Känner mig helt tom...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lill76

Trådstartare
Tidigare ville jag absolut inte ha mer än ett barn, men vår 3-åriga dotter skulle nog behöva ett syskon och vi bestämde att vi skulle försöka få en liten till. Nu sitter jag har på dag 44 efter mens och vet inte vad jag ska tycka............... Jag har inte gjort något test så jag vet inte om jag är med barn, och jag vet inte om jag vill vara det så jag vet inte vad jag ska hoppas på. Klarar jag verkligen av ett barn till? jag räcker ju inte ens som mamma till ett barn. Hur går det med hästarna och planerad tävlingssäsong nästa år? Hur går det med min hästmassageutbildning? Jag vantrivs på mitt jobb och skulle vilja byta, men det är ju inte så lämpligt om jag nu är gravid.....
Hjälp allt känns så snurrigt....
 
Sv: Känner mig helt tom...

Skulle det visa sig att du är gravid så kommer allt lösa sig, det gör det! Och skulle du INTE vara gravid kommer du säkert sörja det också. Been there, done that. Urfånigt, men man är ju lite fläng när det kommer till hormoner, känslor och barn och så.
 
Sv: Känner mig helt tom...

Känner igen mig i det du skriver så himla väl... Är i v. 8 nu och tankarna bara far omkring i huvudet. När jag upptäckte att jag var gravid med mitt första barn så tänkte jag något i stil med: Jaha då får jag en lite bebis om en så där åtta månader, sen gick livet bara vidare och efter åtta månader kom det en liten bebis.

Andra gången vet man ju vad man har att vänta och man är mer medveten om risker osv. samtidigt har man ju redan ett barn man måste ta ansvar för. Tror precis som Magdalena skriver att det är mycket hormoner som spökar, det är det nog för mig iaf, för när jag skjuter undan alla jobbiga tankar och blickar frammåt så är det det bästa som kunde hända även om det ställer till lite problem med min utbildning och inridningen av min unghäst.

Lycka till!
 
Sv: Känner mig helt tom...

Så har jag också känt lite, både med sonen och sen nu.
Ibland känns det jättedumt för jag vill ju bara ha ett barn, det har jag ju alltid sagt och vi har det ju så mysigt...
Andra stunder drömmer jag om att ha två barn som springer runt och leker och som man kan glädjas åt :banana: .

Det är ju mycket känslor, men frågan är om barn någonsin kommer helt "lägligt", det är alltid något man ev planerade att göra, eller just nu är det dåligt me dpengar osv osv osv
Men på nått sätt så kommer det att funka i alla fall :D , för när bebisen väl är där så :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 337
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 603
Senast: Amha
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 894
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp