JuniNatt har blivit med kattungar!

Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Låter jättebra. Det är relativt enkelt med den lilla sprutan man får med i axilurs flytande.
Lycka till
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Knapplån.

Nu har jag vägt alla kattungarna igen. De har gått upp jättebra i vikt allihop. Den största väger nu 111 gram och den minsta 84 gram. Det är lite skillnad på de två :P
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Idag fyller kattungarna en vecka Det har fortfarande inte blivit några bilder men i helgen skulle jag få låna en kamera så att jag kan fotografera de små liven

Alla ungarna har tappat navelsträngen, nu längtar jag tills de öppnar ögonen

Här kommer vikten:
Svart med vitt ansikte: startvikt: 91 gram, nu: 174 gram.
Svart med svart ansikte: startvikt: 78 gram, nu: 141 gram.
Spräcklig med svart huvud: startvikt: 77 gram, nu: 136 gram.
Spräcklig med ljust huvud: startvikt: 74 gram, nu: 156 gram.
Ljusgrå randig: startvikt: 83 gram, nu: 160 gram.

Tar tacksamt emot tips om ni har några :)
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Viktökningen är jättebra tycker jag.
När missarna börjar bli lite större, alltså om någon vecka, börjar dom röra sig omkring. Ett tips då, är att se till att kattmamman har sin låda väldigt nära kisseungarna. Då kommer ungarna inte ha några som helst problem att lära sig använda den. Varför den ska stå nära är att dom ju inte är så snabba när dom är små. Dessutom ska du ha ett kattsand i som inte är klumpbildande, då ungarna gärna smakar på den, och det är ju inte så bra att få klumpbildande kattsand i magen..
Mvh Mia
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Ville bara skriva att; "vad härligt att det går bra för dig/er!" :D Ska bli spännande att se bilderna.
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Jag har sån där sand son är vit med blå prickar typ. Vet inte vad den heter nu men kristall-nånting tror jag. Vet du vad jag menar? Funkar den att använda sen också eller?
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Det funkar säkert. Bara den som sagt inte är klumpbildande. Det brukar stå på förpackningen
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Först av allt måste jag säga att det var jättebra gjort av dig att ta hand om mamman och ungarna.
Kankse du rentutav skulle erbjuda dig att åka till veterinären och kastrera henne sen, så att det säkert blir gjort.
Jag skulle inte använda kristallsand till kattungar. Vet inte om det är farligt, men jag kan tänka mig att det inte är speciellt nyttigt om de äter av kristallerna.
Försök med papperspellets eller icke klumpande sand i stället.
När du ska avmaska räcker det att du tar ett preparat som endast tar spolmask till kattungarna. Kattungarna har aldrig ngn annan mask, såvida de inte varit ute och ätit egna byten. Jag använde Banminth när jag hade kattungar för flera år sedan.
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Tack för era svar!

Jag kommer nog använda någon annan sand till kattungarna. Pellets har jag använt innan och det tyckte jag var helt okej.

Ägaren till kattmamman kommer själv kastrera henne då han har en honkatt till hemma som också ska kastreras.

En av kattungar (den sötaste) har öppnat ena ögat lite :)

Och igår hörde jag en av dem spinna! Min mamma var här och tittade på den hon och min lillebror ska ha. Han låg i hennes hand och suttade på sin tumme och spann, det var så sött!
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Det går jättebra. De har börjat springa runt i köket nu, full fart emellanåt. Annars sover de mest :) Vikten går stadigt uppåt. Imorgon fyller de fyra veckor :)
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Så kul att de går bra med dem :)
Härligt med bebisar som "dräller" omkring lite överallt.
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Ja, visst är det härligt. Men nu har jag börjar oroa mig för var de ska bo allihop sen när det är dags att flytta hemifrån (och ja, jag vet att man ska vänta tills de är tolv veckor).
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Har inte tänkt kritisera dig, du har ett stort hjärta som tar hand om denna lilla familj.

Har du möjlighet att ta lite fotografier på dem? Dels vore det kul att få se dem dels kanske det blir lättare att få någon som tingar dem med bilder?
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Nej, det var absolut inte så jag menade. Det är bara det att vilka trådar man än läser så är det någon som påpekar det så jag ville bara tala om att jag redan har koll på det där.

Jag ska absolut försöka låna en kamera och ta lite foton på de små liven. Det passar ju bra att ta imorgon på deras 4-veckorsdag :)
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Det har nog inte undgått någon att det är 12v som gäller.
Hmm jag bröt mot den lagen. (så jag kan inte säga något)
Ska bli spännade att få se bilder på dem :)
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Vilken trevlig tråd! Vad fint att du kunde ta hand om kattungarna- elloge för dig! :bow::bow::bow:
Sen är jag litet barnsligt förtjust i namn så jag undrar- vad har du tänkt kalla de små liven för?
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Vilken trevlig tråd! Vad fint att du kunde ta hand om kattungarna- elloge för dig! :bow::bow::bow:
Sen är jag litet barnsligt förtjust i namn så jag undrar- vad har du tänkt kalla de små liven för?

Har inte en aning om vad de ska heta ännu. Bara den stora svarta har fått en namn - Sumo :D Helt enkelt för att den hela tiden varit störst :-P
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Kattmamman är väldigt lös i magen. Hon har varit det till och från ett tag nu. Idag verkligen rinner det ur henne. Har fått byta all sant i lådan tre gånger idag. Är det någon som brukar bli när de har kattungar eller bör jag ta henne till veterinär?
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Det låter inte så bra, kan du ringa vet och fråga?
Det kanske räcker med något som stoppar det lite eller att ge lite skonkost.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
758
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 020
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 549
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp