Just nu del VIII

Just nu funderar jag på om man ska (och kan) ta steget att flytta tillbaka till Gävle igen.
Finns mycket bättre möjligheter att utbilda sig där än det gör här. Men kan man flytta med ungarna så långt (23 mil) bara för en utbildnings skull.
Iof behöver jag det verkligen för att få ett jobb, men känner mig självisk som ens överväger det. :o Ungarna har ju sin pappa, skola, kompisar osv här nere. Jag känner folk i Gävle men det gör ju inte dem (iof tror jag inte det skulle vara några problem för dem att få nya vänner. men de gillar verkligen sina nuvarande)
 
Just nu sitter jag på tåget efter andra dagen på praktiken. Åh vad det här yrket känns roligt! Jag längtar redan till nästa praktik-period. :banana:
 
Just nu tycker jag att det är skönt att beta av en efter en punkt på min "att göra lista". Den är lång och det är fortfarande mycket kvar, men med varje strykning blir klumpen i magen lite lättare.
 
Just nu har jag nyss skrivit ett svar på en hästannons jag hittade idag. Syns tydligt att hästen är ordentligt halt, ändå rider de runt på den och verkar ha missat totalt att hästen har ont.
Blev tvungen att skriva och ifrågasätta det. Får väl se om jag får något svar
 
Just nu försöker vi rodda ihop en resa med typ tio personer som ska åka olika färdmedel tur och retur, bo i två olika städer etc etc. Förvirringen är total!
 
Just nu ska jag lämna datorn och rensa på toaletten. Upptäckte visst att jag har sisådär en 20 olika schampoflaskor, lotion osv. Behöver kanske inte ha med allt i flytten :angel:
 
Just nu funderar jag på om jag blir tvungen och vabba i morgon eller inte, mini var hängig med magont nu ikväll :down:
Försöker motivera mig att gå och duscha också
 
Just nu försöker jag peppa mig själv till att ta en promenad. Jag slutade vid 13 idag och sen dess har jag suttit framför datorn och slöat.... Jag behöver en promenad!! :arghh::wtf:
 
Jag putsar kopparskivan på mitt rumsbord och drömmer om ett bord itan en sådan skiva. Hatar att putsa skiten :wtf:
Stör mig på att det låter som någon skjuter utanför, är det någon jakt nu?
Fast ingen som får skjuta här vid husen ändå ju
 
Tittar på Independence day och försöker ignorera det faktum att jag eg borde sova :angel: Tur att man inte behöver upp tidigt i morgon.
 
Tittar på Det okända och funderar på det här med att inreda hemma.
Har en massa hästutrustning i garaget som bara hänger där, funderar på om jag kan få nytta av det istället.
Betten borde man ju kunna använda som någon form av upphängning eller liknande. Har en fin westernpadd och en filt också som känns synd att det ligger undangömt därute. Måste starta en tråd om det :p
 
Just nu borde jag gå och göra något ätbart att ha med mig i morgon, hinner nog göra det innan jag åker dock men skönt att ha det klart då.
 
Just nu vill visst min bror att jag ska sjunga en låt med honom på en karaokeapp som vi har, är bara det att han sjunger hur jäkla bra som helst medan jag låter som en hes höna i kläm :p
 
Just nu är jag irriterad över att jag glömde mina vantar och halsduk på krogen igår och över att de inte öppnar förrän kl 18 ikväll vilket betyder att jag måste vänta tills dess på att gå dit och hämta dom (håller tummarna för att de är kvar!).
 
Just nu sitter jag och muttrar över bekanta som tror att jag kan jobba gratis för att de känner mig. :cautious:

Men helgen blev plötsligt öppen, helt klart en win!
 

Liknande trådar

Svar
160
· Visningar
7 356
Senast: Lilla
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
14 15 16
Svar
301
· Visningar
11 542
Senast: Glimra
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 934
Senast: farin
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 990
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp