Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Korkat ta medicinen på en fredag :banghead:
Känner mig rasslig i kroppen. Tröttsamt! Men inte konstigt då så många hostar och har sig överallt. När corona var i farten för några år sedan då var alla så försiktiga. Nu verkar typ ingen bry sig om huruvida fler människor blir smittade :meh:

Bästa medicinen mot ont i halsen det är vin och det är sen gammalt :laugh:
Så ja vi får se men i så fall rätt sent för nu är det ingen idé ta något eftersom det skulle ge exakt noll effekt.
Det är väl nästan viktigast att du tar medicinen de dagar du har större sug efter alkohol.
Ska du bara dricka vin för att bota ont i halsen så kvittar det ju när du dricker. Även om vi alla vet att det ju inte funkar. Söker du annan effekt är det inte för att bota halsont. Och det vet du också.
Hoppas du klarar av att låta bli!
 
Korkat ta medicinen på en fredag :banghead:
Känner mig rasslig i kroppen. Tröttsamt! Men inte konstigt då så många hostar och har sig överallt. När corona var i farten för några år sedan då var alla så försiktiga. Nu verkar typ ingen bry sig om huruvida fler människor blir smittade :meh:

Bästa medicinen mot ont i halsen det är vin och det är sen gammalt :laugh:
Så ja vi får se men i så fall rätt sent för nu är det ingen idé ta något eftersom det skulle ge exakt noll effekt.
Inget vin mot halsont det är sen gammalt.
 
Korkat ta medicinen på en fredag :banghead:
Känner mig rasslig i kroppen. Tröttsamt! Men inte konstigt då så många hostar och har sig överallt. När corona var i farten för några år sedan då var alla så försiktiga. Nu verkar typ ingen bry sig om huruvida fler människor blir smittade :meh:

Bästa medicinen mot ont i halsen det är vin och det är sen gammalt :laugh:
Så ja vi får se men i så fall rätt sent för nu är det ingen idé ta något eftersom det skulle ge exakt noll effekt.
Du måste verkligen försöka komma ifrån tanken på att om man är krasslig på något sätt = då måste man dricka, det verkar vara en förrädisk trigger!
 
Korkat ta medicinen på en fredag :banghead:
Känner mig rasslig i kroppen. Tröttsamt! Men inte konstigt då så många hostar och har sig överallt. När corona var i farten för några år sedan då var alla så försiktiga. Nu verkar typ ingen bry sig om huruvida fler människor blir smittade :meh:

Bästa medicinen mot ont i halsen det är vin och det är sen gammalt :laugh:
Så ja vi får se men i så fall rätt sent för nu är det ingen idé ta något eftersom det skulle ge exakt noll effekt.

Varför är det korkat att ta medicinen en fredag? För att du planerat dricka?
Varför skulle vin fungera mot halsont?
 
Eftersom det är du som äger forumet så är det ditt beslut. Men visst blir jag ledsen av att du och andra inte vill ha mig här. Men då är det så.
Mitt intryck är att du inte blir hjälpt av denna sorts dagboksform, speciellt inte när du öppnar trådarna. Jag tror en privat dagbok du själv lätt kunde överblicka hade varit bättre för dig så länge du är i fasen att du vacklar med om du ens vill vara nykter, tar nya återfall ofta och din mentala hälsa är så svajig.
 
Eftersom det är du som äger forumet så är det ditt beslut. Men visst blir jag ledsen av att du och andra inte vill ha mig här. Men då är det så.
Jag har inte riktigt kunnat ta ställning till @Gunnar s inlägg, men ingenting handlar om att vi inte vill ha dig kvar @karamelldrottningen . Frågan är hur du påverkas av svaren, diskussionerna och inläggen i dina trådar. Vi berörs av det du går igenom ❤️ Skulle det vara effektivare om du var tvungen att ta tag i dina problem utan vår påverkan/inverkan?

OM du blir pausad hoppas jag att du återvänder till forumet - allra helst helnykter sedan x antal veckor. Då skulle många jubla för din skull, kan jag lova.
 
Eftersom det är du som äger forumet så är det ditt beslut. Men visst blir jag ledsen av att du och andra inte vill ha mig här. Men då är det så.
Det handlar inte om att vi inte vill ha DIG här utan det är ditt sätt att hantera missbruket och det verkar inte positivt för ditt mående av att "hänga" här just nu...Det är skillnad på sak och person! :heart
Jag har inte riktigt kunnat ta ställning till @Gunnar s inlägg, men ingenting handlar om att vi inte vill ha dig kvar @karamelldrottningen . Frågan är hur du påverkas av svaren, diskussionerna och inläggen i dina trådar. Vi berörs av det du går igenom ❤️ Skulle det vara effektivare om du var tvungen att ta tag i dina problem utan vår påverkan/inverkan?

OM du blir pausad hoppas jag att du återvänder till forumet - allra helst helnykter sedan x antal veckor. Då skulle många jubla för din skull, kan jag lova.
Oj ja att jag hade jublat!! Och så många fler med mig!
 
Jag ska inte tala för @karamelldrottningen, men det har i dessa trådar och ofta i all välmening skrivits saker och ställts frågor som jag vet inte hade hjälpt mig när jag var i processen att acceptera och bli nykter. Speciellt när det kommer så mycket info, frågor, instruktioner, goda råd, "ställa mot väggen" inlägg och ibland bannor från så många olika håll samtidigt tror jag att det kan vara extremt nedbrytande. Och vi vet ju alla att gränslöshet gentemot sig själv liksom andra är del av missbruket, oförmågan att ta sig ur negativa spiraler och oförmågan att dra linjer i sanden och säga att "det här vill jag inte lyssna på, det är inte bra för mig". Det har till och med pratats om huruvida dessa trådar är en pusselbit i ett självskadebeteende, med "kanske, möjligtvis" som svar.

Jag hoppas att du kan komma att se en tillfällig block som ett försök att hjälpa dig, nu när du har så jobbigt med att hjälpa dig själv 🩷 Det är ingen här som vill bli av med dig.
 
Eftersom det fortfarande går att skriva kan jag meddela att halsen och kroppen inte är bättre utan snarare sämre.
Ska se något på tv om det finns något. Ta ett bad. Dricka Cola, ingefära, te och vatten.
Ja det är väl planen. Väldigt lugnt med andra ord.
Det går ju mycket virus just nu, känns som att var och varannan går omkring och hostar.

Ta en värktablett mot halsen och muskelvärken så känns det bättre när du ska sova.

Försök tänk på att alkohol gör att kroppen läker sämre => vin eller annat gör att förkylningar tar längre tid.
 
Det går ju mycket virus just nu, känns som att var och varannan går omkring och hostar.

Ta en värktablett mot halsen och muskelvärken så känns det bättre när du ska sova.

Försök tänk på att alkohol gör att kroppen läker sämre => vin eller annat gör att förkylningar tar längre tid.
Jo tänkte ta en Alvedon sen. Tyckte badet hjälpte lite också. Ätit A-fil så det går ingen nöd på mig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
826
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp