Bukefalos 28 år!

Känner mig kluven!!!!

Sv: Känner mig kluven!!!!

Oavsett vad du eller någon annan här inne tycker så tror jag att ägaren till hästen uppfattar att du är fodervärd på hästen pga. att du betalat för januari.

Jag hade nog nu gjort så här:
1. Tag kontakt med ägaren och skriv ett skriftligt kontrakt med uppsägningstid. På så vis blir saker och ting mycket enklare när du säger upp hästen och du slipper förmodligen en massa problem som kan komma ur denna situation. Jag skulle i detta läge inte ta upp att jag inte vill ha hästen, det kan göra situationen svår för dig.

2. Kontrakten påskrivet och klart; säg upp hästen och vänta sedan tålmodigt till uppsägningstiden löper ut.

Fortsättningsvis lånar du aldrig mer häst utan skriftligt kontrakt där allt är klart och tydligt och betala inte för en häst som inte är din, då får du ofrivilligt ansvaret för den.
 
Sv: Känner mig kluven!!!!

Ett tillägg till mitt inlägg:

Om du sätter dig ner och förhandlar fram ett skriftligt kontrakt med ägaren har du möjlighet att förhandla om kostnaderna också. tala om att det inte känns rätt att du ska betala för veterinärvård för en skada som redan var befintlig innan du fick hästen, men att du står för kostnaden för eventuella nya skador som kan uppkomma i din vård. Om du förhandlar fram ett skriftligt kontrakt som känns mer rimligt för dig kanske du sedan känner att det fungerar och att du vill ha kvar hästen....

Om du har svårt för att föra din talan själv, så ta med någon annan vuxen som är insatt, tex. dina föräldrar. Men du måste vara tydlig med att DU VILL ha kontrakt, vare sig hon vill eller inte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 731
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 504
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 124
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp