Just nu del VIII

Kom precis hem från stan. Åkte till skolbussen med sonen och frågade innan vi lämnade gårdsplanen om han hade sitt busskort. Jajjemen det låg i fickan. Men gissa vem som ringde vid 07.10, jo sonen - "öh busskortet ligger visst i min gamla jacka, och jag glömde att jag tog min nya jacka idag". Så här kände sig hans mamma :banghead: eftersom det är standard, och dessutom så muttrade han i morse om att höstjackan är för kall. Ja, fast vinterkläderna hänger framme och han är fri att välja själv. Jag anser att en 11 åring bör kunna känna efter att om höstjackan var för kall igår med samma väder så är nog vinterjackan mer lämpligt val idag :meh:
 
just nu ska jag fixa ihop ett beat till nya låten men jag är lika tekniskt kunnig som en griskulting och jobbar dessutom i ett program som jag inte förstår mig på, sååååå det här lär ta ett tag. :banghead: :angel:
 
Just nu tittar jag på Ancient ailens och har ont i halsen :( Bag som tänkte sjunga på smule, men kanske inte är så bra att göra nu
 
just nu sitter jag vid 90-tals synthen och försöker planka en slinga jag hört någonstans, men jag är för sömnig för typ ackordsanalyser så det hela slutar i ofrivilligt komponerad drömpop istället. :angel:
 
just nu ska jag fixa ihop ett beat till nya låten men jag är lika tekniskt kunnig som en griskulting och jobbar dessutom i ett program som jag inte förstår mig på, sååååå det här lär ta ett tag. :banghead: :angel:
Tycker det verkar svårt att skriva egen musik, men imponerad av dem som kan det :)
Skriver du texten först och lägger till melodin efter? Eller tvärtom?
 
Tycker det verkar svårt att skriva egen musik, men imponerad av dem som kan det :)
Skriver du texten först och lägger till melodin efter? Eller tvärtom?

Jag tycker fortfarande att det är väldigt svårt!! :p Det är lite olika, men oftast skriver jag texten först (helt enkelt för att jag är kvickare på att skriva text än musik) och då har jag ju oftast en melodi eller typ en rytm i huvudet :)

Lättast för mig är att sätta mig vid pianot (själv!) och snurra runt runt på 2 ackord och så bara sjunga allt som dyker upp i huvudet tills jag hittat en hook och en textfras som låter nice och så jobbar jag vidare på det! :)

Absolut svårast har det varit när jag jobbat med andra och bara har fått ett komp att sätta melodi och text på. Det känns som att jobba baklänges och jag blir alldeles låst! Det slutar ALDRIG bra :angel:
 
Just nu känner jag för att julpynta och fixa gardinerna, men julgrejerna är uppe i garderoben och börjar jag rota där nu så väcker jag nog sonen. Inte värt det för då tar det resten av kvällen sedan att få honom att sova igen :p Får hålla mig till i morgon, tröstade mig med en lussekatt istället
 
Just nu borde jag sova men är klarvaken.
Dels har jag jäkligt ont i ryggen sedan törs jag fasen inte sova. :eek:
Satt och tittade på Idol och sitter man i soffan så har man ytterväggen mot altanen famför sig bakom tv:n. En vägg med tre stora fönster. Var helt tyst inne förutom tv:n, men hörde höga tydliga knackningar på väggen. Creepy som fan.
Har fixat lite med sonens kalas i morgon, satt upp ballonger och sådant och kollade till på larmet. Då lyser det som att det är öppet någonstans, men har varit runt och känt på alla dörrar och fönster och allt är stängt och låst. Ändå lyser det. :eek:

Kommer inte sova i natt nej :p
Jag är ändå verkligen inte lättskrämd men det här är fan läskigt!
 
Just nu funderar jag på om jag ska fråga min kompis om hon vill spela lite cello på min nya låt :)
 
Just nu försöker jag planera ihop så att jag ska kunna åka & se Musikhjälpen på plats när det är så nära :D Är det någon som vet när de går in i och lämnar buren? Det står 13-19 dec. Betyder det att det går in i buren mellan lördag & söndag, eller söndag & måndag? jag tänkte åka upp på lördagen 19:e men då kanske det är slut vid 24 natten till lördag?
 
Just nu nattar jag en något övertrött son :p
Födelsedagsfirande med kusiner och kompisar tar på krafterna.
Men kan avslöja att tårta med pepparkaksbotten och lingongrädde är asgott! :up:
 
Just nu försöker jag planera ihop så att jag ska kunna åka & se Musikhjälpen på plats när det är så nära :D Är det någon som vet när de går in i och lämnar buren? Det står 13-19 dec. Betyder det att det går in i buren mellan lördag & söndag, eller söndag & måndag? jag tänkte åka upp på lördagen 19:e men då kanske det är slut vid 24 natten till lördag?

Har de inte lagt ut något schema på nätet än? Det borde de ju göra snart ändå! :)

OnT: Just nu väntar jag på att (jul)kaffet ska bli klart :)
 
Just nu sitter jag och funderar över varför jag alltid väntar med att laga mat tills jag är så hungrig att jag är snurrig i huvudet och sen väljer att laga mat som tar typ 40min+ att tillaga??
 

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 379
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 972
Senast: Marita73
·
Svar
788
· Visningar
41 318
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 637
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp