Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minimalistisk art nouveau med influenser av arabisk medeltid eller antikens egypten. Säg till om du hittar något! :D
Swedish Grace:
8601728_bukobject.jpg


https://www.bukowskis.com/sv/auctions/572/584-swedish-grace-skrin-1930
 
Kanske kan någon Bukefalist som använder kassa/säkerhetsskåp på semestern upplysa oss om varför? För ja, jag står också lätt nollställd inför fenomenet och ändå är nästan alla våra rum utrustade med kassaskåp.
Vi hade dock rätt roligt (tillsammans med gästen) åt att hen råkade hitta en macaroni pie i ett av våra kassaskåp en gång. :o 😅 Ingen förklaring där heller.
Men vaddå, det är väl för att skydda sina värdesaker och pass och sådant vid inbrott t ex? Plus att man kanske tycker att det är obehagligt att ha dem framme i ett rum som man vet att även andra har nyckel till. Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt faktiskt. :)
 
Men vaddå, det är väl för att skydda sina värdesaker och pass och sådant vid inbrott t ex? Plus att man kanske tycker att det är obehagligt att ha dem framme i ett rum som man vet att även andra har nyckel till. Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt faktiskt. :)
Jag är nog lite väl godtrogen samt hatar att packa upp saker när jag reser, tänker att passet är säkrare med mig än på hotellrummet (alternativt i stora ressväskan snarare än det suspekta lilla kassakåpet) och annat av värde har jag inte med mig. Känns långsökt att tro att folk skulle bryta sig in på hotellrum med kamervervakning för att det kanske, eventuellt, möjligtvis kan finnas en ring eller ett par hundra kontanter där. Då kulle jag hellre lämna sådana smycken hemma. :D Men tack för svar!
 
Jag är nog lite väl godtrogen samt hatar att packa upp saker när jag reser, tänker att passet är säkrare med mig än på hotellrummet (alternativt i stora ressväskan snarare än det suspekta lilla kassakåpet) och annat av värde har jag inte med mig. Känns långsökt att tro att folk skulle bryta sig in på hotellrum med kamervervakning för att det kanske, eventuellt, möjligtvis kan finnas en ring eller ett par hundra kontanter där. Då kulle jag hellre lämna sådana smycken hemma. :D Men tack för svar!
Fast det är nog inte så ovanligt med inbrott på hotellrum. Har hört att det varit inbrott på rum på flera hotell jag bott på genom åren och det har inte varit några "sunkhotell". Har blivit uppmanad att använda kassaskåpet p g a detta vid något tillfälle.
 
Fast det är nog inte så ovanligt med inbrott på hotellrum. Har hört att det varit inbrott på rum på flera hotell jag bott på genom åren och det har inte varit några "sunkhotell". Har blivit uppmanad att använda kassaskåpet p g a detta vid något tillfälle.
Fast hur går det till med kortnycklar och övervakningskameror? Händer det så förstår jag varför i och för sig, men då tillkommer ju frågan varför man tar med sig tusenkronosrssmycken och dylikt på hotellsemester. :)

(( Samtliga stöldanklagelser som förekommit på de hotell där jag jobbat har lösts när gästen själv hittat föremålet som visat sig vara borttappat. Inte stulet. ))
 
Fast hur går det till med kortnycklar och övervakningskameror? Händer det så förstår jag varför i och för sig, men då tillkommer ju frågan varför man tar med sig tusenkronosrssmycken och dylikt på hotellsemester. :)

(( Samtliga stöldanklagelser som förekommit på de hotell där jag jobbat har lösts när gästen själv hittat föremålet som visat sig vara borttappat. Inte stulet. ))
Inte vet jag hur det går till. Har bara fått höra av hotellpersonal att det varit inbrott och att man bör förvara värdesaker plus pass och sådant i kassaskåpet.
Många tar väl med sig fina smycken på resa. Alla resor är ju inte heller semesterresor. :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vad skillnaden är mellan utmattning och utbränd. Jag är utmattad men inte utbränd,så typ som ett förstadie till utbränd?
 
Det artar sig! :D Kanske om jag hade haft tålamodet att bläddra bland alla annonser som inte är rätt att jag hade hittat något som passar (det är ganska specifika mått jag behöver också, tyvärr).
Förstår precis; jag är också mycket specifik i vad jag söker.
Kanske lättare för dig att specialbeställa nåt, om du vill slippa leta och det antika värdet inte är en faktor. Nu fick du lite inspiration iaf. 😁
 
Varför man har bilen står på tomgång i över 40 minuter när man skottar parkeringen. :eek: :down::eek:

I så fall måste soppan vara väldigt billig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
14 15 16
Svar
301
· Visningar
11 539
Senast: Glimra
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
15 166
Senast: sthu
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
14 481
Senast: tuaphua
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 557
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp