Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför mina glas blir repiga i diskmaskinen. De står inte så de lutar mot något annat eller så, jag ställer dem väldigt noggrant. Ändå blir det massor med små repor.
 
Kvällsfunderingar om skalbaggar är eremiter? Kan man vara selektiv eremit och kan man kalla det för det, eller vad heter det då, är man ens eremit om man gillar vissa personer, eller är man bara enstöring och inte eremit om det inte är pga. religion man är eremit? Är man eremit om man vill vara ifred och ensam från drama men blir sällskapssjuk när man är ensam? Skalbaggar är väl ganska gulliga för att vara en insekt? Potatisar är nog inte eremiter de växer ju alltid flera stycken tillsammans.
 
Kvällsfunderingar om skalbaggar är eremiter? Kan man vara selektiv eremit och kan man kalla det för det, eller vad heter det då, är man ens eremit om man gillar vissa personer, eller är man bara enstöring och inte eremit om det inte är pga. religion man är eremit? Är man eremit om man vill vara ifred och ensam från drama men blir sällskapssjuk när man är ensam? Skalbaggar är väl ganska gulliga för att vara en insekt? Potatisar är nog inte eremiter de växer ju alltid flera stycken tillsammans.
Enligt min förståelse av ordet eremit så ska man till att börja med vara ett socialt djur och sedan genom att aktivt, medvetet val avstå från sina sociala behov.
Så jag skulle säga att skalbaggar inte kan vara eremiter när de lever på ett sätt som är enligt den artens normala mönster.
 
Varför mina glas blir repiga i diskmaskinen. De står inte så de lutar mot något annat eller så, jag ställer dem väldigt noggrant. Ändå blir det massor med små repor.
Kanske detta?

Varför blir glas repiga i diskmaskin?
Glaspest, också kallat glassjuka, uppstår oftast när man diskar glasen i diskmaskin och särskilt på hög värme eller med hårt spoltryck. Glasets yta kan komma att "ruggas av" p.g.a. det hårda vattentrycket och genom diskmedlet utsätts glaset för en basisk påverkan.
 
Kanske detta?

Varför blir glas repiga i diskmaskin?
Glaspest, också kallat glassjuka, uppstår oftast när man diskar glasen i diskmaskin och särskilt på hög värme eller med hårt spoltryck. Glasets yta kan komma att "ruggas av" p.g.a. det hårda vattentrycket och genom diskmedlet utsätts glaset för en basisk påverkan.
Låter rimligt. Får börja handdiska dem även om det står att de tål maskin.
 
Hur länge jag kommer ha kvar den här energin efter att ha börjat jobba igen 😅😅😅😅

Har idag orkat städa, laga mat två gånger (inklusive diska undan), träna hunden, gå långpromenader, tvätta (och packa upp tvätten samma dag!!!!)

Ångrar inte att jag varit ledig så länge :p
 
Var man hittar plastglas i denna stil numera? Lämpliga för smoothie så stora, håller på att bli galen :banghead: :laugh: genomskinliga är inte uteslutet men vettefan om det är enklare
Screenshot_20230106_205952_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
 
Tror många fasar ut plast som material för direkt kontakt med livsmedel.
Absolut att vissa typer av plast byts ut och att det strävas till annat men helt tomt på utbudet förvånar mig ändå. Funderar på att köpa en bred träningsshaker( dessa finns ju mängder av varianter) och hoppas att "spåren" inte är i vägen :idea:
Eller ta en porslinskål och dricka mer som min katt:rofl:
 
Funderar över vad det kan kosta att ta bort gamla element som inte längre används. Plus gärna installera nya eluttag. Tycker alltid sådant blir dyrare än man först tänkt sig men vore bra med en ungefärlig prisbild. Får kontakta elektriker
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
8 609
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 278
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
688
Senast: em76
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 786
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Uppdateringstråd 29
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp