Jultråden 2022

Star Trading, även deras budgetvarianter är bra. Rustas byggbara system är också väldigt bra.

För mer "oomf" rekommenderar jag klusterslingor istället för vanliga slingor. Här är min klusterslinga i spaljén, Rustas billigaste byggbara system:

Visa bifogad fil 105438
Det där var en fin slinga. Sån måste jag nog ha på min baksida. Men om man vill ha en slinga med sånda där ljusliknande julgransljus då? Är jag begränsad till vad som finns på Clas Ohlson?

Det där var en fin slinga. Sån måste jag nog ha på min baksida. Men om man vill ha en slinga med sånda där ljusliknande julgransljus då? Är jag begränsad till vad som finns på Clas Ohlson?

Som i gammal klassisk slinga? De är ju trådlösa numera, det var länge sedan jag såg någon med kabel i en affär.

Edit: Snabb googling ger att Jula, Biltema och Lampgrossen har med sladd.

Edit 2: Jotex också.

Som i gammal klassisk slinga? De är ju trådlösa numera, det var länge sedan jag såg någon med kabel i en affär.

Edit: Snabb googling ger att Jula, Biltema och Lampgrossen har med sladd.

Edit 2: Jotex också.

Jodå, det finns. Jag vägrar trådlösa julgransljus. Jag hade en i två år. Jag gjorde inget annat än att byta batterier kändes det som. De höll i två dagar och sen behövde de bytas. Det var inte ofta alla ljusen lös samtidigt. Jag köpte sen med sladd på Clas Ohlsson tror jag det var. Den har rätt många ljus och lyser fint tycker jag.

Jodå, det finns. Jag vägrar trådlösa julgransljus. Jag hade en i två år. Jag gjorde inget annat än att byta batterier kändes det som. De höll i två dagar och sen behövde de bytas. Det var inte ofta alla ljusen lös samtidigt. Jag köpte sen med sladd på Clas Ohlsson tror jag det var. Den har rätt många ljus och lyser fint tycker jag.

Jo, jag hittade när jag googlade. Jag har inte julgran inne längre så det är inte en produkt jag hållit utkik efter :p Julgranen ute lindas med en LED-slinga.

Jo kanske får problemet lösas med trådlösa ljus. Jag är lite tveksam till att de lyser tillräckligt starkt för att tillgodose familjens krav.

Jo kanske får problemet lösas med trådlösa ljus. Jag är lite tveksam till att de lyser tillräckligt starkt för att tillgodose familjens krav.

Vill de att det ska lysa starkare än vanliga julgransljus? Varför det? Jag har en slinga som har fler ljus än vanligt. Kan inte familjemedlemmarna med starka åsikter om det här leta upp några som duger?

Jag gillar inte alls trådlösa ljus. Går åt jättemycket batterier. Iaf den modellen jag hade. Helt vansinnigt om man inte har två uppsättningar uppladdningsbara batterier och tycker om att byta batterier stup i kvarten.

Någon annan som gör eget pynt av granris eller dyl?
Jag hör till den skaran 👋
Jag brukar göra bockar och tomtar + att blomlådor mm "måste" ha granris med lite stjärnor och belysning.
Det här är förra årets tomte som vaktar dörren in till huset.

Bifogade filer

• 2021 tomte.webp
    2021 tomte.webp
    329,8 KB · Visningar: 64
Har knytit kvastar av granris och pyntat med kottar och stora band och hängt upp ute, och om det räknas..., vi får ganska glatt vid vår entré dörr, så brukar lägga ner massa granris där och sätta ut lite lyktor och en jultomte på ena sidan av riset, ser mysigt ut. I år skall jag göra egna kransar också 🎄🎅
Klart det räknas, det är ungefär vad jag gör också. Granris på verandan, lite ljuslyktor, och en krans eller två. Inomhus blir det tallris och lummer. Har ju inte lyckats få min järnek att gro än, ens, men längtar efter att få klippa ett par kvistar. Och jag har kletat mistel på några träd lite hoppfullt också :)

Klart det räknas, det är ungefär vad jag gör också. Granris på verandan, lite ljuslyktor, och en krans eller två. Inomhus blir det tallris och lummer. Har ju inte lyckats få min järnek att gro än, ens, men längtar efter att få klippa ett par kvistar. Och jag har kletat mistel på några träd lite hoppfullt också :)
Med tanke på att den är fridlyst så är frågan om du får ta den om den skulle ta sig.

Vi hade alltid två slingor, dvs 32 ljus. Blir betydligt ljusare då även om varje enskild lampa inte lyser jättestarkt. Tror jag köpte senaste på Jula. Kunde ibland kombineras med en tredje slinga med vanliga små ledljus.

Nu har jag helt gått över till att vira en lååååång vanlig ljusslinga med ledlampor runt granen i många varv. Ljust och fint! Köptes på rusta.

Hade samma problem med mina trådlösa.... :cautious:

Jag har sedan ett par år tillbaka en ljusslinga med små ljus istället. Tycker att det blir jättefint :) ! Man slipper gå runt och rätta till ljus hela tiden också :up: !

Vi hade alltid två slingor, dvs 32 ljus. Blir betydligt ljusare då även om varje enskild lampa inte lyser jättestarkt. Tror jag köpte senaste på Jula. Kunde ibland kombineras med en tredje slinga med vanliga små ledljus.

Nu har jag helt gått över till att vira en lååååång vanlig ljusslinga med ledlampor runt granen i många varv. Ljust och fint! Köptes på rusta.

Något av det finaste jag sett på en utomhusgran var när grannarna hade den vanliga ljusslingan med ljus och även en modern LED-slinga. Det var så fint med olika storlek på ljuskällorna :heart

Tydligen hade en LED-slinga blivit över så det var därför de körde dubbelt :laugh:

Det är ju en lösning som innebär att jag slipper köpa massa nya saker. Bra tips!

Åh tack! Jag var precis på väg att köpa just det :) inte då helt enkelt.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 177
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 891
Senast: Saeta
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 926
Senast: aiquen
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 886
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • WE-tråden