Just nu del VIII

Just nu är jag alldeles trött i händer och handleder efter att ha nålbundit i strax över en timme. Mina armar hatar mig överlag då jag tränat poi och jonglering varje dag i snart en vecka och att därpå nålbinda en timme i sträck :p

Sitter och äter skräp på jobbet. Har haft en helt katastrofal matdag med ostkaka till frukost, chokladbollar till lunch och Billypizza till middag :crazy: Det brukar faktiskt inte vara alls så illa! Skyller på att jag har ett 20 timmars arbetspass :o

Just nu funderar jag på om det ska bli mer åska idag eller inte. Känns så i huvudet alla fall, men det har ju redan åskat en massa idag

Just nu är jag precis klar med min dagliga "gycklar"-träning. Försöker att träna ett litet pass varje dag, 15-30 minuter (beroende på humör) där jag blandar poi och jonglering. Är otroligt grön på båda områden men jag tänker att övning ger färdighet :)

Just nu sitter jag på bussen på väg till jobb och har lite ångest över allt jag handlade igår (trots att allt var saker jag behöver)...

Just nu dricker jag kaffe och har en liten mini-paus i mitt dokumentär-maraton på YouTube. Har kollat på en dokumentär om anorexi och är alldeles strax klar med en om Broadmoor (blev riktigt glad när jag hittade en om Broadmoor jag inte sett!). Skäms nästan lite över min fascination av mentalsjukhus/mentalsjukvård..! Då menar jag inte som "underhållning" utan jag vill verkligen lära mig mer och förstå :) Så om det är någon som har några tips om dokumentärer i den genren så är det bara att skriva ^^

Har tyvärr inte några tips, men vill gärna ha länk till båda dokumentärerna :)

Just nu bildgooglar jag och konstaterade att det troligtvis var en ormvråk som flög ut framför min bil igår. Jisses vad stor den var.

Edit: Fågeln klarade sig, hann bromsa.
Men den flög ut precis framför huven

Just nu sitter jag och mår smått illa av tanken på att en kurs i höst kommer innehålla obduktionsdemonstration:nailbiting: Jag som inte ens vågade följa med på studiebesök på krematoriet ..

Just nu har jag en riktig tänkardag, känner att det är dags att ta sig en riktig funderare över mitt liv och min knasiga omgivning.

Den som jag trodde var min bästa vän verkar höra allt för att undvika mig, hon säger att hon vill träffas men så fort man bokar upp nåt så avbokas det med ursäkter som att hon ska städa, har bråkat med ungarna osv. Sedan läser man på fb allt hon gör med sina nya grannar osv. Kan inte hjälpa att jag känner mig lite stött faktiskt.

Killen jag trodde jag hade nåt på g med är plötsligt jättesur och fräser åt allt och alla, mig svarar han knappt alls. Kul, verkligen. Inte svarar han när jag frågar vad som är fel heller.

Går man hem till föräldrarna sitter de bara och väntar på att man ska gå i princip. Mamma oratar bara sjukdomar och nojar över vädret. Ett moln på himlen och hon ojar sig som om det vore rena naturkatastrofen. Hennes sambo avbryter, överröstar och trycker ner i stort sett allt jag säger.

Finns ju fasen inte en enda vettig person och umgås med

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 355
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: VLMF
·
Svar
2 001
· Visningar
104 469
Senast: pepp
·