämd och hade nog gärna firat med sin familj. Jag har sagt att det är helt okej att han åker iväg och firar med dem, men att jag inte vill vara själva _hela_ julafton. Systern bor 3 h bort med tåg så jag har lämnat önskemål om att vi antingen har julaftonsmorgon själva och att han sedan åker eller att han kommer hem julaftons kväll.
Det är inte gnälligt. Vi firade med släkten när jag var riktigt liten, halva dagen med pappas sida och halva med mammas. De bodde nära varandra, så det var typ fem minuter i bil. Det är klart att på ett sätt är det barndomsjul för mig, men när mina kusiner föddes blev det så rörigt. Massa småbarn och föräldrarnas syskons respektive att ta hänsyn till med deras familjer och gud vet vad. Pappa sa nej när jag var nio, efter det har vi firat hemma bara de allra närmsta.

I år blir det kanske bara mamma, pappa, jag och min bror. Men det är lugnt och skönt och precis lagom för mig.
 
Är det några särskilda du tänker på? Jag kollade igenom listan jag med och jag tyckte ändå inte att de har träffat SÅ fel. Men det kanske beror på vilka förväntningar man har på julvärden. Blossom, Gina Dirawi och Marianne Mörck är väl iofs exempel på värdar som jag inte alls förstår motiveringen av mer än att de var "populära" precis just då. Men annars tycker jag att de flesta på listan kan uttrycka den där varma hjärtligheten man vill ha av en julvärd. :D
Jag vet inte. För mig brukar det nog inte finnas någon som känns riktigt så självklar som det gör i år. Inte att de som valdes andra år var direkt DÅLIGA. Jag får liksom bara inte DEN känslan..... Aaahhh.....svårt att förklara...... :o:D
 
Vi får besök från Sverige i helgen 🥳. Vill ha smygpremiär på julfilm och har hittat recept på kladdkaka med pepparkakssmak 😁✨ blir en lustig helg blandat med halloween och jul 😅🎄✨🎃 men vad gör man inte, dom kommer ju inte hit till jul juh.. så då måste vi passa på ^^ 😎
 
Vi får besök från Sverige i helgen 🥳. Vill ha smygpremiär på julfilm och har hittat recept på kladdkaka med pepparkakssmak 😁✨ blir en lustig helg blandat med halloween och jul 😅🎄✨🎃 men vad gör man inte, dom kommer ju inte hit till jul juh.. så då måste vi passa på ^^ 😎
Hallow Christmas Eve 👻🧑‍🎄

Det låter definitivt som titeln på en dålig julfilm, men annan genre. Och det låter högst befogat! Mysigt.
 
Jag vet inte. För mig brukar det nog inte finnas någon som känns riktigt så självklar som det gör i år. Inte att de som valdes andra år var direkt DÅLIGA. Jag får liksom bara inte DEN känslan..... Aaahhh.....svårt att förklara...... :o:D
Jag förstår precis vad du menar, jag blev också ovanligt glad att just Tareq valdes! I vanliga fall brukar jag inte bry mig alls, men nu med detta besked känner jag att jag vill titta lite extra länge (brukar bara se halvtimmen kring själva ljuständningen annars)!
 
Jaaaa, julfilmstråd 😍 Jag vill varje år bli bättre på att se julfilmer innan jul! Är så himla mysigt hos mamma med all jul på tv.

För mig finns inget tjuvstart, jag startar så fort det finns saker att handla på Ica 😅 lite ledsen att de inte tagit in glöggen jag vill ha ännu bara. Men blev så glad att jag fick tårar i ögonen när de hade TVÅ sorters julknäckebröd typ förra veckan redan 😍 Älskar julmat/julsmaker och vill hinnan njuta länge. Poff så har vecka efter vecka försvunnit till skiftjobb/stall/annat mög.

Ska till Gekås för att spana in VARENDA hylla julpynt med mamma som varje år, har hittat en ny julmarknad på min enda lediga helg kvar innan jul och fixat lite julklappar redan i kollegornas barns jultidningar. Och planerat vilken ledighet jag ska försöka städa undan och plocka fram julpyntet och påbörja pyntadet 😍

I morgon ska jag försöka köpa en flaska årgångsglögg. Tyckte flaskan var så himla fin i år! Någon annan får dricka upp den dock, jag dricker bara alkoholfri glögg om jag får välja 😅

Måste planera julfirandet också men har inte fått klartecken för vilken tid mitt sista skift slutar ännu. Jobbar natten till den 23:e men så ska vi egentligen ha en halvdag också. Kör upp till släkten och sover där 2 nätter på olika ställen. Enda gången jag är ifrån min häst så länge 💔
 
Jaaaa, julfilmstråd 😍 Jag vill varje år bli bättre på att se julfilmer innan jul! Är så himla mysigt hos mamma med all jul på tv.

För mig finns inget tjuvstart, jag startar så fort det finns saker att handla på Ica 😅 lite ledsen att de inte tagit in glöggen jag vill ha ännu bara. Men blev så glad att jag fick tårar i ögonen när de hade TVÅ sorters julknäckebröd typ förra veckan redan 😍 Älskar julmat/julsmaker och vill hinnan njuta länge. Poff så har vecka efter vecka försvunnit till skiftjobb/stall/annat mög.

Ska till Gekås för att spana in VARENDA hylla julpynt med mamma som varje år, har hittat en ny julmarknad på min enda lediga helg kvar innan jul och fixat lite julklappar redan i kollegornas barns jultidningar. Och planerat vilken ledighet jag ska försöka städa undan och plocka fram julpyntet och påbörja pyntadet 😍

I morgon ska jag försöka köpa en flaska årgångsglögg. Tyckte flaskan var så himla fin i år! Någon annan får dricka upp den dock, jag dricker bara alkoholfri glögg om jag får välja 😅

Måste planera julfirandet också men har inte fått klartecken för vilken tid mitt sista skift slutar ännu. Jobbar natten till den 23:e men så ska vi egentligen ha en halvdag också. Kör upp till släkten och sover där 2 nätter på olika ställen. Enda gången jag är ifrån min häst så länge 💔

Koka glöggen ordentligt så försvinner alkoholen :idea:
 
Åh, jag har varit taggad på den här julen sen förra årets jul, då vi bodde i en överbelamrad tillfällig lägenhet med flyttkartonger staplade i varenda rum, men precis hade skrivit på kontraktet för huset.
Var på Ikea förra helgen och hittade årets första glögg. Ingen jag rekommenderar, men årets första glögg är alltid årets första glögg! Tycker matbutikerna varit lite långsamma på att plocka fram sånt, vi brukar alltid premiära kring månadsskiftet okt/nov 🤔
 
Jaaaa, julfilmstråd 😍 Jag vill varje år bli bättre på att se julfilmer innan jul! Är så himla mysigt hos mamma med all jul på tv.

För mig finns inget tjuvstart, jag startar så fort det finns saker att handla på Ica 😅 lite ledsen att de inte tagit in glöggen jag vill ha ännu bara. Men blev så glad att jag fick tårar i ögonen när de hade TVÅ sorters julknäckebröd typ förra veckan redan 😍 Älskar julmat/julsmaker och vill hinnan njuta länge. Poff så har vecka efter vecka försvunnit till skiftjobb/stall/annat mög.

Ska till Gekås för att spana in VARENDA hylla julpynt med mamma som varje år, har hittat en ny julmarknad på min enda lediga helg kvar innan jul och fixat lite julklappar redan i kollegornas barns jultidningar. Och planerat vilken ledighet jag ska försöka städa undan och plocka fram julpyntet och påbörja pyntadet 😍

I morgon ska jag försöka köpa en flaska årgångsglögg. Tyckte flaskan var så himla fin i år! Någon annan får dricka upp den dock, jag dricker bara alkoholfri glögg om jag får välja 😅

Måste planera julfirandet också men har inte fått klartecken för vilken tid mitt sista skift slutar ännu. Jobbar natten till den 23:e men så ska vi egentligen ha en halvdag också. Kör upp till släkten och sover där 2 nätter på olika ställen. Enda gången jag är ifrån min häst så länge 💔
Åh, en till som föredrar alkoholfri glögg! Ska jag vara helt ärlig så föredrar jag nog den saftigaste av alkoholfria glöggar, men det känns lite tråkigt...
 
Apropå folks tankar om ur julen ska firas, så vet jag inte riktigt tyvärr. Förra julen blev ganska perfekt i sin enkelhet ändå, jag och min partner var själva. Hans föräldrar avsa sig besök pga. covid och jag själv vågade inte närvara på firande med pappa + hans tant med hennes familj, som sammanlagt blev fler hushåll och fler personer än vad som var rekommenderat/jag var bekväm med. Skulle gärna göra en repris på fjolåret, men partners mamma blev änka under hösten så det känns välmotiverat att hon inte ska behöva vara ensam. Och skulle hon få andra planer, så vet jag inte om jag kommer våga mig på firande på min pappas sida detta år heller, lite för många hushåll + små barn och lite större som nog kanske inte kommer vara vaccinerade.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 479
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
786
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 990
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp