Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
kan man tjäna pengar på ticktock/Instagram utöver via samarbeten? (Tänker som med youtube där man kan få betalt per view..)
 
Då skulle jag snarast tänka art deco (i synnerhet den svenska).
Jag gillar viss art deco, men den mesta tar för mycket av det geometriska och för lite av naturen. Jag har svårt att hitta sånt jag gillar för att det finns alldeles för lite av det, och det är ju delvis för att det inte är del av någon specifik stil eller tradition.
 
Minimalistisk art nouveau med influenser av arabisk medeltid eller antikens egypten. Säg till om du hittar något! :D
Hmmm alltså först och främst lol såklart, men bortsett från det undrar jag om varje liten ask måste innehålla alla dessa ingredienser? Eller om de kan bidra med plockade aspekter var så att helheten blir minimalistisk art nouveau med nämnda influenser.
 
Hmmm alltså först och främst lol såklart, men bortsett från det undrar jag om varje liten ask måste innehålla alla dessa ingredienser? Eller om de kan bidra med plockade aspekter var så att helheten blir minimalistisk art nouveau med nämnda influenser.
Absolut handlar det om helheten, men det är ändå svårt att hitta det som passar in. Jag vill inte bara ha en blandning, utan det måste vara ett vackert objekt som också passar in i färgskala balanserat mot resten även om jag till exempel byter plats på saken eller renoverar huset. Så varje ting måste bära sig självt, och fungera harmoniskt. Jag ratar inte auktion (köper mycket på auktion), men det är inte vanligare att jag hittar där är någon annanstans. Det mesta blir specialbeställt till slut. Och vi har ju en verkligt duktig skrinmakare i Sverige, men kostar därefter 😬
 
Absolut handlar det om helheten, men det är ändå svårt att hitta det som passar in. Jag vill inte bara ha en blandning, utan det måste vara ett vackert objekt som också passar in i färgskala balanserat mot resten även om jag till exempel byter plats på saken eller renoverar huset. Så varje ting måste bära sig självt, och fungera harmoniskt. Jag ratar inte auktion (köper mycket på auktion), men det är inte vanligare att jag hittar där är någon annanstans. Det mesta blir specialbeställt till slut. Och vi har ju en verkligt duktig skrinmakare i Sverige, men kostar därefter 😬
Förstår nog hur du menar :) Och känner man så ska man såklart inte ge sig förrän man hittat den saken som känns helt rätt.
 
Förstår nog hur du menar :) Och känner man så ska man såklart inte ge sig förrän man hittat den saken som känns helt rätt.
Men precis!

Jag försökte hitta bild på något i rätt stil men det var svårt. Men typ... Den här målningen fast tänk den som inredning:
(04).jpg
 
Absolut handlar det om helheten, men det är ändå svårt att hitta det som passar in. Jag vill inte bara ha en blandning, utan det måste vara ett vackert objekt som också passar in i färgskala balanserat mot resten även om jag till exempel byter plats på saken eller renoverar huset. Så varje ting måste bära sig självt, och fungera harmoniskt. Jag ratar inte auktion (köper mycket på auktion), men det är inte vanligare att jag hittar där är någon annanstans. Det mesta blir specialbeställt till slut. Och vi har ju en verkligt duktig skrinmakare i Sverige, men kostar därefter 😬
Jag tänker också att det låter värt att beställa. Utöver skrinmakare och keramiker tänker jag att en bra metall- eller träkonsthantverkare kanske kunde vara aktuellt (även om träet bara håller några hundra år). Jag föreställer mig att spångossen, Per Norén, skulle kunna ha ett uttryck som passar din önskan fint (om han tar beställningsuppdrag). Krympburkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
14 15 16
Svar
301
· Visningar
11 538
Senast: Glimra
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
15 137
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
14 466
Senast: tuaphua
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 555
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp