Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Så lång dag idag. Inte suttit mycket utan bara gått i ett. Ser fram emot att få gå och lägga mig om några timmar 😅
Är verkligen helt slut men insett att jag måste ha fullt upp för det är bästa medicinen mot dumma tankar. Bara gör. Tänk inte så mycket.
 
Sen är det nog så att efter ett tag får jag för mig att ja men jag har väl inga problem? Det är återkommande tankar hos mig efter en bra period. Det gäller att jag är uppmärksam på dem för jag märker knappt när de börjar komma.
Imorgon blir det också från tidig morgon till eftermiddag/kväll då jag kommer hem plus att jag har senare på kvällen stallet också. Och stallet i morgon bitti som vanligt.
Men det blir nog bra. Kroppen känns ok. Lite trött bara.
 
Sen är det nog så att efter ett tag får jag för mig att ja men jag har väl inga problem? Det är återkommande tankar hos mig efter en bra period. Det gäller att jag är uppmärksam på dem för jag märker knappt när de börjar komma.
Imorgon blir det också från tidig morgon till eftermiddag/kväll då jag kommer hem plus att jag har senare på kvällen stallet också. Och stallet i morgon bitti som vanligt.
Men det blir nog bra. Kroppen känns ok. Lite trött bara.
Du har väl inget alkoholhaltigt hemma?
 
Sen är det nog så att efter ett tag får jag för mig att ja men jag har väl inga problem? Det är återkommande tankar hos mig efter en bra period. Det gäller att jag är uppmärksam på dem för jag märker knappt när de börjar komma.
Imorgon blir det också från tidig morgon till eftermiddag/kväll då jag kommer hem plus att jag har senare på kvällen stallet också. Och stallet i morgon bitti som vanligt.
Men det blir nog bra. Kroppen känns ok. Lite trött bara.
Mötena hinner du med väl?
 
Sen är det nog så att efter ett tag får jag för mig att ja men jag har väl inga problem? Det är återkommande tankar hos mig efter en bra period. Det gäller att jag är uppmärksam på dem för jag märker knappt när de börjar komma.

Kanske något att ta upp med kurator/psykolog, så kan du nog få lite bra verktyg och metoder/övningar att jobba med, så att det iaf på sikt blir lite enklare att stå emot när de där tankarna börjar pocka på.
 
Sen är det nog så att efter ett tag får jag för mig att ja men jag har väl inga problem? Det är återkommande tankar hos mig efter en bra period. Det gäller att jag är uppmärksam på dem för jag märker knappt när de börjar komma.
Imorgon blir det också från tidig morgon till eftermiddag/kväll då jag kommer hem plus att jag har senare på kvällen stallet också. Och stallet i morgon bitti som vanligt.
Men det blir nog bra. Kroppen känns ok. Lite trött bara.
Kan det vara så att du känner att du inte har problem när du kör ”boka dagarna fullt” så att du liksom undviker att verkligen möta problemen?
Det blir väl lite som att om ens häst slänger sig så man håller på att ramla av vid det mörka hörnet i ridhuset om man då undviker rida där. Det känns kanon på mittvolten IOM att man inte tvingas möta problemet.
Lite som att du ser till att vara så jäkla upptagen att du inte hinner/kan möta dina egentliga problem. Men ibland måste hästen gå förbi läskiga saker och man håller på att ramla av. Eller du hamnar i lägen där du inte är sysselsatt och har all tid inbokad. Då poppar problemen som egentligen alltid finns där upp.
Att ha rutiner är kanon. Men undvika att reda ut sitt inre kaos genom att fullboka sig är något helt annat och inte sunt.
Vet du vilket du gör? Behöver inte svara mig. Men värt att tänka på kanske. 😊
 
Att ha rutiner är kanon. Men undvika att reda ut sitt inre kaos genom att fullboka sig är något helt annat och inte sunt.
Jag håller med. Det är ju sådant man kan känna ibland. Om man har RIKTIGT mycket att göra, och är igång precis hela tiden, så kan det bli jättekonstigt sedan när man är ledig. Vad ska jag göra med mig själv nu liksom :nailbiting: ? Alla konstiga funderingar och problem kommer ikapp på ett ohälsosamt sätt. Lagom är bäst :) !
 
Prata med sponsorn.
Jag hade helst velat byta sponsor. Inget ont om den jag har men det är något som känns fel som jag inte kan sätta fingret på.
Hade velat haft en annan person som sponsor. Tänker på en som är väldigt lätt att prata med och oerhört positiv. Synd att män inte får sponsra kvinnor.
 
Jag har redan varit på dagens möte. Det är det som är så sorgligt 😞
Det hjälper absolut ett tag för stunden men även på själva mötet känner jag ibland att vad gör jag här. Och sekunden efter så vet jag precis varför. Men det är jobbigt.
Håll ut och pina iväg dig på möten, vecka efter vecka. Hoppas du kommer till insikt att mötena är till hjälp.
Förstår dock att det känns jobbigt.
 
Har funderat lite över tråden. Den extrema pendlingen mellan eufori och ångest/depressioner kan ju även delvis ha sin botten i en diagnos. Många som har det, självmedicinerar ofta med alkohol och droger. Jag säger absolut inte att det är så, och alkoholmissbruket är hursomhelst det centrala, men kanske en infallsvinkel att fundera över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
862
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp