Bukefalos 28 år!

Just nu del VI

Just nu äter jag julbord för andra gången på två dagar. Med tanke på mina cravings för julmat lär detta vara den andra av typ 38:e gången den här månaden. Kommer förmodligen förvandlas till en hybrid av en prinskorv, en köttbulle, julgröt och kokt ägg lagom till nyår.
 
Just nu är jag väldigt trött. Har lätt feber, har en begynnande förkylning och tösen i magen - som jag bara känt av litegrann då och då hittills - bestämde sig för att mellan midnatt och två var en toppentid att träna frivolter.
 
Just nu lyssnar jag på julmusik och skriver en inköpslista bara innehållandes julpynt. Jag hade tänkt köpa allt pynt på loppis i år, men har varit runt på tre olika ställen, vid flera tillfällen, och typ inte hittat ett enda pynt jag vill ha. Därför tycker jag att det är okej att köpa nytt, så det så :o;)
 
Dricker glögg och försöker hitta energin att släpa tillbaka alla möbler in i mitt rum igen. Släpade ut dem igår kväll då hantverkare har varit här under dagen och lagt om golven.
 
Just nu har jag svullat ostkaka och lussebulle, fastän jag hade bestämt mig för att för en gång skull inte äta något sött!
 

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 567
Senast: SiZo
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
591
Senast: tott
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
500
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
937
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp