Juvertumörer

M

mizzcat

Ska man låta bli att avla på en katt med juvertumörer? Eller är det från fall till fall?
 
Sv: Juvertumörer

Juvertumörer är oftast en biverkning på p-piller, därför anser jag att katten bör kastreras i samband med att tumörerna opreras. Är det en katt med mycket ovanliga linjer förstår jag om man för genpoolens skull vill ta kull först, men generellt:nej.

(Detta var min personliga åsikt, jag vet att folk har fortsatt ta kullar på honor som har haft cancer)
 
Sv: Juvertumörer

Jag tycker att honkatter med juvertumörer skall kastreras, för deras egen skull. Det kan vara en biverkning av p-piller, men även de naturliga hormonerna (dvs östrogen) som ställer till det så därför är det säkrast att kastrera katten, annars kan tumörerna komma tillbaka och de är tyvärr ofta elakartade.

Så ja, jag tycker man skall låta bli att avla på honkatter med juvertumörer, de ska kastreras.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
671
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 687
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Ska kontakta vet idag, men undrar om någon haft detta? Tik, blir 10 år på torsdag, pigg, glad, aktiv. Satt och klappade henne på...
Svar
8
· Visningar
1 598
Senast: movi
·
Hundhälsa Har en liten bichonblandning på 8 1/2 år som jag nu ikväll hittade en lös tand på när jag borstade hennes tänder. Sist jag var hos...
Svar
12
· Visningar
1 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp